Tytuł: | Controlling w działalności przedsiębiorstwa Wydanie 2 | Autor: | Edward Nowak | ISBN: | 978-83-208-1909-0 | Ilość stron: | 338 | Data wydania: | 11/2010 (wydanie 2) | Format: | 16.2x23.7cm | Wydawnictwo: | PWE | Cena: | 67.90zł |
Controlling jest nowoczesną koncepcją zarządzania organizacjami gospodarczymi w warunkach rosnącej konkurencji i dużej zmienności otoczenia. W książce przedstawiono zindywidualizowane podejście do różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa, które jest realizowane przez controlling w układzie funkcji i procesów gospodarczych.
Dla każdego wyróżnionego obszaru działalności zostały wskazane odpowiednie instrumenty controllingu. Dzięki takiemu podejściu controlling umożliwia skuteczne oddziaływanie na różne sfery działalności przedsiębiorstwa, tak aby osiągnąć założone cele.
Książka jest przeznaczona dla członków zarządu i menedżerów różnych szczebli zarządzania, pracowników działów controllingu, analityków finansowych i doradców biznesowych. Może być cenną pomocą dydaktyczną dla studentów kierunków finanse i rachunkowość oraz zarządzanie, a także dla słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników szkoleń z zakresu rachunkowości, finansów, controllingu i zarządzania.
Rozdziały:
1. System controllingu w przedsiębiorstwie (Edward Nowak) 1.1. Geneza i istota controllingu 1.2. Koordynacja w systemie controllingu 1.3. Controlling strategiczny i operacyjny 1.4. Uwarunkowania systemu controllingu 1.5. Controlling w ujęciu funkcjonalnym 1.6. Controlling zorientowany na procesy klientów 2. Controlling produkcji (Robert Kowalak) 2.1. Zakres controllingu produkcji 2.2. Planowanie produkcji 2.2.1. Planowanie produkcji przy braku „wąskiego gardła” 2.2.2. Ocena bieżącej produkcji i sprzedaży za pomocą rachunku kosztów pełnych 2.2.3. Ocena bieżącej produkcji i sprzedaży za pomocą rachunku kosztów zmiennych 2.2.4. Planowanie produkcji przy jednym „wąskim gardle” 2.2.5. Ustalanie planu produkcji według rachunku kosztów pełnych 2.2.6. Ustalanie planu produkcji według rachunku kosztów zmiennych 2.2.7. Planowanie produkcji przy kilku „wąskich gardłach” 2.3. Optymalizacja planu produkcji 2.4. Analiza „wąskich gardeł” 2.5. Kontrola produkcji 3. Controlling logistyki (Robert Kowalak) 3.1. Rola logistyki w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa 3.2. Zadania i organizacja controllingu logistyki 3.3. Budżetowanie kosztów logistycznych 3.4. Metody oceny efektywności procesów logistycznych 3.5. Narzędzia controllingu logistyki 4. Controlling działalności marketingowej (Marta Nowak) 4.1. Działalność marketingowa przedsiębiorstwa 4.1.1. Produkt i cykl jego życia 4.1.2. Marka jako odpowiedź na potrzeby nabywców 4.2. Specyfika controllingu marketingowego 4.3. System informacji marketingowej 4.4. Ośrodki odpowiedzialności i controller marketingowy 4.5. Budżetowanie w marketingu 4.6. Analiza wskaźnikowa i audyt marketingowy 5. Controlling projektów (Marcin Klinowski) 5.1. Zakres controllingu projektów 5.2. Strategiczna karta wyników projektów 5.3. Planowanie sieciowe w controllingu projektów 5.4. Metoda wartości zrealizowanej w kontroli projektów 6. Controlling jakości (Małgorzata Markowska) 6.1. Jakość i systemy zarządzania jakością 6.2. Istota i zakres controllingu jakości 6.3. Wyodrębnienie ośrodków odpowiedzialności za jakość 6.4. Rachunek kosztów jakości 6.5. Zadania i miejsce controllera jakości w przedsiębiorstwie 7. Controlling personalny (Maria Nieplowicz) 7.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi 7.2. Istota controllingu personalnego 7.3. Controlling personalny w zarządzaniu zasobami ludzkimi 7.4. Instrumenty controllingu personalnego 7.4.1. Mierniki ilościowe i jakościowe 7.4.2. Strategiczna karta wyników 8. Controlling kosztów (Marcin Wierzbiński) 8.1. Wprowadzenie do controllingu kosztów 8.2. Struktura budżetu kosztów oraz kontrola jego wykonania 8.3. Rachunek kosztów zmiennych w controllingu kosztów 8.4. Budżetowanie w układzie działań i idea ciągłego doskonalenia w controllingu kosztów 9. Controlling podatkowy (Paweł Markowski) 9.1. Przesłanki stosowania controllingu podatkowego 9.2. Istota i cele controllingu podatkowego 9.3. Umiejscowienie controllingu podatkowego w przedsiębiorstwie 9.4. System informacji podatkowej 9.5. Wpływ controllingu podatkowego na wartość przedsiębiorstwa 9.6. Minimalizacja nieprawidłowości podatkowych 9.7. Maksymalizacja korzyści podatkowych 10. Controlling inwestycyjny (Edward Nowak) 10.1. Inwestowanie jako przedmiot controllingu 10.2. Informacje niezbędne dla controllingu inwestycyjnego 10.3. Ocena opłacalności projektów inwestycyjnych 10.4. Wybór wariantu inwestycji 10.5. Rachunek odpowiedzialności i kontrola realizacji projektów inwestycyjnych 11. Controlling finansowy (Magdalena Chmielowiec-Lewczuk) 11.1. Istota controllingu finansowego i jego miejsce w systemie controllingu 11.2. Cele i zadania controllingu finansowego 11.3. Instrumentarium strategicznego controllingu finansowego 11.3.1. Metody doboru strategii finansowych 11.3.2. Budżetowanie kapitałowe 11.3.3. Wyodrębnienie ośrodków odpowiedzialności 11.3.4. Długookresowe plany finansowe 11.3.5. Analiza możliwości 11.3.6. Analiza konkurencji 11.3.7. Analiza portfelowa 11.4. Instrumentarium operacyjnego controllingu finansowego 11.4.1. Krótkoterminowy rachunek wyników 11.4.2. Budżetowanie i analiza odchyleń 11.4.3. Rachunek odpowiedzialności 11.4.4. Rachunek przepływów pieniężnych 11.4.5. Analiza kosztów 11.4.6. Analiza wskaźnikowa 12. Controlling w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa (Bartłomiej Nita) 12.1. Istota kreowania wartości 12.2. Źródła wartości i koszt kapitału 12.2.1. Koszt kapitałów obcych 12.2.2. Koszt kapitałów własnych 12.3. Struktura systemu controllingu zorientowanego na tworzenie wartości 12.4. Mierniki kreowania wartości 12.4.1. Ekonomiczna wartość dodana 12.4.2. Rynkowa wartość dodana 12.4.3. Wartość dodana dla akcjonariuszy 12.4.4. Całkowity zwrot dla akcjonariuszy 12.5. Organizacja controllingu w zarządzaniu wartością 12.6. Wdrażanie controllingu w zarządzaniu wartością
Controlling w działalności przedsiębiorstwa Wydanie 2 --- Pozycja niedostępna.---
|