Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » DTP Design » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 MsPress
Kompletny przewodnik po DAX. Analiza biznesowa przy użyciu Microsoft Excel, SQL Server Analysis Services i Power BI

Kompletny przewodnik po DAX. Analiza biznesowa przy użyciu Microsoft Excel, SQL Server Analysis Services i Power BI

98.70zł
88.83zł
Dziennikarstwo danych i data storytelling 49.90zł 37.43zł
Dziennikarstwo danych i data storytelling

Tytuł: Dziennikarstwo danych i data storytelling
Autor: Łukasz Żyła
ISBN: 9788328383128
Ilość stron: 208
Data wydania: 09/2022
Oprawa: Miękka
Format: 165x235
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 49.90zł 37.43zł


Bez danych jesteś jedynie kolejną osobą z opinią...

Dziennikarstwo danych przeżywa dziś prawdziwy rozkwit. Dzieje się tak dlatego, że nasze życie w dużej mierze przeniosło się do internetu, a internet to... dane. Megabajty, gigabajty, terabajty danych. Misją współczesnego dziennikarza jest przedstawiać je społeczeństwu rzetelnie, a równocześnie pięknie, czyli w sposób zrozumiały, łatwy do przyswojenia. Nim się jednak owe dane pięknie zestawi, trzeba je znaleźć. Gdzie szukać? Jak je zdobyć? W jaki sposób opowiedzieć dane? Na takie pytania autor odpowiada w tej książce.

Nie przeczytasz w niej o "ładnych wykresach", bo wbrew pozorom to nie one są esencją dziennikarstwa danych i data storytellingu. Dowiesz się natomiast, gdzie biją źródła potrzebnych Ci informacji, jak je przetwarzać i analizować. Znajdziesz tu także wskazówki, w jaki sposób tworzyć dobre wizualizacje za pomocą prostych aplikacji dostępnych za darmo w internecie i jak kreować angażujące odbiorców data stories. Na koniec wejdziesz na wyższy poziom - nauczysz się prezentować dane z wykorzystaniem kodu programistycznego.

Kto? Co? Jak? Gdzie? Kiedy? ― odpowiedzi na te podstawowe pytania musi znaleźć każdy dziennikarz, który chce rzetelnie wykonać swoją pracę. Jednocześnie przy zalewie informacji, danych ze źródeł, których weryfikacja jest równie czasochłonna, każdy wykonujący ten piękny zawód coraz bardziej przypomina mitycznego Syzyfa.

Przebicie się przez gigabajty informacji, przetworzenie ich i stworzenie materiału, który tłumaczy odbiorcy rzeczywistość, jest dziś działaniem obarczonym ogromnym wysiłkiem i jeszcze większym ryzykiem. Kaskadowy spadek zaufania do instytucji publicznych i prywatnych, z jakim mamy do czynienia od lat, oddziałuje także na media, z jednej strony wystawiane na szereg nacisków biznesowych, politycznych i społecznych, z drugiej ― borykające się z ciągłymi problemami finansowymi.

Co warto wiedzieć, dobre dziennikarstwo, jakościowe dziennikarstwo to coś, co wymaga swobodnego poruszania się autorów w przestrzeni internetu i danych, a także poznania podstaw funkcjonowania w tej przestrzeni.

Dziennikarstwo danych i data storytelling
Tytuł książki: "Dziennikarstwo danych i data storytelling"
Autor: Łukasz Żyła
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 49.90zł 37.43zł
Klienci, którzy kupili „Dziennikarstwo danych i data storytelling”, kupili także:

Zrównoważone budynki biurowe Projektowanie. Uwarunkowania prawne. Rozwiązania technologiczne, Szymon Firląg, Wydawnictwo Naukowe PWN

Lider mocnych osobowości Zostań przywódcą indywidualistów, Patrick J. McKenna, David H. Maister, Wydawnictwo Onepress

Giełdowy rynek akcji a gospodarka Ujęcie funkcyjne, Anna Kasprzak-Czelej, Wydawnictwo Difin

e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Urszula Świerczyńska-Kaczor, Wydawnictwo Difin

CVS bez tajemnic, Jennifer Vesperman, Wydawnictwo Helion

Pompy ciepła w systemach geotermii niskotemperaturowej, Marian Rubik, Wydawnictwo Multico

Bystre zwierzę. Czy jesteśmy dość mądrzy, aby zrozumieć mądrość zwierząt?, Frans de Waal, Wydawnictwo Copernicus Center Press

Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań, Krzysztof Borodako, Jadwiga Berbeka, Michał Rudnicki, Wydawnictwo C.H. BECK

Inwestowanie a irracjonalny umysł Podejmuj racjonalne decyzje w nieracjonalnym świecie inwestowania, Robert Koppel, Wydawnictwo CEDEWU

poniedziałek, 20 marca 2023   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami