Autor: Graeme K. Deans, Fritz Kroeger
ISBN: 83-246-0013-2
Ilość stron: 240
Data wydania: 01/2006
Twarda oprawa
Rozwój - to słowo pojawia się bardzo często podczas spotkań, narad, tworzenia planów i strategii. Jednak dziś stabilny rozwój przedsiębiorstwa zależy od wielu czynników. Dopracowana do perfekcji struktura organizacyjna, maksymalnie zredukowane koszty i najwyższa wydajność pracy to tylko niektóre z nich.
Wielu prezesów i dyrektorów nie zdaje sobie sprawy z tego, co można zrobić, by stymulować rozwój firmy. Część z nich boi się podejmować radykalne kroki i ryzyko niezbędne do tego, aby firma mogła się szybko rozrastać. Sądzą, że poprawa efektywności i redukcja kosztów nie są zbyt ryzykowne, podczas gdy inicjatywy rozwojowe niosą ze sobą znacznie większe zagrożenie. Jest jednak inaczej.
Książka " Stretching w biznesie. Rozwijanie działalności w lepszych i gorszych czasach" to efekt 14-letnich badań przeprowadzonych przez jej autora w ponad 29 tyś. przedsiębiorstw. W oparciu o wyniki tych badań A.T. Kearney stworzył czteroetapowy plan rozwoju przedsiębiorstwa i opis precyzyjnych kroków prowadzących do wdrożenia każdego etapu.
Czytając niniejszą książkę, przekonasz się, że dynamiczny wzrost jest możliwy w każdej branży, w każdym regionie i w każdym okresie. Autor udowodni Ci, że rozwój przedsiębiorstwa nie zależy od czynników zewnętrznych, ale od wewnętrznych działań podejmowanych w firmie.
- Znajdowanie celu rozwoju
- Przygotowywanie firmy do rozwoju
- Model rozwoju przez rozciąganie
- Usuwanie wąskich gardeł
- Usprawnianie procesu podejmowania decyzji
- Planowanie właściwej strategii
- Reorganizacja procesów biznesowych
Jeśli chcesz pójść w ślady firm, które odnoszą sukcesy, wykorzystaj strategie rozwoju, w oparciu o którą działają.
Rozdziały:
Część I Krajobraz rozwoju firmy (27)
Rozdział 1. Rozpoznawanie wyzwań i przeszkód (29)
- Wyzwania towarzyszące rozwojowi - to więcej niż zdobycie tylko jednego szczytu (30)
- Upadek wielu popularnych koncepcji i strategii rozwoju (34)
- Wyzwanie dla Coca-Coli - przeszkody w rozwoju na przełomie wieków (36)
- Czy możemy sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą rozwój? (38)
Rozdział 2. Gra w konsolidację (41)
- Nauka na przykładach (42)
Rozdział 3. Władze państwowe mogą wspierać lub utrudniać rozwój (55)
- Branżowe wskaźniki wzrostu w poszczególnych krajach są różne (57)
- Władze promują wybrane branże (59)
- Łączenie biznesu i polityki na krzywej finału (61)
- Nasilenie protekcjonizmu (64)
- Krótka podróż po świecie (66)
- Wnioski (72)
Część II Argumenty przemawiające za rozwojem (75)
Rozdział 4. Cel rozwoju (77)
- Znajdź właściwą ścieżkę (79)
- Wykorzystywanie właściwych dźwigni (92)
Rozdział 5. Przygotowanie do rozwoju (95)
- Pozytywne aspekty rozwoju (96)
- Skutki konsolidacji branży (100)
- Diagnozowanie wzrostu (104)
Część III Model rozwoju przez rozciąganie (107)
Rozdział 6. Wprowadzenie do modelu rozwoju przez rozciąganie (109)
- Opowieść o dwóch strategiach (111)
- Zdecentralizowane i zunifikowane (121)
Rozdział 7. Działalność operacyjna - usuwanie "wąskich gardeł" i barier rozwoju (125)
- Wal-Mart - rozwój napędzany przez działalność operacyjną (126)
- 1. Zarządzanie procesem zaopatrzenia (127)
- 2. Jakość produktu i usługi (128)
- 3. Rozwój nowego produktu (129)
- 4. Dostawa na czas (131)
- 5. Lepsza obsługa klienta (132)
- 6. Efektywność sprzedaży (133)
- 7. Strategia cenowa i jej wdrażanie (134)
- Graco (136)
Rozdział 8. Organizacja - budowanie dobrze prosperujących firm (139)
- Goldman Sachs (140)
- Eliminacja tarć (143)
- Przełamanie barier rozwoju (145)
- Sara Lee (148)
- Usprawnienie procesu podejmowania decyzji (149)
- Powiązanie systemu wynagrodzeń z rozwojem firmy (150)
- HSBC Holdings (151)
Rozdział 9. Strategia - wykorzystanie dźwigni strategicznych (155)
- Toyota (155)
- W jakiej branży rzeczywiście działasz? (159)
- Na czym polega Twoja strategia rozwoju zorientowana na klienta? (159)
- Jakie kanały dystrybucji najsilniej pobudzają rozwój? (160)
- W których krajach powinieneś konkurować? (161)
- Jaki jest najlepszy portfel produktów? (162)
- Teleflex (162)
- Gdzie mieszczą się w Twoich planach fuzje i przejęcia? (164)
- Robert Mondavi (166)
Rozdział 10. Rozciąganie - osiąganie nadzwyczajnego tempa wzrostu (171)
- Nestlé (171)
- Łańcuch wartości i model biznesowy (174)
- Baza klientów (175)
- Obsługa (177)
- Partnerstwo i podział ryzyka (178)
- Kanały dystrybucji (178)
- Marki (179)
- Wygoda i dostosowanie do indywidualnych potrzeb (180)
- Zasięg geograficzny (181)
- Technologia (182)
- Johnson & Johnson (183)
Część IV Realizacja i wnioski (187)
Rozdział 11. Organizacja procesu rozwoju - rozwiązywanie problemów związanych z implementacją (189)
- Przekonanie partnerów do rozwoju (191)
- Wybór właściwego dyrektora generalnego z punktu widzenia rozwoju (193)
- Stworzenie kultury rozwoju (195)
- Globalizacja i ekspansja geograficzna (197)
Rozdział 12. Przebudowa procesów biznesowych pod kątem rozwoju (201)
- Podstawowe procesy umożliwiające rozwój (202)
- Innowacje - narodziny nowych produktów i usług (203)
- Możliwości wzrostu (206)
- Zarządzanie decyzjami o fuzjach i przejęciach (207)
Rozdział 13. Przyszłe wyzwania dla rozwoju (213)
- Powody dla zachowania nadziei (215)
- Perspektywy wzrostu dla głównych regionów (215)
- Prognozy wzrostu w kluczowych branżach (217)
- Rozciąganie w przyszłość (222)
Dodatek Ekonomiczna wartość dodana (EVA) i inne schematy wartości (223)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 42,75zł
Stretching w biznesie Rozwijanie działalności w lepszych i gorszych czasach
|