Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Informacje w biznesie 56.00zł
Informacje w biznesie

Autor: Stefan Forlicz

ISBN: 978-83-208-1764-5

Ilość stron: 208

Data wydania: 2008

Informacja współcześnie jest uznawana za jeden z najcenniejszych zasobów w gospodarce. Dlatego właśnie wszystko, co wiąże się z tworzeniem, gromadzeniem, przechowywaniem, przekazywaniem, przetwarzaniem, udostępnianiem, korzystaniem i ochroną ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek.

Autor przeanalizował ekonomiczne, techniczne, psychologiczne, socjologiczne, lingwistyczne, prawne i etyczne aspekty informacji w biznesie.

Książka jest przeznaczona dla: studentów kierunków ekonomicznych, studentów informatyki, biznesmenów i menedżerów oraz osób zajmujących się procesami informacyjnymi (m.in. dziennikarzy, archiwistów, bibliotekarzy).

Rozdziały:

Pojęcia podstawowe
1.1. Pojęcie informacji
1.2. Rodzaje działalności informacyjnej
1.3. Właściwości informacji
1.4. Wiedza wspólna
1.5. Komunikacja werbalna i niewerbalna
1.6. Ilość´ informacji
1.7. Wiedza i informacja niedoskonała
1.8. Gospodarcze efekty niedoskonałej wiedzy

Przepływ informacji w gospodarce
2.1. Najważniejsze kanały informacyjne w gospodarce
2.2. Obieg informacji
2.3. Natura jako źródło informacji gospodarczych

Aspekty ekonomiczne
3.1. Rodzaje korzyści działalności informacyjnej
3.2. Użyteczność´ informacji i sposoby jej oszacowania
3.3. Koszty działalności informacyjnej
3.4. Opłacalność ekonomiczna działalności informacyjnej
3.5. Informacja jako towar
3.6. Rynki informacji
3.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej
3.8. Wykorzystywanie niechęci konsumentów do wysiłku umysłowego
3.9. Opłacalność wykorzystania informacji niedoskonałych
3.10. Ekonomiczne efekty rozwoju technik teleinformatycznych

Aspekty techniczne
4.1. Kodowanie i dekodowanie informacji
4.2. Właściwości ogniwa kanału informacyjnego
4.3. Łączenie ogniw i budowa kanału łączności
4.4. Techniczne sposoby ochrony informacji

Aspekty psychologiczne
5.1. Odbiór informacji
5.2. Wykorzystanie efektów psychologicznych w marketingu
5.3. Ograniczenia przy kształtowaniu informacji
5.4. Ocena wiarygodności przekazu

Aspekty socjologiczne
6.1. Efekty zewnętrzne działalności informacyjnej
6.2. Nacisk społeczny
6.3. Myślenie grupowe
6.4. Różnice międzykulturowe
6.5. Informacja a władza
6.6. Społeczne skutki rozwoju technik teleinformatycznych

Aspekty lingwistyczne
7.1. Rodzaje i odmiany języka
7.2. Możliwości perswazyjne języka

Aspekty prawne
8.1. Unormowania prawne przekazywania informacji
8.2. Prawo do informacji
8.3. Prawna ochrona informacji
8.4. Bezpieczeństwo informacji elektronicznej

Aspekty etyczne
9.1. Etyczne zasady zbierania i gromadzenia informacji
9.2. Przekazywanie informacji

Bibliografia
Akty prawne

Informacje w biznesie
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Informacje w biznesie”, kupili także:
<b>Księga zdrowia mózgu</b>, <font color="navy">John Randolph</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Księga zdrowia mózgu, John Randolph, Wydawnictwo Naukowe PWN

Planowanie i rozwój nowych produktów. Aspekty strategiczne, techniczne i marketingowe, Marek Wirkus, Anna M. Lis, Wydawnictwo CEDEWU
<b>Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji</b>, <font color="navy">Nancy Duarte</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji, Nancy Duarte, Wydawnictwo Helion

Fundamenty palowe według Eurokodu 7, Olgierd Puła, Wydawnictwo DWE
<b>Angular. Profesjonalne techniki programowania. Wydanie IV</b>, <font color="navy">Adam Freeman</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Angular. Profesjonalne techniki programowania. Wydanie IV, Adam Freeman, Wydawnictwo Helion

Wprowadzenie do HTML5 Autorytety Informatyki, Bruce Lawson, Remy Sharp, Wydawnictwo Helion

Podstawy projektowania układów cyfrowych, Cezary Zieliński, Wydawnictwo Naukowe PWN

Skazany na trening 2 Zaawansowana zaprawa więzienna, Paul Wade, Wydawnictwo AHA

Osiem minut medytacji Spokój umysłu na co dzień, Victor Davich, Wydawnictwo Sensus

piątek, 19 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami