Tytuł: | Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem | Autor: | Piotr Blaik, Anna Bruska, Sabina Kauf, Rafał Matwiejczuk | ISBN: | 978-83-208-2025-6 | Ilość stron: | 280 | Data wydania: | 09/2012 | Format: | 16.0x23.5cm | Wydawnictwo: | PWE | Cena: | 64.90zł |
Obecnie rośnie świadomość korzyści związanych z kompleksowym i odpowiednim wkomponowaniem logistyki w strukturę i mechanizm zarządzania przedsiębiorstwem oraz w proces współdziałania jego partnerów rynkowych.
W niniejszej książce autorzy określają podstawowe wymiary oraz przejawy integracji współczesnej logistyki jako systemowej determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Rozważane w kolejnych rozdziałach problemy dotyczą identyfikacji zakresu i kierunków oddziaływania podstawowych logistycznych czynników na system zarządzania przedsiębiorstwem.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków. Liczba stron 280
Rozdziały:
Rozdział 1 Tendencje rozwojowe i integracyjne w logistyce w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem (Piotr Blaik) 1.1. Wyznaczniki rozwoju logistyki – ujęcie ogólne 1.2. Identyfikacja determinant rozwoju logistyki 1.3. Rozwój koncepcji logistyki i jej miejsce w systemie zarządzania przedsiębiorstwem 1.3.1. Modelowanie faz rozwoju koncepcji logistyki – próba systematyki 1.3.2. „Mapa drogowa” rozwoju logistyki – próba syntezy 1.3.3. Poziom rozwoju i zakres stosowania koncepcji logistyki w praktyce przedsiębiorstw 1.4. Integracja jako istotny wymiar ewolucji logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) 1.5. Modele integracji i dojrzałości łańcucha dostaw i sieci logistycznej
Rozdział 2 Identyfikacja kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) (Piotr Blaik) 2.1. Kluczowe wyzwania współczesnej logistyki jako podstawa kształtowania struktury sieciowej w logistyce 2.2. Katalog kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i SCM 2.3. Kluczowe wyzwania logistyki/SCM w świetle badań w krajach zachodnich 2.4. Identyfikacja realizacji kluczowych wyzwań logistyki i SCM w praktyce przedsiębiorstw
Rozdział 3 Klasyfikacja i identyfikacja logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk, Anna Bruska) 3.1. Istota oraz podstawowe kierunki oddziaływania logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk) 3.2. Kryteria i przekroje klasyfikacji logistycznych czynników determinujących zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk) 3.3. Hierarchizacja logistycznych czynników determinujących zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk) 3.4. Założenia i metodyczne aspekty badań nad logistycznymi determinantami zarządzania przedsiębiorstwem (Anna Bruska) 3.5. Płaszczyzny oddziaływania sfery logistyki na system zarządzania przedsiębiorstwem w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce (Anna Bruska)
Rozdział 4 Identyfikacja komponentów orientacji przepływowej w aspekcie wpływu na zarządzanie i jego efekty w przedsiębiorstwie (Piotr Blaik) 4.1. Istota i znaczenie orientacji przepływowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem 4.2. Rozwój badań dotyczących związków między logistyką a zarządzaniem i jego efektami w przedsiębiorstwie 4.3. Identyfikacja związków między komponentami orientacji przepływowej a zmianami w zarządzaniu przedsiębiorstwem 4.3.1. Czynniki orientacji przepływowej i stopień jej wdrożenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem 4.3.2. Sytuacyjne uwarunkowania orientacji przepływowej przedsiębiorstwa 4.3.3. Przejawy oddziaływania komponentów orientacji przepływowej na efekty/koszty logistyki i efekty zarządzania w przedsiębiorstwie 4.4. Identyfikacja związków między wdrożeniem koncepcji logistyki a zmianami w zarządzaniu w przedsiębiorstwach w Polsce 4.5. Wdrażanie logistyki a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w krajach zachodnich
Rozdział 5 Kompetencje logistyki jako czynniki determinujące zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk) 5.1. Istota kompetencji i ich hierarchizacja 5.2. Kompetencje logistyki i łańcucha dostaw – próba systematyki i klasyfikacji 5.3. Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem w świetle badań w krajach zachodnich 5.3.1. Kompetencje logistyki w badaniach Global Logistics Research Team 5.3.2. Kompetencje łańcucha dostaw w koncepcji Supply Chain 2000 5.3.3. Kompetencje logistyki w badaniach European Logistics Association i A.T. Kearney 5.3.4. Przesłanki rozwoju kompetencji logistyki i łańcucha dostaw według Computer Sciences Corporation 5.3.5. Kompetencje logistyki i łańcucha dostaw w badaniach Capgemini 5.4. Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce
Rozdział 6 Strategie logistyczne oraz przesłanki i przejawy ich oddziaływania na zarządzanie przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk) 6.1. Istota strategii logistycznej oraz podstawowe orientacje w jej rozwoju 6.2. Zasoby i zdolności logistyczne w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa 6.3. Orientacja na klienta w logistyce i jej znaczenie w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa 6.4. Możliwości oddziaływania strategii logistycznej na zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem 6.5. Przejawy wpływu strategii logistycznej na zmiany w zarządzaniu w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce
Rozdział 7 Instrumenty zarządzania logistycznego a doskonalenie metod i narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem (Anna Bruska) 7.1. Istota i wymiary rozwoju instrumentarium logistycznego 7.2. Systematyka instrumentów logistycznych w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw 7.3. Kierunki oddziaływania instrumentów na modyfikacje metod i narzędzi zarządzania pozalogistycznymi sferami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa 7.4. Przepływowo zorientowane systemy informatyczne jako wsparcie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie
Rozdział 8 Planowanie logistyczne jako determinanta zmian w systemie zarządzania przedsiębiorstwem (Sabina Kauf) 8.1. Zmiana miejsca i roli planów logistycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem 8.2. Rozwój planowania logistycznego a zmiany w systemie informacji w przedsiębiorstwie 8.3. Rozwój planowania logistycznego a zmiany w podsystemie analizy strategicznej 8.4. Wpływ priorytetów logistycznych na przewartościowania w systemie celów przedsiębiorstwa
Rozdział 9 Rozwiązania organizacyjne w sferze logistyki a zmiany w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (Sabina Kauf) 9.1. Rozdrobnienie zadań logistycznych a integracja organizacyjna w świetle założeń koncepcji logistyki 9.2. Organizacja procesów logistycznych a przemodelowanie systemu organizacyjnego przedsiębiorstwa 9.3. Formy organizacyjnej implementacji działalności logistycznej 9.4. Tendencje zmian w zakresie umiejscowienia logistyki w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa 9.5. Struktury organizacyjne wykraczające poza przedsiębiorstwo jako ramy zarządzania łańcuchem dostaw
Rozdział 10 Controlling logistyczny a zarządzanie w przedsiębiorstwie (Anna Bruska) 10.1. Istota i funkcje controllingu logistycznego 10.2. Controlling logistyczny jako nośnik zmian w systemie zarządzania 10.3. Wyzwania logistyki a controllingowe sterowanie efektami zarządzania
Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem --- Pozycja niedostępna.---
|