Tytuł: | Domowe systemy audio | Autor: | Marek Leśniewicz | ISBN: | 978-83-64702-00-6 | Ilość stron: | 564 | Data wydania: | 11/2014 | Oprawa: | Twarda | Format: | 16.5x23.5cm | Wydawnictwo: | BTC | Cena: | 89.00zł |
Książka jest kompleksowym przewodnikiem dla audiofilów – także tym bez przygotowania technicznego – i osób interesujących się techniką audio, który ułatwi poruszanie się po marketingowych informacjach publikowanych przez producentów sprzętu audio. Ze względu na bogatą treść może także spełniać rolę kompendium dla użytkowników sprzętu audio i osób planujących wyposażenie domowego studia w sprzęt odsłuchowy, który – dzięki poradom autora – będzie można świadomie dobierać i kupować.
Duże praktyczne doświadczenie autora książki, który jest elektronikiem z wykształcenia i uprawianego zawodu oraz audiofiliem z zamiłowania, pozwoliło przygotować kompetentny, racjonalny, łatwy w przyswojeniu przewodnik techniczny po współczesnych zagadnieniach audio.
Dzięki dużej dawce informacji technicznych i dokładnie omówionych wynikach pomiarów różnorodnego sprzętu audio, książka będzie przydatna także inżynierom i studentom uczelni technicznych, a także audiofilom samodzielnie udoskonalającym posiadany sprzęt audio.
Spis treści:
1. Bardzo długi wstęp
1.1. Literatura przedmiotu 11
1.2. Zasady oceny urządzeń elektroakustycznych 17
1.3. Domowe konstrukcje urządzeń elektroakustycznych 20
2. Istota odtwarzania muzyki w domowym zaciszu
3. Od czego zależy percepcja dzieła muzycznego
3.1. Tajemnice percepcji ideowej i artystycznej 38
3.2. Tajemnice percepcji technicznej 40
4. Jakie właściwości i parametry sygnałów elektroakustycznych mają zasadniczy wpływ na jakość dźwięku
4.1. Charakterystyka przenoszenia 55
4.2. Wzór Friisa 62
4.3. Szumy 66
4.4. Przydźwięki 70
4.5. Nieco inne kryterium słyszalności szumów i przydźwięków 71
4.6. Zniekształcenia nieliniowe i nie tylko 74
4.7. Inne właściwości i parametry 78
5. Model aparatury elektroakustycznej
6. Źródła sygnałów elektroakustycznych
6.1. Gramofon i czarna płyta – nieidealne źródło sygnałów elektroakustycznych 84
6.2. Odtwarzacz płyt optycznych i srebrna płyta – idealne źródło sygnałów elektroakustycznych .106
6.2.1. Problem napędów odtwarzaczy 124
6.2.2. Problemy przetwarzania cyfrowo-analogowego 132
6.2.3. Opcjonalne, zewnętrzne przetwarzanie cyfrowo-analogowe 161
6.3. Inne, nieidealne źródła sygnałów elektroakustycznych .172
7. Wzmacnianie sygnałów elektroakustycznych
7.1. Kondycjonowanie sygnałów elektroakustycznych .184
7.1.1. Regulatory i korektory sygnałów elektroakustycznych 184
7.1.2. Nieco inny pomysł na kondycjonowanie i korekcję widma sygnałów elektroakustycznych 196
7.2. Wzmacniacze mocy sygnałów elektroakustycznych 221
7.2.1. Wzmacniacze lampowe 221
7.2.2. Wzmacniacze półprzewodnikowe 233
7.3. Zasilanie wzmacniaczy elektroakustycznych .261
7.3.1. Wewnętrzne zasilanie wzmacniaczy 262
7.3.2. Zewnętrzne zasilanie wzmacniaczy 278
7.4. Elektroakustyczne problemy z kompatybilnością elektromagnetyczną 283
7.5. Jeszcze jeden złośliwy problem 292
7.6. Synteza konstrukcji zintegrowanego wzmacniacza elektroakustycznego 295
8. Badania urządzeń elektroakustycznych
8.1. Przyrządy pomiarowe 301
8.2. Badania wzmacniaczy elektroakustycznych .362
8.2.1. Przykładowy obiekt badań 362
8.2.2. Badania mocy 373
8.2.3. Badania szumów, zakłóceń i zniekształceń 388
8.2.4. Badania stabilności amplitudowej i fazowej charakterystyki przenoszenia 417
8.3. Badania odtwarzaczy płyt optycznych .417
8.3.1. Badania napędów 421
8.3.2. Badania przetworników cyfrowo-analogowych 442
9. Odtwarzanie sygnałów akustycznych
9.1. Przesyłanie źródłowych sygnałów elektroakustycznych do wzmacniaczy 458
9.2. Przesyłanie elektroakustycznych sygnałów mocy do kolumn głośnikowych .463
9.3. Kolumny głośnikowe – ich właściwości i użytkowanie 481
9.3.1. Brzmienia akustyczne 487
9.3.2. Brzmienia muzyczne 491
9.3.3. Wybór kolumn głośnikowych 495
9.3.3.1. Zakup kolumn głośnikowych 495
9.3.3.2. Tuningowanie kolumn głośnikowych .505
9.3.4. Ustawienia kolumn głośnikowych 513
9.3.5. Problemy z pomieszczeniem odsłuchowym 517
10. Brzmienia wytwórni, czyli rekomendacje muzyczne
10.1. Archipel, Bravissimo!, Cantus Classic, Gebhardt, Melodram, Membran, Myto, Ponto, Testament, Walhall. 527
10.2. BIS, Chandos, Channel, cpo, Harmonia Mundi, Hyperion, MDG, naïve. 527
10.3. Brilliant Classic .528
10.4. Capriccio 529
10.5. Decca .531
10.6. Deutsche Grammophon .532
10.7. DUX 533
10.8. EMI 533
10.9. Eterna – Berlin Classic 534
10.10. Haenssler 536
10.11. Hungaroton 537
10.12. Miełodia 538
10.13. Nimbus Records 540
10.14. Orfeo 540
10.15. PentaTone .540
10.16. Philips 541
10.17. Sony .542
10.18. Supraphon 544
10.19. Telarc .545
10.20. Unitel .546
10.21. Warner Classics .547
11. Literatura, czyli rekomendacje techniczne
Domowe systemy audio --- Pozycja niedostępna.---
|