Tytuł: | Grafika 3D czasu rzeczywistego Nowoczesny OpenGL | Autor: | Jacek Matulewski | ISBN: | 978-83-01-17966-3 | Ilość stron: | 402 | Data wydania: | 10/2014 | Oprawa: | Miękka | Format: | 16.5x23.5cm | Wydawnictwo: | Naukowe PWN | Cena: | 59.00zł |
Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D. W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów dostępnych w Internecie stała się nieaktualna.
Publikacja przedstawia nową wersję OpenGL (od wersji 3.3. wzwyż) w sposób, który jest interesujący zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy chcieliby „przesiąść się” ze starego OpenGL na nowy.
Poznasz: • sposoby tworzenia aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tek biblioteki • metody progamowania shaderów w GLSL • teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej • model oświetlenia Phonga wraz z jego przykładową implementacją
Powinieneś znać: • podstawy programowania w C++, w tym programowania obiektowego • podstawy programowania dla systemu Windows w środowisku Visual Studio
Książkę można traktować jako podręcznik akademicki, w którym na przykładzie OpenGL omówione są podstawowe pojęcia grafiki 3D.
Spis treści: 1. Inicjowanie okna w tradycyjnym OpenGL 2. Wektory i macierze kwadratowe 3. Macierze w OpenGL i współrzędne jednorodne 4. Tworzenie kontekstu renderowania. Profil zgodności. Rozszerzenia 5. Profil rdzenny. Bufory 6. Shadery 7. Macierze uzywane w grafice 3D 8. Implementacja wektorów i macierzy 9. Sterowanie kamerą 10. Aktorzy. Rysowanie brył. Animacja 11. Oświetlenie. ModelPhonga 12. Cenie rzucane 13. Odwzorowywanie tekstur 14. Użycie wielu tekstur 15. Biblioteki GLFW i GLM
Grafika 3D czasu rzeczywistego Nowoczesny OpenGL --- Pozycja niedostępna.---
|