Autor: Russell Chun, H. Paul Robertson
ISBN: 83-246-0369-7
Ilość stron: 696
Data wydania: 09/2006
Zawiera CD
Tawrda oprawa
Macromedia Flash 8 nie jest po prostu programem do tworzenia animacji wektorowej. Zawiera on również - a może przede wszystkim - potężny język programowania ActionScript, wykorzystywany do wielu zadań związanych z tworzeniem interaktywnych prezentacji multimedialnych i witryn WWW. Dopiero użycie ActionScriptu ujawnia prawdziwą potęgę Flasha. Dzięki temu w pełni obiektowemu językowi można uzyskać efekty niemożliwe do osiągnięcia za pomocą narzędzi rysunkowych i animacyjnych Flasha.
W książce "Flash 8 klatka po klatce Techniki zaawansowane" znajdziesz omówienie technik związanych ze stosowaniem języka ActionScript. Poznasz podstawy tego języka, a także dowiesz się, w jaki sposób pisać skrypty i do jakich obiektów je dołączać. Nauczysz się kontrolować za jego pomocą elementy graficzne, dźwiękowe, tekstowe i nawigacyjne umieszczone w prezentacji. Zdobędziesz wiedzę na temat możliwości połączenia witryn WWW tworzonych we Flashu z zewnętrznymi plikami, przeglądarką internetową i serwerem, na którym są one publikowane. Znajdziesz tu także informacje o wykrywaniu i usuwaniu błędów w skryptach.
Rozdziały:
Część I. Zaawansowane animacje (17)
Rozdział 1. Tworzenie złożonych projektów (19)
Rozdział 2. Praca z wideo (55)
Część II. Podstawy języka ActionScript (77)
Rozdział 3. Posługiwanie się językiem ActionScript (79)
Część III. Zarządzanie listwami czasowymi i komunikacja (115)
Rozdział 4. Więcej o przyciskach i detektorach zdarzeń (117)
Rozdział 5. Praca z wieloma listwami czasowymi (181)
Rozdział 6. Zarządzanie komunikacją zewnętrzną (207)
Część IV. Przekształcanie grafiki i dźwięku (287)
Rozdział 7. Sterowanie klipem filmowym (289)
Rozdział 8. Sterowanie grafiką rastrową (371)
Rozdział 9. Sterowanie dźwiękiem (415)
Część V. Praca z informacjami (447)
Rozdział 10. Sterowanie przepływem informacji (449)
Rozdział 11. Sterowanie tekstem (495)
Rozdział 12. Modyfikacja informacji (569)
Rozdział 13. Zarządzanie zawartością i usuwanie błędów (621)
Dodatki (661)
Dodatek A Przyrostki określające typ obiektu (663)
Dodatek B Klawisze i odpowiadające im kody (665)
Flash 8 klatka po klatce Techniki zaawansowane
|