Autor: Daniel Bargieł
ISBN: 83-246-0005-1
Ilość stron: 104
Data wydania: 08/2005
Po opanowaniu narzędzi graficznych oferowanych przez Flasha MX 2004 czas na następny krok - poznanie potęgi języka ActionScript. ActionScript to obiektowy język programowania, dzięki któremu Twoje animacje zyskają setki nowych możliwości i zastosowań. Wykorzystując ActionScript możesz kontrolować nie tylko animację, ale wszystkie zawarte w niej obiekty.
Możliwości tego języka pozwalają również na stworzenie aplikacji, która wymienia dane z przeglądarką, bazą danych lub innym serwerem, interaktywnych formularzy, rozwijanych menu i wskaźników postępu ładowania animacji. Dopiero zastosowanie ActionScript pozwala na wykorzystanie wszystkich możliwości Flasha.
Książka "Flash MX 2004 ActionScript. Ćwiczenia praktyczne" to wprowadzenie do programowania w języku ActionScript. Wykonując zawarte w niej ćwiczenia poznasz podstawowe zagadnienia związane ze stosowaniem tego języka w swoich aplikacjach.
Nauczysz się dołączać kod ActionScript do elementów animacji, korzystać z klas i obiektów, tworzyć mechanizmy komunikacji animacji z przeglądarką WWW i przesyłać strumieniowo obraz wideo za pomocą Flash Communication Server MX.
Rozdziały:
Rozdział 1. Podstawy ActionScript (11)
- Interakcje w animacjach - przyciski i klipy filmowe (11)
- Detektor on - onMouseEvent (11)
- Detektor onClipEvent (16)
- Kontrola odtwarzania animacji (18)
- Programowanie w ActionScript (21)
- Zmienne w ActionScript (21)
- Tworzenie funkcji w ActionScript (23)
- Instrukcje warunkowe (25)
- Debugowanie skryptów (27)
Rozdział 2. Programowanie zdarzeniowe w ActionScript (31)
- Podstawy programowania zdarzeniowego (31)
- Obiekty nasłuchujące zdarzeń (34)
Rozdział 3. Klasy i obiekty ActionScript (43)
- Obiekty w ActionScript 2.0 (43)
- Najciekawsze klasy wbudowane w ActionScript (48)
- Obiekt tablicowy - Array (48)
- Obiekt koloru - Color (52)
- Obiekt daty - Date (53)
- Obiekt matematyczny - Math (56)
- Obiekt ciągu tekstowego - klasa String (56)
- Menu podręczne - klasa ContextMenu i ContextMenuItem (59)
Rozdział 4. Komunikacja animacji SWF ze środowiskiem zewnętrznym (65)
- Komunikacja SWF z przeglądarką WWW (65)
- Komunikacja przeglądarki WWW z animacją SWF (69)
- Pobieranie danych z plików (72)
Rozdział 5. Transmisja strumieni wideo - Flash Communication Server MX (75)
- Co potrafi Flash Player 7 (75)
- Flash Communication Server MX (79)
- Transmisja strumieni wideo (81)
Rozdział 6. Aplikacja chat (91)
- Projekt aplikacji (91)
- Narzędzia administracyjne (99)
Flash MX 2004 ActionScript ćwiczenia praktyczne --- Pozycja niedostępna.---
|