Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Języki programowania » C++ » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
  Ajax
  Asembler
  ASP ASP.NET
  C
  C#
  C++
  C++ Builder
  CGI Perl
  Chmura obliczeniowa
  CVS
  Delphi
  Eclipse
  Fortran
  Inne
  Java Hibernate GWT
  JavaScript
  JBuilder
  JSP JavaServlet
  PHP
  Programowanie mobilne
  Programowanie w Windows
  Prolog
  Python Django
  React
  Ruby Rails
  TypeScript
  Visual Studio
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
Przetworniki A/C i C/A Teoria i praktyka

Przetworniki A/C i C/A Teoria i praktyka

139.00zł
C++ receptury 69.00zł
C++ receptury

Autor: D. Ryan Stephens, Christopher Diggins, Jonathan Turkanis, Jeff Cogswell

ISBN: 83-246-0374-3

Ilość stron: 560

Data wydania: 05/2006

C++ jest jednym z najpopularniejszych języków programowania. Jego implementacje dostępne są praktycznie dla wszystkich platform systemowych. Programiści posługujący się językiem C++ napisali setki tysięcy aplikacji. Codziennie jednak stają przed koniecznością rozwiązywania podobnych problemów, związanych na przykład z przetwarzaniem dat, manipulowaniem ciągami tekstowymi czy stosowaniem standardowych kontenerów. W takich sytuacjach na pewno zadają sobie pytanie -- czy warto ponownie wymyślać koło? Przecież gotowe rozwiązania znacznie przyspieszyłyby pracę.

Książka "C++. Receptury" może pełnić funkcję skarbnicy porad dla programistów. Znajdziesz w niej rozwiązania problemów, z jakimi spotykasz się w codziennej pracy. Każda analiza uzupełniona jest przykładowym kodem źródłowym, który można wykorzystać we własnych projektach. Autorzy położyli szczególny nacisk na prostotę i przenośność kodu oraz wykorzystanie, tam gdzie to możliwe, biblioteki standardowej.

  • Kompilowanie aplikacji
  • Właściwa organizacja kodu źródłowego
  • Operacje na liczbach, tekstach i datach
  • Stosowanie kontenerów
  • Programowanie obiektowe
  • Przetwarzanie plików
  • Strumienie
  • Operacje matematyczne i statystyczne
  • Wielowątkowość i biblioteka Boost
  • Praca z dokumentami XML

Przyspiesz pracę nad aplikacją, stosując gotowe i sprawdzone rozwiązania.

Rozdziały:

1. Tworzenie aplikacji w języku C++ (15)

  • 1.0. Wprowadzenie do systemów kompilacji (15)
  • 1.1. Pobieranie i instalowanie GCC (28)
  • 1.2. Kompilowanie programu "Hello, World!" w wierszu poleceń (31)
  • 1.3. Kompilowanie biblioteki statycznej w wierszu poleceń (36)
  • 1.4. Kompilowanie biblioteki dynamicznej w wierszu poleceń (38)
  • 1.5. Kompilowanie aplikacji wieloskładnikowej w wierszu poleceń (45)
  • 1.6. Instalowanie pakietu Boost.Build (50)
  • 1.7. Kompilowanie programu "Hello, World!" za pomocą Boost.Build (52)
  • 1.8. Kompilowanie biblioteki statycznej za pomocą Boost.Build (56)
  • 1.9. Kompilowanie biblioteki dynamicznej za pomocą Boost.Build (57)
  • 1.10. Kompilowanie aplikacji wieloskładnikowej za pomocą Boost.Build (58)
  • 1.11. Kompilowanie biblioteki statycznej w IDE (61)
  • 1.12. Kompilowanie biblioteki dynamicznej w IDE (64)
  • 1.13. Kompilowanie aplikacji wieloskładnikowej w IDE (68)
  • 1.14. Pobieranie i instalowanie GNU make (73)
  • 1.15. Kompilowanie programu "Hello, World!" za pomocą GNU make (75)
  • 1.16. Kompilowanie biblioteki statycznej za pomocą GNU make (82)
  • 1.17. Kompilowanie biblioteki dynamicznej za pomocą GNU make (87)
  • 1.18. Kompilowanie aplikacji wieloskładnikowej za pomocą GNU make (88)
  • 1.19. Definiowanie symboli (makrodefinicji) (92)
  • 1.20. Ustalanie opcji wiersza polecenia w IDE (94)
  • 1.21. Kompilacja próbna (95)
  • 1.22. Kompilacja ostateczna (98)
  • 1.23. Wybieranie wersji biblioteki wykonawczej (101)
  • 1.24. Wymuszanie zgodności ze standardem języka C++ (104)
  • 1.25. Automatyzacja konsolidacji pliku źródłowego z wybraną biblioteką (107)
  • 1.26. Korzystanie z szablonów eksportowanych (109)

2. Organizacja kodu (113)

  • 2.0. Wprowadzenie (113)
  • 2.1. Gwarantowanie jednokrotnego włączenia pliku nagłówkowego (114)
  • 2.2. Gwarantowanie obecności jednego egzemplarza zmiennej dla wielu plików źródłowych (116)
  • 2.3. Ograniczanie włączania nagłówków za pomocą deklaracji zapowiadających (117)
  • 2.4. Unikanie kolizji nazw za pomocą przestrzeni nazw (119)
  • 2.5. Włączanie pliku funkcji inline (125)

3. Liczby (127)

  • 3.0. Wprowadzenie (127)
  • 3.1. Konwersja ciągu na typ liczbowy (127)
  • 3.2. Konwersja liczb na ciągi (130)
  • 3.3. Sprawdzanie, czy ciąg zawiera poprawną liczbę (133)
  • 3.4. Porównywanie wartości zmiennoprzecinkowych w zadanym zakresie dokładności (135)
  • 3.5. Przetwarzanie ciągu zawierającego liczbę w zapisie naukowym (137)
  • 3.6. Konwersja pomiędzy typami liczbowymi (139)
  • 3.7. Określanie granicznych wartości typów liczbowych (141)

4. Ciągi i teksty (145)

  • 4.0. Wprowadzenie (145)
  • 4.1. Dopełnianie ciągu (146)
  • 4.2. Przycinanie ciągu (147)
  • 4.3. Zapisywanie ciągów w sekwencji (152)
  • 4.4. Określanie długości ciągu (155)
  • 4.5. Odwracanie ciągu (157)
  • 4.6. Podział ciągu (158)
  • 4.7. Wyodrębnianie elementów leksykalnych (160)
  • 4.8. Scalanie sekwencji ciągów (163)
  • 4.9. Wyszukiwanie w ciągach (165)
  • 4.10. Szukanie n-tego wystąpienia podciągu (168)
  • 4.11. Usuwanie podciągu z ciągu (169)
  • 4.12. Zmiana wielkości liter w ciągu (171)
  • 4.13. Porównywanie ciągów bez uwzględniania wielkości liter (173)
  • 4.14. Wyszukiwanie w ciągu bez uwzględniania wielkości liter (175)
  • 4.15. Zamiana tabulacji na spacje w pliku tekstowym (177)
  • 4.16. Zawijanie wierszy w pliku tekstowym (179)
  • 4.17. Zliczanie znaków, słów i wierszy w pliku tekstowym (181)
  • 4.18. Zliczanie wystąpień poszczególnych słów w pliku tekstowym (184)
  • 4.19. Ustawianie marginesów w pliku tekstowym (186)
  • 4.20. Justowanie tekstu w pliku (189)
  • 4.21. Eliminowanie nadmiarowych znaków odstępu w pliku tekstowym (191)
  • 4.22. Autokorekta tekstu przy zmianach bufora (192)
  • 4.23. Wczytywanie danych z pliku wartości rozdzielanych przecinkami (195)
  • 4.24. Podział ciągu na podstawie wyrażeń regularnych (197)

5. Daty i godziny (199)

  • 5.0. Wprowadzenie (199)
  • 5.1. Odczytywanie bieżącej daty i godziny (199)
  • 5.2. Formatowanie ciągów reprezentujących daty i godziny (202)
  • 5.3. Arytmetyka dat i godzin (204)
  • 5.4. Konwersja pomiędzy strefami czasowymi (206)
  • 5.5. Określanie numeru dnia w roku (207)
  • 5.6. Definiowanie typów wartości ograniczonych do zakresu (209)

6. Gospodarowanie danymi - kontenery (213)

  • 6.0. Wprowadzenie (213)
  • 6.1. Kontenery zamiast tablic (214)
  • 6.2. Efektywne stosowanie wektorów (218)
  • 6.3. Kopiowanie wektora (222)
  • 6.4. Przechowywanie wskaźników w wektorze (224)
  • 6.5. Przechowywanie obiektów na liście (225)
  • 6.6. Kojarzenie danych z ciągami znaków (230)
  • 6.7. Kontenery haszowane (235)
  • 6.8. Sekwencje uporządkowane (240)
  • 6.9. Kontenery w kontenerach (243)

7. Algorytmy (247)

  • 7.0. Wprowadzenie (247)
  • 7.1. Przeglądanie zawartości kontenera (248)
  • 7.2. Usuwanie obiektów z kontenera (254)
  • 7.3. Tworzenie sekwencji pseudolosowych (257)
  • 7.4. Porównywanie zakresów (259)
  • 7.5. Scalanie danych (262)
  • 7.6. Sortowanie zakresu elementów (266)
  • 7.7. Partycjonowanie zakresu (268)
  • 7.8. Przetwarzanie sekwencji za pomocą operacji dla zbiorów (270)
  • 7.9. Przekształcanie elementów sekwencji (273)
  • 7.10. Własne algorytmy uogólnione (275)
  • 7.11. Wypisywanie elementów zakresu do strumienia (278)

8. Klasy (283)

  • 8.0. Wprowadzenie (283)
  • 8.1. Inicjalizowanie składowych klas (284)
  • 8.2. Tworzenie obiektów w funkcjach (wzorzec Factory) (287)
  • 8.3. Konstruktory i destruktory w służbie zarządzania zasobami (RAII) (289)
  • 8.4. Automatyczne dodawanie nowych egzemplarzy klasy do kontenera (291)
  • 8.5. Jedna kopia składowej klasy (293)
  • 8.6. Określanie dynamicznego typu obiektu (295)
  • 8.7. Wykrywanie zależności pomiędzy klasami różnych obiektów (297)
  • 8.8. Nadawanie identyfikatorów egzemplarzom klas (298)
  • 8.9. Tworzenie klasy-jedynaka (301)
  • 8.10. Tworzenie interfejsu z abstrakcyjną klasą bazową (303)
  • 8.11. Pisanie szablonu klasy (307)
  • 8.12. Pisanie szablonu funkcji (312)
  • 8.13. Przeciążanie operatorów inkrementacji i dekrementacji (314)
  • 8.14. Przeciążanie operatorów arytmetycznych i operatorów przypisania pod kątem intuicyjności zachowania obiektów klasy (317)
  • 8.15. Wywoływanie funkcji wirtualnej klasy bazowej (323)

9. Wyjątki i bezpieczeństwo (325)

  • 9.0. Wprowadzenie (325)
  • 9.1. Tworzenie klasy wyjątku (325)
  • 9.2. Uodpornianie konstruktora klasy (329)
  • 9.3. Uodpornianie listy inicjalizacyjnej konstruktora (332)
  • 9.4. Uodpornianie metod klasy (335)
  • 9.5. Bezpieczne kopiowanie obiektu (339)

10. Strumienie i pliki (345)

  • 10.0. Wprowadzenie (345)
  • 10.1. Wyrównywanie tekstu w kolumnach (346)
  • 10.2. Formatowanie wartości zmiennoprzecinkowych (350)
  • 10.3. Pisanie własnego manipulatora strumienia (353)
  • 10.4. Adaptacja klasy do zapisu obiektów do strumienia (356)
  • 10.5. Adaptacja klasy do odczytu obiektów ze strumienia (359)
  • 10.6. Pozyskiwanie informacji o pliku (361)
  • 10.7. Kopiowanie pliku (363)
  • 10.8. Usuwanie i zmiana nazwy pliku (366)
  • 10.9. Tymczasowe nazwy plików i pliki tymczasowe (368)
  • 10.10. Tworzenie katalogu (370)
  • 10.11. Usuwanie katalogu (372)
  • 10.12. Przeglądanie zawartości katalogu (374)
  • 10.13. Wyłuskiwanie ciągu rozszerzenia pliku (376)
  • 10.14. Wyłuskiwanie nazwy pliku z ciągu ścieżki dostępu (377)
  • 10.15. Wyłuskiwanie ścieżki dostępu (379)
  • 10.16. Zmiana rozszerzenia nazwy pliku (380)
  • 10.17. Montowanie ścieżek dostępu (381)

11. Matematyka, statystyka (385)

  • 11.0. Wprowadzenie (385)
  • 11.1. Określanie liczby elementów w kontenerze (386)
  • 11.2. Wyszukiwanie największej bądź najmniejszej wartości w kontenerze (387)
  • 11.3. Obliczanie sumy i średniej wartości elementów kontenera (390)
  • 11.4. Filtrowanie wartości spoza zadanego zakresu (392)
  • 11.5. Obliczanie wariancji, odchylenia standardowego i innych wskaźników statystycznych (394)
  • 11.6. Generowanie liczb losowych (397)
  • 11.7. Inicjalizacja kontenera liczbami losowymi (399)
  • 11.8. Wektory liczb o dynamicznych rozmiarach (400)
  • 11.9. Wektory liczb o stałych rozmiarach (401)
  • 11.10. Obliczanie iloczynu skalarnego (404)
  • 11.11. Obliczanie długości wektora (405)
  • 11.12. Obliczanie odległości pomiędzy wektorami (406)
  • 11.13. Implementowanie iteratora kroczącego (407)
  • 11.14. Macierze o dynamicznych rozmiarach (411)
  • 11.15. Macierze o stałych rozmiarach (414)
  • 11.16. Mnożenie macierzy (416)
  • 11.17. Szybka transformata Fouriera (418)
  • 11.18. Współrzędne biegunowe (420)
  • 11.19. Arytmetyka zbiorów bitowych (421)
  • 11.20. Reprezentowanie wielkich liczb całkowitych (425)
  • 11.21. Liczby stałoprzecinkowe (429)

12. Wielowątkowość (431)

  • 12.0. Wprowadzenie (431)
  • 12.1. Tworzenie wątku (432)
  • 12.2. Synchronizacja dostępu do zasobu (435)
  • 12.3. Sygnalizacja pomiędzy wątkami (443)
  • 12.4. Jednokrotna inicjalizacja wspólnych zasobów (446)
  • 12.5. Argumenty funkcji wątku (447)

13. Internacjonalizacja (451)

  • 13.0. Wprowadzenie (451)
  • 13.1. Literały Unicode (452)
  • 13.2. Wczytywanie i wypisywanie liczb (453)
  • 13.3. Wczytywanie i wypisywanie dat i godzin (457)
  • 13.4. Wczytywanie i wypisywanie wartości pieniężnych (461)
  • 13.5. Sortowanie ciągów zlokalizowanych (466)

14. XML (469)

  • 14.0. Wprowadzenie (469)
  • 14.1. Przetwarzanie prostych dokumentów XML (470)
  • 14.2. Praca z ciągami Xerces (477)
  • 14.3. Przetwarzanie złożonych dokumentów XML (480)
  • 14.4. Manipulowanie dokumentami XML (489)
  • 14.5. Walidacja dokumentu XML względem definicji DTD (493)
  • 14.6. Walidacja dokumentu XML względem schematu (497)
  • 14.7. Przekształcanie dokumentów XML przy użyciu XSLT (501)
  • 14.8. Obliczanie wartości wyrażenia XPath (506)
  • 14.9. XML w utrwalaniu i odtwarzaniu kolekcji obiektów (512)

15. Różne (517)

  • 15.0. Wprowadzenie (517)
  • 15.1. Wskaźniki funkcji w wywołaniach zwrotnych (517)
  • 15.2. Wskaźniki składowych klas (519)
  • 15.3. Blokowanie modyfikacji argumentu wywołania funkcji (521)
  • 15.4. Blokowanie modyfikacji obiektu w metodzie wywołanej na rzecz tego obiektu (524)
  • 15.5. Operatory niebędące metodami klasy (526)
  • 15.6. Inicjalizacja sekwencji wartościami wymienianymi po przecinkach (528)
C++ receptury
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „C++ receptury”, kupili także:

Język C++ Kompendium wiedzy Wydanie IV, Bjarne Stroustrup, Wydawnictwo Helion

Asembler Leksykon kieszonkowy, Dawid Farbaniec, Wydawnictwo Helion

ASP.NET MVC 4. Programowanie, Jess Chadwick, Todd Snyder, Hrusikesh Panda, Wydawnictwo Helion

Język C++ Mechanizmy wzorce biblioteki, Robert Nowak, Andrzej Pająk, Wydawnictwo BTC

Nowoczesne projektowanie w C++ Uogólnione implementacje wzorców projektowych, Andrei Alexandrescu, Wydawnictwo Helion

Bezpieczeństwo protokołu TCP/IP kompletny przewodnik, Libor Dostalek, Wydawnictwo Naukowe PWN

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami