Autor: Józef Bednarek
ISBN: 978-83-01-14833-1
Ilość stron: 412
Data wydania: 11/2012
Książka "Multimedia w kształceniu" wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych.
Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Podstawę przygotowania niniejszej książki stanowi wydana w 2002 roku przez Wydawnictwo Mikom pozycja pt. Media w nauczaniu. Jest to drugie jej wydanie w znacznym stopniu wzbogacone i poszerzone. Następiła aktualizacja treści książki o najnowsze multimedia, takie jak telefonia komórkowa, kumulująca wszystkie dotychczasowe osiągnięcia najnowszych mediów cyfrowych i technologii informacyjnych.
Ponadto umieszczono w książce bogaty wykaz najnowszej bibliografii, obejmującej druki zawarte, materiały z konferencji i seminariów naukowych, artykuły w czasopismach i na stronach internetowych.
Rozdziały:
Część teoretyczna 11
1. Jaka jest specyfika dydaktyki i nauczania-uczenia się 11
2. Jak rozwijały i doskonaliły się media 31
3. Czym są media i technologie informacyjne 45
4. Najnowsze strategie oświatowo-informatyczne 61
5. Jakie są informatyczne tendencje w kształceniu 69
6. Czym charakteryzuje sie kształcenie multimedialne 85
7. jak mozna schrakteryzować wybrane media i multimedia 97
Część praktyczna 113
8. Jakie modyfikacje procesu dydaktycznego wynikają ze stosowania mediów 113
9. Jak racjonalnie stosować media 125
10. Czym jest edukacja informatyczna i czytelniczo-medialna 165
11. Jak zmienia się działalność biblioteki 185
12. Jakie jest zastosowanie mediów w edukacji specjalnej 193
13. Czym charakteryzuje się edukacja na odległość 211
14. Czym jest telefonia komórkowa i jakie są jej możliwośći 235
15. Jakie są wyzwania społeczeństwa informacyjnego i zagrożenia stwarzane przez najnowsze technologie 265
16. Jakie przeobrażenia społeczne nastepują pod wpływem mediów 289
17. Jakie są najnowsze rozwiązania w zakresie technologii informacyjnych 321
Dodatki:
A. Wykaz wybranych terminów i i ich objaśnienia 349
B. Analiza treści wybranych programów multimedialnych 359
C. Wybrane strony internetowe instytucji oświatowych 371
D. Wybrane strony internetowe przydatne nauczycielom 375
E. System zarządzania kadrami - Ewikan 2000 377
Multimedia w kształceniu --- Pozycja niedostępna.---
|