Tytuł: | Sektor usług logistycznych W teorii i w praktyce | Autor: | Anna Maria Jeszka | ISBN: | 978-83-7641-823-0 | Ilość stron: | 154 | Data wydania: | 03/2013 (wydanie 2) | Format: | 17.0x24.0cm | Wydawnictwo: | Difin | Cena: | 40.00zł |
Jest to drugie wydanie podręcznika – pełniejsza wersja książki. Autorka opisuje współczesne trendy i różne aspekty rozwoju sektora usług logistycznych i należących do niego przedsiębiorstw. Celem jest zaprezentowanie wiedzy i wzbudzenie zainteresowania czytelników omawianą problematyką w kontekście zróżnicowanych podejść teoretycznych i w odniesieniu do spopularyzowanej w literaturze logistycznej koncepcji łańcucha dostaw.
W książce podjęto próbę uporządkowania wiedzy na temat przedsiębiorstw zajmujących się usługową działalnością logistyczną, mechanizmów ich funkcjonowania, strategii i modeli biznesu. Przedstawiono analizę kierunków rozwoju sektora oraz zachodzących w nim zjawisk od strony teoretycznej i praktycznej. Książka jest adresowana do studentów logistyki na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych, powinna także zainteresować pracowników branży logistycznej. Autorka jest pracownikiem Katedry Logistyki i Transportu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Zainteresowanie problematyką sektora usług logistycznych nie ma długiej tradycji, temat jest nowy, aktualny i interesujący. Sektor usług logistycznych z punktu widzenia klienta i usługodawcy, sposób działania przedsiębiorstw logistycznych – te zagadnienia powinny być znane każdemu studentowi logistyki. Dużą wartość przedstawia część teoretyczna pracy. Jest to okazja dla czytelnika, aby skonfrontować ze swoją wiedzą prezentowany w podręczniku przegląd teorii i koncepcji, a być może po raz pierwszy się z nim zapoznać.
Spis treści: Część teoretyczna ROZDZIAŁ 1. Wybrane zagadnienia teoretyczne 1.1. Branża jako przedmiot badań w naukach ekonomicznych 1.2. Teorie odnoszące się do struktury i organizacji branży 1.3. Podstawy teoretyczne ewolucji i rozwoju branży 1.4. Teorie odnoszące się do relacji wewnątrzbranżowych 1.5. Znaczenie koncepcji łańcucha dostaw dla rozwoju przedsiębiorstw sektora usług logistycznych Część praktyczna ROZDZIAŁ 2. Stan obecny i kierunki rozwoju sektora usług logistycznych 2.1. Usługi logistyczne 2.2. Modele biznesowe usługodawców logistycznych i model sektora 2.3. Generacja forth party logistics jako kolejny etap rozwoju sektora usług logistycznych ROZDZIAŁ 3. Warunki rozwoju sektora usług logistycznych 3.1. Współczesne trendy w handlu, produkcji i dystrybucji 3.2. Praktyka outsourcingu jako determinanta rozwoju sektora 3.3. Tendencje w zakresie magazynowania i obsługi dostaw 3.4. Baza techniczna jako warunek rozwoju sektora ROZDZIAŁ 4. Relacje i strategie 4.1. Operator logistyczny w łańcuchu dostaw 4.2. Rola usługodawcy logistycznego w integracji łańcucha dostaw 4.3. Formy rynków i ich regulacja 4.4. Strategie usługodawców logistycznych 4.5. Współpraca z poddostawcami 4.6. Relacje wewnątrzbranżowe ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie operacjami w sektorze usług logistycznych 5.1. Organizacja przewozów drobnicowych (architektura hub and spoke) 5.2. Przykład struktury operacyjnej z jednym magazynem sortowniczym 5.3. Systemy przeładunku, konsolidacji i dekonsolidacji 5.4. Jednostki logistyczne i opakowania stosowane w obsłudze logistycznej
Sektor usług logistycznych W teorii i w praktyce --- Pozycja niedostępna.---
|