Autor: Renata Nestorowicz, Bogna Pilarcz
ISBN: 978-83-7526-736-5
Ilość stron: 260
Data wydania: 2010
Dynamicznie rozwijający się w ostatnich latach rynek ekologicznych produktów żywnościowych wywołuje wzrost zainteresowania zagadnieniami marketingu uwzględniającego specyfikę tego rynku.
Niezwykle ważna staje się wiedza na temat zachowań konsumentów, motywów zakupu oraz preferowanych form sprzedaży. Publikacja ta stanowi całościowe opracowanie zagadnień związanych z marketingowymi aspektami wytwarzania ekologicznej żywności i jej sprzedaży ostatecznym nabywcom.
Przedmiotem zainteresowania autorek jest przede wszystkim żywność ekologiczna rozumiana jako żywność mająca polskie lub europejskie certyfikaty żywności ekologicznej i rolnictwa ekologicznego.
W książce szczegółowo omówiono: • istotę marketingu żywności ekologicznej na tle ewolucji koncepcji marketingu, a także koncepcji zrównoważonego rozwoju, • wybrane aspekty rolnictwa ekologicznego z uwzględnieniem jego podstawowych celów oraz uwarunkowań prawnych, • zachowania nabywców i kwestię segmentacji na rynku żywności ekologicznej, • metody badań marketingowych z uwzględnieniem różnych źródeł informacji, • podstawowe elementy marketing miksu, • atrybuty ekożywności i zagadnienia związane z zarządzaniem takim produktem, w tym m.in, markę, opakowanie i znakowanie żywności ekologicznej, • politykę cenową na rynku żywnościowych produktów ekologicznych, • różne aspekty dystrybucji żywności ekologicznej z uwzględnieniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji, • zagadnienia komunikacji marketingowej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Zrównoważony rozwój a orientacja marketingowa na rynku żywnościowych produktów ekologicznych Koncepcja zrównoważonego rozwoju Ewolucja orientacji marketingowej Ewolucja marketingu żywnościowych produktów ekologicznych
Rozdział 2. Rolnictwo ekologiczne jako obszar działań marketingowych Istota i cele rolnictwa ekologicznego Uwarunkowania prawne rolnictwa ekologicznego w Unii Europejskiej i w Stan rolnictwa ekologicznego w Unii Europejskiej i w Polsce oraz jego tendencje Charakterystyka rynku żywności ekologicznej w Polsce
Rozdział 3. Zachowania nabywców i segmentacja rynku żywności ekologicznej Istota zachowań rynkowych konsumentów na rynku żywnościowych artykułów ekologicznych Segmentacja rynku żywności ekologicznej Postrzeganie żywności ekologicznej i przyczyny jej nabywania
Rozdział 4. Badania marketingowe jako podstawa działań rynkowych Źródła informacji marketingowych Prowadzenie badań marketingowych Wybrane metody badań marketingowych
Rozdział 5. Żywnościowy produkt ekologiczny i cena jako elementy marketing miksu Cechy ekożywności Zarządzanie produktem Marka jako element strategii ekologicznego produktu żywnościowego Opakowanie i znakowanie produktów ekologicznych Polityka cenowa na rynku produktów ekologicznych
Rozdział 6. Procesy dystrybucji na rynku żywnościowych produktów ekologicznych Kanały dystrybucji żywności ekologicznej i intensywność dystrybucji Fizyczna dystrybucja i merchandising żywności ekologicznej Dystrybucja żywności ekologicznej w Polsce i w innych krajach europejskich Sprzedaż żywności ekologicznej przez odrębne kanały dystrybucji Konwencjonalne kanały sprzedaży żywności ekologicznej
Rozdział 7. Komunikacja marketingowa na rynku żywności ekologicznej Proces zintegrowanej komunikacji marketingowej Reklama jako narzędzie komunikacji masowej Promocja sprzedaży na rynku ekożywności Promocja osobista jako narzędzie komunikacji bezpośredniej Działania z zakresu public relations Nowoczesne kanały komunikacji - komunikacja wirtualna Zakończenie Słowniczek
Marketing ekologicznych produktów żywnościowych --- Pozycja niedostępna.---
|