Zarządzanie procesem tworzenia systemów informacyjnych |
84.00zł |
|
 |
Autor: James Cadle, Donald Yeates
ISBN: 83-204-2928-5
Ilość stron: 462
Data wydania: 2004
Twarda oprawa
Zarządzanie procesem tworzenia systemu informacyjnego jest zadaniem skomplikowanym i decyduje o powodzeniu całego przedsięwzięcia. Książka ta zawiera rzetelną wiedzę na ten temat – i to zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Czytelnik znajdzie tu wskazówki, jak skutecznie kierować pracami i ludźmi biorącymi w nich udział. Dowie się, jak w najdrobniejszym szczególe zaplanować dane przedsięwzięcie i jak zapewnić terminową implementację systemu, nie przekraczając budżetu i spełniając normy jakości. Nauczy się planować i uwzględniać zmiany w systemie, a także umiejętnie szacować czas i koszty poszczególnych prac.
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne polecają tę książkę studentom informatyki, którzy w przyszłości będą brać udział w procesach tworzenia systemów informacyjnych, a także pracownikom firm informatycznych, kierownikom przedsięwzięć programistycznych i analitykom systemowym.
Rozdziały:
Rozdział 1. Zarządzania zmianami 1.1 Wstęp 1.2 Zmiany organizacyjne 1.3 Kultura firmy 1.4 Kierownik przedsięwzięcia a zmiana 1.5 Uruchomienie przedsięwzięcia 1.6 Szkolenie użytkowników końcowych 1.7 Działania po zakończeniu przedsięwzięcia 1.8 Dlaczego przedsięwzięcia kończą się niepowodzeniem 1.9 Podsumowanie 1.10 Pytania 1.11 Przykład
Rozdział 2. Strategia firmy a systemy informacyjne 2.1 Wstęp 2.2 Czego dotyczy dotyczy strategia ? 2.3 Opracowanie strategii 2.4 Konkurencja i strategia 2.5 Strategia i kultura 2.6 Podsumowanie 2.7 Pytania 2.8 Przykład
Rozdział 3. Ramy organizacyjne 3.1 Wstęp 3.2 Rola i odpowiedzialność w przedsięwzięciu 3.3 Organizacja ról 3.4 Programy i kierowanie programami 3.5 Struktura organizacyjna PRINCE 3.6 Podsumowanie 3.7 Pytania 3.8 Przykład
Rozdział 4. Różne podejścia do cyklu tworzenia systemu 4.1 Wstęp 4.2 Model kaskadowy 4.3 Model „b” 4.4 Model „V” 4.5 Model przyrostowy 4.6 Model spiralny 4.7 Tradycyjne podejście do tworzenia systemu 4.8 Metody strukturalne 4.9 SSADM 4.10 Szybkie tworzenie aplikacji 4.11 Inżynieria informacji 4.12 Obiektowe metody tworzenia systemu 4.13 Tworzenie systemów oparte na składowych 4.14 Przedsięwzięcie oparte na pakietach 4.15 Podsumowanie 4.16 Pytania 4.17 Przykład
Rozdział 5. Profil przedsięwzięcia 5.1 Wstęp 5.2 Model procesu 5.3 Rozpoczęcie przedsięwzięcia 5.4 Etap tworzenia 5.5 Etap zakończenia 5.6 Etap eksploatacji 5.7 Sytuacja biznesowa i ocena inwestycji 5.8 Podsumowanie 5.9 Pytania 5.10 Przykład
Rozdział 6. Planowanie przedsięwzięcia: zrozumienie pracy 6.1 Wstęp 6.2 Zrozumienie wymagań 6.3 Podział pracy 6.4 Zrozumienie zależności 6.5 Wykresy słupkowe 6.6 Planowanie ze względu na jakość 6.7 Tolerancje 6.8 Zastosowanie narzędzi planistycznych 6.9 Podsumowanie 6.10 Pytania 6.11 Przykład
Rozdział 7. Planowanie przedsięwzięcia: szacowanie 7.1 Szacowanie przedsięwzięć w zakresie systemów informacyjnych 7.2 Oszacowanie w dyscyplinach inżynierskich 7.3 Porównanie metod szacowania 7.4 Oszacowanie działań wspierających 7.5 Czynniki ludzkie mające wpływ na oszacowana 7.6 Praktyczne doświadczenia z oszacowaniem 7.7 Podsumowanie 7.8 Literatura uzupełniająca 7.9 Pytania 7.10 Przykład
Rozdział 8. Planowanie przedsięwzięcia: harmonogram i przydział zasobów 8.1 Wstęp 8.2 Układanie harmonogramu 8.3 Opracowanie planów zasobów 8.4 Nieprzewidziane sytuacje 8.5 Dokumentowanie planu 8.6 Plan w metodzie PRINCE 8.7 Budżety 8.8 Podsumowanie 8.9 Pytania 8.10 Przykład
Rozdział 9. Monitorowanie postępów 9.1 Wstęp 9.2 Monitorowanie nakładów 9.3 Monitorowanie innych kosztów 9.4 Monitorowanie jakości 9.5 Inne miary efektywności przedsięwzięcia 9.6 Podsumowanie 9.7 Pytania 9.8 Przykład
Rozdział 10. Wykonywanie kontroli 10.1 Wstęp 10.2 Ocena bieżącej sytuacji 10.3 Możliwe działania korekcyjne 10.4 Realizacja działań korekcyjnych 10.5 Kontrola zmian 10.6 Kontrola zmian a zarządzanie konfiguracją 10.7 Podsumowanie 10.8 Pytania 10.9 Przykład
Rozdział 11. Raportowanie postępów prac 11.1 Wstęp 11.2 Odbiorcy raportów dotyczących postępów prac 11.3 Częstotliwość raportowania 11.4 Zawartość i format raportów 11.5 Raportowanie w metodzie PRINCE 11.6 Podsumowanie 11.7 Pytania 11.8 Przykład
Rozdział 12. Jakość 12.1 Wstęp 12.2 Pojęcia jakości 12.3 Kompleksowe zarządzanie jakością 12.4 Inicjatywy narodowe i międzynarodowe 12.5 Systemy zarządzania jakością 12.6 Koszty złej jakości 12.7 Inspekcja a testowanie 12.8 Zarządzanie testowaniem oprogramowania 12.9 Metryki i statystyczna kontrola jakości 12.10 Działania wspierające 12.11 Zarządzanie konfiguracją 12.12 Zarządzanie konfiguracją w PRINCE 12.13 Podsumowanie 12.14 Pytania 12.15 Przykład
Rozdział 13. Zarządzanie ryzykiem 13.1 Wstęp 13.2 Szkic procesu zarządzania ryzykiem 13.3 Identyfikacja ryzyka 13.4 Oszacowanie ryzyka 13.5 Działania dotyczące ryzyka 13.6 Planowanie i kontrola zarządzania ryzykiem 13.7 Rejestr ryzyka 13.8 Właściciele ryzyka 13.9 Inne pojęcia ryzyka 13.10 Zarządzanie ryzykiem w PRINCE 13.11 Podsumowanie 13.12 Pytania 13.13 Przykład
Rozdział 14. Inżynieria wartości i zarządzanie wartością 14.1 Wstęp 14.2 Podejście do zarządzania wartością w przedsięwzięciach 14.3 Podsumowanie 14.4 Pytania
Rozdział 15. Sprzedaż przedsięwzięcia 15.1 Wstęp 15.2 Kupowanie i kupujący 15.3 Proces sprzedaży 15.4 Negocjacje 15.5 Podsumowanie 15.6 Pytania 15.7 Przykład
Rozdział 16. Problemy związane z zarządzaniem klientami 16.1 Wstęp 16.2 Kim jest klient? 16.3 Zarządzanie oczekiwaniami 16.4 Zarządzanie zmianami 16.5 Zarządzanie konfliktami 16.6 Umiejętności zarządzania klientem 16.7 Tworzenie sieci powiązań 16.8 Podsumowanie 16.9 Pytania 16.10 Przykład
Rozdział 17. Zarządzanie dostawcami 17.1 Wstęp 17.2 Zawieranie umowy 17.3 Monitorowanie wydajności dostawcy 17.4 Kontrola jakości a podwykonawcy 17.5 Podsumowanie 17.6 Pytania 17.7 Przykład
Rozdział 18. Przywództwo 18.1 Wstęp 18.2 Motywacja 18.3 Przywództwo 18.4 Sprawdzone zasady przywództwa 18.5 Podsumowanie 18.6 Pytania 18.7 Przykład
Rozdział 19. Zarządzanie wydajnością 19.1 Wstęp 19.2 Określenie celów 19.3 Przegląd osiągnięć 19.4 Systemy oceny osiągnięć 19.5 Udzielanie nagany 19.6 Polepszenie osiągnięć przez trening umiejętności 19.7 Narzędzia zarządzania osiągnięciami 19.8 Podsumowanie 19.9 Pytania 19.10 Przykład
Rozdział 20. Zespoły realizujące przedsięwzięcie 20.1 Wstęp 20.2 Opisy pracy i specyfikacje zawodowe 20.3 Rekrutacja zespołu 20.4 Cykl życiowy zespołu 20.5 Badania Belbina dotyczące zespołów 20.6 Efektywny zespół 20.7 Podsumowanie 20.8 Pytania 20.9 Przykład
Rozdział 21. Środowisko pracy 21.1. Wstęp 21.2.Tworzenie środowiska pracy 21.3.Rozwiązywanie konfliktów 21.4.Zarządzanie stresem 21.5.Traktowanie skarg 21.6.Doradztwo 21.7.Podsumowanie 21.8.Pytania
Rozdział 22. Kierownik przedsięwzięcia 22.1 Wstęp 22.2 Wizja 22.3 Perspektywa zewnętrzna 22.4 Podejście rozwojowe 22.5 Zastosowanie ocen psychometrycznych 22.6 Podsumowanie 22.7 Pytania
Słownik pojęć PRINCE
Zarządzanie procesem tworzenia systemów informacyjnych --- Pozycja niedostępna.---
|
 |
|
 |
|
 |
Klienci, którzy kupili „Zarządzanie procesem tworzenia systemów informacyjnych”, kupili także: |
Śmierć pieniądza. Nadchodzący upadek międzynarodowego systemu walutowego, James Rickards, Wydawnictwo Onepress |
Podstawy chemii fizycznej, Peter William Atkins, Wydawnictwo Naukowe PWN |
Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm, Reid Hoffman, Chris Yeh, Bill Gates (Foreword), Wydawnictwo Onepress |
Częstotliwość serca. Jak żyć w zgodzie z samym sobą i ze światem, Iliana Ramírez Rangel, Wydawnictwo Sensus |
Urządzenia techniki komputerowej Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk, Tomasz Kowalski, Wydawnictwo Helion |
 Główny Szlak Sudecki. MountainBook. Wydanie 1, Mariola Borecka, Wydawnictwo Bezdroża |
Kryptografia i bezpieczeństwo sieci komputerowych Koncepcje i metody bezpiecznej komunikacji, William Stallings, Wydawnictwo Helion |
Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach, Wojciech Czakon, Wydawnictwo Wolters Kluwer |
Spawalnictwo, Kazimierz Ferenc, Wydawnictwo Naukowe PWN |
|
|
|