Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Informacje w biznesie 56.00zł
Informacje w biznesie

Autor: Stefan Forlicz

ISBN: 978-83-208-1764-5

Ilość stron: 208

Data wydania: 2008

Informacja współcześnie jest uznawana za jeden z najcenniejszych zasobów w gospodarce. Dlatego właśnie wszystko, co wiąże się z tworzeniem, gromadzeniem, przechowywaniem, przekazywaniem, przetwarzaniem, udostępnianiem, korzystaniem i ochroną ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek.

Autor przeanalizował ekonomiczne, techniczne, psychologiczne, socjologiczne, lingwistyczne, prawne i etyczne aspekty informacji w biznesie.

Książka jest przeznaczona dla: studentów kierunków ekonomicznych, studentów informatyki, biznesmenów i menedżerów oraz osób zajmujących się procesami informacyjnymi (m.in. dziennikarzy, archiwistów, bibliotekarzy).

Rozdziały:

Pojęcia podstawowe
1.1. Pojęcie informacji
1.2. Rodzaje działalności informacyjnej
1.3. Właściwości informacji
1.4. Wiedza wspólna
1.5. Komunikacja werbalna i niewerbalna
1.6. Ilość´ informacji
1.7. Wiedza i informacja niedoskonała
1.8. Gospodarcze efekty niedoskonałej wiedzy

Przepływ informacji w gospodarce
2.1. Najważniejsze kanały informacyjne w gospodarce
2.2. Obieg informacji
2.3. Natura jako źródło informacji gospodarczych

Aspekty ekonomiczne
3.1. Rodzaje korzyści działalności informacyjnej
3.2. Użyteczność´ informacji i sposoby jej oszacowania
3.3. Koszty działalności informacyjnej
3.4. Opłacalność ekonomiczna działalności informacyjnej
3.5. Informacja jako towar
3.6. Rynki informacji
3.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej
3.8. Wykorzystywanie niechęci konsumentów do wysiłku umysłowego
3.9. Opłacalność wykorzystania informacji niedoskonałych
3.10. Ekonomiczne efekty rozwoju technik teleinformatycznych

Aspekty techniczne
4.1. Kodowanie i dekodowanie informacji
4.2. Właściwości ogniwa kanału informacyjnego
4.3. Łączenie ogniw i budowa kanału łączności
4.4. Techniczne sposoby ochrony informacji

Aspekty psychologiczne
5.1. Odbiór informacji
5.2. Wykorzystanie efektów psychologicznych w marketingu
5.3. Ograniczenia przy kształtowaniu informacji
5.4. Ocena wiarygodności przekazu

Aspekty socjologiczne
6.1. Efekty zewnętrzne działalności informacyjnej
6.2. Nacisk społeczny
6.3. Myślenie grupowe
6.4. Różnice międzykulturowe
6.5. Informacja a władza
6.6. Społeczne skutki rozwoju technik teleinformatycznych

Aspekty lingwistyczne
7.1. Rodzaje i odmiany języka
7.2. Możliwości perswazyjne języka

Aspekty prawne
8.1. Unormowania prawne przekazywania informacji
8.2. Prawo do informacji
8.3. Prawna ochrona informacji
8.4. Bezpieczeństwo informacji elektronicznej

Aspekty etyczne
9.1. Etyczne zasady zbierania i gromadzenia informacji
9.2. Przekazywanie informacji

Bibliografia
Akty prawne

Informacje w biznesie
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Informacje w biznesie”, kupili także:

C++ zaawansowane programowanie, Nicholas A. Solter, Scott J. Kleper, Wydawnictwo Helion

Hello Android Programowanie na platformę Google dla urządzeń mobilnych Wydanie III, Ed Burnette, Wydawnictwo Helion

Pobij swój rekord. Skuteczne treningi od 5 km do maratonu dla ambitnych biegaczy, Peter Pfitzinger, Scott Douglas, Wydawnictwo Septem

Real World Digital Audio edycja polska, Peter Kirn, Wydawnictwo Helion

Bieganie metodą Gallowaya Ciesz się dobrym zdrowiem i doskonałą formą, Jeff Galloway, Wydawnictwo Septem
<b>Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności</b>, <font color="navy">Andrzej Jeznach</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności, Andrzej Jeznach, Wydawnictwo Sensus
<b>Algorytmika praktyczna Nie tylko dla mistrzów Wydanie II</b>, <font color="navy">Piotr Stańczyk</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Algorytmika praktyczna Nie tylko dla mistrzów Wydanie II, Piotr Stańczyk, Wydawnictwo Naukowe PWN

Poradnik inżyniera elektryka Tom 3 rozdziały 1-6 i 7-11 Wydanie IV Pakiet, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Naukowe PWN

Adaptywny kod. Zwinne programowanie, wzorce projektowe i SOLID-ne zasady. Wydanie II, Gary McLean Hall, Wydawnictwo Helion

wtorek, 16 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami