Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Zarządzanie jakością » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WKiŁ
Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1961-1965

Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1961-1965

49.35zł
41.95zł
Koszty jakości dla inżynierów 46.00zł 36.80zł
Koszty jakości dla inżynierów

Autor: Katarzyna Szczepańska

ISBN: 978-83-7488-139-5

Ilość stron: 360

Data wydania: 06/2009


Książka pomyślana została jako kompendium wiedzy, które pozwala na zapoznanie się z teoretycznymi podstawami omawianych zagadnień, w stopniu wystarczającym do poznania ich istoty i znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wskazuje też na nowe związki ekonomiki kosztów jakości, a przez to i możliwości integracji wiedzy, ze współczesnymi koncepcjami stosowanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Zamysł autorski książki powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomicznymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: Kompleksowego Zarządzania Jakością (TQM) oraz Zarządzania Wartością (VBM), z uwzględnieniem wymagań systemu zarządzania jakością według PN-EN ISO 9001:2000 oraz PN-EN ISO 9000:2006.

Uzasadnieniem podjęcia tematu jest, w głównej mierze, przekonanie Autorki o potrzebie uzupełnienia luki w literaturze z pogranicza ekonomii i zarządzania dotyczącej współcześnie rozumianych kosztów jakości. Ma to szczególne znaczenie w kontekście wykorzystywania w przedsiębiorstwach różnych koncepcji, metod i narzędzi zarządzania, których wzajemne oddziaływanie stwarza nowe wyzwania w zarządzaniu.

Potrzeba pokazania perspektyw i uwarunkowań problematyki kosztów jakości związana jest również z coraz większym zainteresowaniem podmiotów gospodarczych wdrażaniem lub doskonaleniem systemu zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2000.

Dlatego też uwzględnienie w projektowaniu lub doskonaleniu systemu zarządzania jakością zagadnień ekonomiki kosztów jakości, jest konieczne. Ponadto w wielu uczelniach wyższych w kraju, szczególnie zaś w Politechnikach realizowany jest program nauczania dedykowany systemom jakości i zarządzania jakością. Warta wzbogacenia jest zatem inżynierska wiedza o jakości, stąd też wynika sformułowanie tytułu książki.

Rozdziały:

1. Podstawy zarządzania kosztami jakości
1.1. Pojęcie jakości
1.2. Zarządzanie jakością
1.3. Podejście procesowe
1.4. Cechy procesu

2. Ekonomika kosztów
2.1. Koszty w rachunkowości finansowej
2.2. Pojęcie ekonomiki jakości komputeks.pl
2.3. Koszty jakości w podejściu procesowym
2.4. Efektywność ekonomiczna
2.5. Controlling kosztów

3. Koszty jakości
3.1. Pojęcie kosztów jakości
3.2. Specyfika kosztów jakości
3.3. Modele kosztów jakości
3.4. Pomiar kosztów jakości

4. Rachunek kosztów jakości
4.1. Rola i cele rachunku kosztów
4.2. Funkcje i zadania
4.3. Rejestracja kosztów
4.4. Metody okreslania kosztów
4.5. Wdrażanie rachnuku kosztów

5. Metody rozliczania kosztów
5.1. Rachunek kosztów działań (ABC)
5.2. Rachunek ABC sterowany czasem (TDABC)
5.3. Zarządzanie kosztami działań (MBC)

6. Analiza kosztów jakości
6.1. Przedmiot, cele i zadania analizy
6.2. Rodzaje analiz kosztów
6.3. Wskaźniki kosztów jakości

7. Narzędzia w analizie kosztów jakości
7.1. Lista zbiorcza
7.2. Histogram
7.3. Diagram korelacji
7.4. Karty kontrolne
7.5. Diagram przyczynowo-skutkowy
7.6. Wykres Pareto-Lorenza
7.7. Schemat blokowy
7.8. Diagram pokrewieństwa
7.9. Diagram zależności
7.10. Wskaźniki statystyczne


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,80zł

Koszty jakości dla inżynierów
Tytuł książki: "Koszty jakości dla inżynierów"
Autor: Katarzyna Szczepańska
Wydawnictwo: PLACET
Cena: 46.00zł 36.80zł
Klienci, którzy kupili „Koszty jakości dla inżynierów”, kupili także:

W poszukiwaniu światła, Corry DeLaan, Wydawnictwo Helion

Kartografia Zasady i zastosowania geowizualizacji, Beata Medyńska-Gulij, Wydawnictwo Naukowe PWN

Budżet zadaniowy w teorii i praktyce, Kazimiera Winiarska, Wydawnictwo C.H. BECK

Zwyciężyć znaczy przeżyć. Ćwierć wieku później, Aleksander Lwow, Wydawnictwo Bezdroża

Algebra dla studentów Wydanie 4, Julian Klukowski, Ireneusz Nabiałek, Wydawnictwo Naukowe PWN

Wprowadzenie do HTML5 Autorytety Informatyki, Bruce Lawson, Remy Sharp, Wydawnictwo Helion

Trening mięśni ramion Atlas ćwiczeń, Frederic Delavier, Wydawnictwo PZWL

Metody przetwarzania sygnałów akustycznych w komputerowej analizie mowy, Zygmunt Ciota, Wydawnictwo EXIT

Odszranianie oziębiaczy powietrza, Bogusław Zakrzewski, Wydawnictwo WNT

czwartek, 25 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami