Książka przedstawia prawne aspekty spełnienia szczególnego rodzaju świadczenia, które ma postać zbioru danych cyfrowych i jest w całości przekazywane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (tzw. świadczenie elektroniczne).
Autorka skupiła się na świadczeniach wynikających z umów zawieranych w obrocie profesjonalnym (ang. Business-to-Business, B2B).
W publikacji omówiono m.in.: • elektroniczną postać świadczenia, • reguły ustalania czasu i miejsca spełnienia elektronicznego świadczenia, • umowy elektroniczne, • świadczenia pieniężne spełniane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym zagadnienia związane z pieniądzem elektronicznym, • dokumenty w postaci elektronicznej (e-faktura, e-pokwitowanie).
Wzrastająca popularność handlu elektronicznego, w tym dotyczącego wyłącznie obrotu dobrami w postaci zdematerializowanej, a także coraz częstsze pojawianie się w praktyce prawniczej zagadnień, związanych z wykonywaniem umów elektronicznych, sprawiają, że publikacja jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla prawników, jak i przedsiębiorców kontraktujących w sieci. Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 55,20zł
Elektroniczne świadczenie w obrocie profesjonalnym
|