Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Multimedia » Fotografia cyfrowa » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
  Adobe After Effects
  Adobe Premiere
  Cubase Dźwięk MP3
  Cyfrowe filmy wideo
  Fotografia cyfrowa
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Coś głęboko ukrytego Światy kwantowe i emergencja czasoprzestrzeni

Coś głęboko ukrytego Światy kwantowe i emergencja czasoprzestrzeni

49.99zł
42.49zł
Kalejdoskop fotografii Między techniką a sztuką 79.00zł
Kalejdoskop fotografii Między techniką a sztuką

Tytuł: Kalejdoskop fotografii Między techniką a sztuką
Autor: Leszek Pękalski
ISBN: 978-83-246-3314-2
Ilość stron: 360
Data wydania: 09/2012
Oprawa: Miękka
Format: 230x230
Wydawnictwo: Helion
Cena: 79.00zł


Chcesz osiągnąć fotograficzne mistrzostwo? Bez tej książki może Ci się nie udać.
  • Poznaj czynniki mające wpływ na techniczną jakość zdjęć
  • Naucz się wykorzystywać w swoim warsztacie różne środki wyrazu
  • Połącz talent z wiedzą i doświadczeniem, aby uzyskać najlepsze wyniki

Duża dostępność zaawansowanego sprzętu fotograficznego i coraz większa łatwość wykonywania technicznie poprawnych zdjęć tworzą iluzję, że dosłownie każdy, kto dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi i ma trochę wprawy, może stać się prawdziwym mistrzem fotografii. Jednak wcale tak nie jest - tysiące nudnych, niemal identycznych zdjęć zalegają na twardych dyskach i w albumach posiadaczy mniej lub bardziej wyszukanych aparatów cyfrowych. Jak zatem osiągnąć naprawdę dobre rezultaty? Jak wspiąć się na wyżyny? Jak sprawić, aby nasze zdjęcia były nie tylko dobre, lecz wyróżniały się na tle innych, a nawet zasługiwały na miano artystycznych?

Na te i wiele innych pytań odpowiada książka "Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką" . Jej autor, znany fotografik i doświadczony pedagog, postawił sobie za cel gruntowną i rzetelną prezentację wielu zagadnień związanych z warsztatem i technikami wykorzystywanymi w fotografii. Czytelnik znajdzie tu dokładny opis zjawisk fizycznych, na których opiera się fotografia, a także omówienie zasad działania współczesnych aparatów i innego sprzętu fotograficznego. Podręcznik zawiera ponadto informacje i porady, jak kontrolować parametry zdjęć i właściwie wykorzystywać oświetlenie, a także jakie środki wyrazu warto stosować dla otrzymania zamierzonego efektu. Autor nie koncentruje się jednak wyłącznie na zagadnieniach technicznych - dużo uwagi poświęca kwestiom dotyczącym estetyki i artystycznej strony zdjęć.

  • Budowa i elementy składowe aparatu fotograficznego
  • Dodatkowe wyposażenie i jego zastosowanie
  • Zjawiska fizyczne leżące u podstaw fotografii
  • Czynniki wpływające na jakość, formę i atrakcyjność obrazu
  • Sposoby wykorzystania światła naturalnego i sztucznego
  • Obszerne informacje na temat techniki fotografii barwnej i czarno-białej, tradycyjnej i cyfrowej
  • Perspektywa, kompozycja, głębia ostrości i inne czynniki kształtowania obrazu
  • Omówienie wielu zjawisk i faktów z dziedziny fotografii, jakich próżno szukać w innych książkach
  • Historia rozwoju technologii fotograficznej

Dowiedz się, jak najlepiej wykorzystywać dostępne techniki, aby fotografować naprawdę świadomie.

Rozdziały:

I. Wstęp (6)
Podziękowania (8)
II. Aparat fotograficzny - Twoje narzędzie pracy (9)
  • 1. Typy aparatów - od telefonu komórkowego do kamery wielkoformatowej (9)
  • 2. Podstawy obsługi aparatu (16)
  • 3. Jak obchodzić się, a jak nie obchodzić ze sprzętem (17)
  • 4. Jak prawidłowo trzymać aparat (19)
  • 5. Zdjęcia poruszone - zmora fotografa; najdłuższy bezpieczny czas ekspozycji z ręki - jak go jeszcze wydłużyć (20)
  • 6. Jeśli nie statyw, to co? (21)
III. Sprzęt fotograficzny (23)
  • 1. Obiektywy (23)
  • 2. Osłona przeciwsłoneczna (23)
  • 3. Filtry (24)
  • 4. Światłomierze (32)
  • 5. Pierścienie pośrednie i osprzęt do zdjęć z bliska (32)
  • 6. Telekonwerter (33)
  • 7. Statyw i monopod (34)
  • 8. Wężyki spustowe (35)
  • 9. Lampy błyskowe i fotowyzwalacze (36)
IV. Podstawowe elementy kontroli obrazu (37)
  • 1. Migawka (37)
  • 2. Przysłona (42)
V. Elementy optyki fotograficznej - zarys (49)
  • 1. Natura światła (49)
  • 2. Optyka falowa (49)
  • 3. Optyka geometryczna (53)
  • 4. Wady odwzorowania optycznego (56)
  • 5. Obiektywy specjalne: tilt & shift, lustrzany, konstrukcje retrofokalne (68)
  • 6. Zoomy (73)
  • 7. Ogniskowa a perspektywa (74)
  • 8. Ostre-nieostre (80)
  • 9. Głębia ostrości, bokeh (81)
  • 10. Hiperfokalna (82)
VI. Pomiar światła i ekspozycja (85)
  • 1. Pomiar przez obiektyw (85)
  • 2. Światłomierz ręczny (87)
  • 3. Do czego służy światłomierz punktowy i jak się nim posługiwać (90)
  • 4. Elementy systemu strefowego (91)
  • 5. Główny wróg fotografa - nadmierny kontrast. Metody redukcji kontrastu (97)
  • 6. Jak naświetlać bez światłomierza (reguła t = 1/ISO) (104)
  • 7. Resumé (104)
VII. Rozumieć światło: oświetlenie (105)
  • 1. Światło zastane (105)
  • 2. Światło sztuczne (123)
  • 3. Światło mieszane (124)
VIII. Fotografia barwna - podstawy (135)
  • 1. Mechanizm widzenia barwnego (135)
  • 2. Kaprysy koloru: co to znaczy, że przedmiot jest kolorowy. Jakość oświetlenia. metameryzm (137)
  • 3. Trzy kolory to wszystkie kolory! Maxwella skrzynka kolorów. Mieszanie świateł (139)
  • 4. Dodawanie i odejmowanie świateł - arytmetyka barw. Metoda addytywna i subtraktywna (140)
  • 5. Klasyfikacja i przestrzenie barw (144)
  • 6. Tradycyjna fotografia barwna. Wywoływanie barwotwórcze (146)
  • 7. Negatyw i "odwrotka" (148)
  • 8. Temperatura barwy (150)
IX. Fotografia czarno-biała (155)
  • Negatyw (155)
  • Pozytyw (174)
X. Język fotografii - środki wyrazu i zasady kompozycji (191)
  • Wstęp (191)
  • Estetyka i etyka (191)
  • 1. Perspektywa (194)
  • 2. Głębia ostrości - wróg i przyjaciel (196)
  • 3. Faktury (197)
  • 4. Rysunek ostry czy miękki (198)
  • 5. Zdjęcie "ostre" czy tylko kontrastowe? Szczegóły tonalne kontra ich brak (199)
  • 6. Filtry: Jakie i kiedy? (209)
  • 7. Ziarno/szum (210)
  • 8. Poruszenie (211)
  • 9. Kolor (212)
  • 10. Kadrowanie (221)
  • 11. Podstawy kompozycji (225)
  • 12. Przetworzenia (235)
  • 13. Zakończenie (236)
XI. Rewolucja: fotografia cyfrowa (237)
  • 1. Krótki rys historyczny (237)
  • 2. Wady i zalety (237)
  • 3. Czujniki obrazowe - matryce (245)
  • 4. Ile megapikseli? (248)
  • 5. Na koniec jeszcze kilka uwag praktycznych (250)
XII. Fotografia hybrydowa - skanery i skanowanie (251)
XIII. Historia rozwoju technologii fotograficznych (255)
  • Kalendarz ważniejszych wydarzeń (255)
  • 1. Heliogram Niépce'a (257)
  • 2. Dagerotypia (258)
  • 3. Talbotypia (260)
  • 4. Papier solny (261)
  • 5. Hyppolyte Bayard i jego metoda (262)
  • 6. Papier albuminowy i kolodionowy (263)
  • 7. Negatyw z papieru woskowanego (264)
  • 8. Mokra klisza kolodionowa i ambrotypia (264)
  • 9. Sucha emulsja (266)
  • 10. Błona zwojowa (267)
  • 11. Papiery dzienne i gazowe (267)
  • 12. Błona małoobrazkowa - Leica (267)
  • 13. Początki fotografii barwnej: Young-Helmholtz, Maxwell, Ducos du Hauron (267)
  • 14. Autochrome (268)
  • 15. Wywoływanie barwotwórcze (270)
  • 16. Kodachrome (270)
  • 17. Metoda Kodaka a metoda Agfy (272)
  • 18. Negatyw maskowany (272)
  • 19. Cibachrome (273)
  • 20. Technologia T-grain (274)
  • 21. Komponenty DIR i DIAR (275)
  • 22. Emulsja czterowarstwowa (276)
  • 23. Materiały natychmiastowe (276)
  • 24. Fotografia cyfrowa - początki (278)
XIV. Słowniczek (279)
XV. Aneks (285)
  • A1. Ekspozycja. EV i zjawisko Schwarzschilda (285)
    • A1.1. EV (285)
    • A1.2. Zjawisko Schwarzschilda (Reciprocity Failure) (287)
  • A2. Prawa optyki i co z nich wynika dla fotografii (288)
    • A2.1. Przybliżenie optyki geometrycznej (288)
    • A2.2. Prawo odbicia (288)
    • A2.3. Załamanie światła - prawo Snelliusa; kąt graniczny, całkowite odbicie (289)
    • A2.4. Reguła Fermata - czy światło ma duszę? (291)
    • A2.5. Dziwne przypadki obrazu w soczewce wypukłej (292)
    • A2.6. Współczynnik makro (297)
    • A2.7. Głębia ostrości, odległość hiperfokalna (298)
    • A2.8. Zjawiska falowe: dyfrakcja i interferencja światła (299)
    • A2.9. Kamera otworkowa (302)
  • A3. Światło spolaryzowane, filtr polaryzacyjny (305)
    • A3.1. Polaryzacja światła (307)
  • A4. Procedura testowania obiektywu (319)
  • A5. Dlaczego w lustrzankach cyfrowych nadal stosuje się migawkę mechaniczną (323)
  • A6. Kamera wielkoformatowa. Ruchy kamery (324)
  • A7. Reguła Scheimpfluga (329)
    • Dowód (329)
  • A8. Fotografia srebrowa, uzupełnienia - obraz utajony, proces obróbki, składniki wywoływacza (331)
    • A8.1. Obraz utajony, proces wywoływania (331)
    • A8.2. Utrwalacz (333)
    • A8.3. Skład wywoływacza (334)
    • A8.4. Wywoływanie bezbromkowe (337)
  • A9. Fotografia srebrowa - specjalne rodzaje wywoływania (338)
    • A9.1. Wywoływanie przewlekłe (338)
    • A9.2. Wywoływanie dwukąpielowe (dwustopniowe) (339)
  • A10. Parę receptur (341)
    • Wywoływacze negatywowe (341)
    • Wywoływacze pozytywowe (do papierów) - ID-62, D-72, D-163 (344)
    • Przerywacz (344)
    • Utrwalacz (345)
    • Sepiowanie (tonowanie siarką) (345)
  • A11. Dlaczego emulsja niskoczuła jest bardziej kontrastowa niż wysokoczuła (346)
  • A12. Negatyw maskowany (348)
  • A13. Jednostki fotometryczne. Formuła Adamsa (351)
    • A13.1. Prawo Lamberta (351)
    • A13.2. Jednostki fotometryczne (352)
    • A13.3. Reflektancje, luminancje (353)
    • A13.4. Formuła Adamsa (353)
  • A14. Krótka historia światłomierza (355)
  • A15. Szara kartka: dlaczego akurat 18%? (357)
  • A16. Gęstość optyczna (358)
  • A17. Między nauką a sztuką:złoty podział i liczby Fibonacciego (359)
    • A17.1. Złoty podział odcinka (359)
    • A17.2. Liczby Fibonacciego (359)
    • A17.3. Przykład konstrukcji złotego podziału (360)
Kalejdoskop fotografii Między techniką a sztuką
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Kalejdoskop fotografii Między techniką a sztuką”, kupili także:

Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie, Maciej Dutko, Wydawnictwo Onepress

Pomiary geometryczne powierzchni Zarysy kształtu, falistość i chropowatość, Stanisław Adamczak, Wydawnictwo WNT

Konie. Poradnik bez kantów. Wydanie II, Witold Wrotek, Wydawnictwo Septem

Matematyka w ekonomii Modele i metody Tom 1 Algebra elementarna, Adam Ostoja-Ostaszewski, Wydawnictwo Naukowe PWN

Excel dla menedżera Casebook, Jacek Cypryjański, Anna Borawska, Tomasz M. Komorowski, Wydawnictwo Naukowe PWN

FitMind Schudnij bez diet, Klaudia Pingot, Aleksandra Buchholz, Wydawnictwo Sensus

Łamigłówki Podróże w krainę matematyki rekreacyjnej, Marek Penszko, Wydawnictwo Prószyński

Photoshop CS4/CS4 PL Pikantne efekty specjalne, Scott Kelby, Wydawnictwo Helion

Domowe wypieki, Joanna Niedobecka, Wydawnictwo Septem

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami