Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Języki programowania » CGI Perl » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
  Ajax
  Asembler
  ASP ASP.NET
  C
  C#
  C++
  C++ Builder
  CGI Perl
  Chmura obliczeniowa
  CVS
  Delphi
  Eclipse
  Fortran
  Inne
  Java Hibernate GWT
  JavaScript
  JBuilder
  JSP JavaServlet
  PHP
  Programowanie mobilne
  Programowanie w Windows
  Prolog
  Python Django
  React
  Ruby Rails
  TypeScript
  Visual Studio
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WKiŁ
Volkswagen Passat modele 1988-1996

Volkswagen Passat modele 1988-1996

58.80zł
49.98zł
CGI 50.00zł
CGI

Autor: Rafe Colburn

ISBN: 83-7197-032-3

Ilość stron: 344

Data wydania: 05/1998

Niniejsza książka poprowadzi Czytelnika o krok dalej, poza zwykłe strony HTML. Omawia wykorzystanie programów w Perlu i C do tworzenia interaktywnych formularzy, mapowania grafiki, integracji z bazami danych.

Książka "CGI" omawia zagadnienia programowania CGI w Perlu i C, tworzenie działających programów wraz ze szczegółowymi objaśnieniami, wykorzystanie interaktywnych formularzy oraz mapowanych obrazków, kontrolowanie odwiedzin stron WWW za pomocą liczników i książek gości, tworzenia własnych komunikatów obsługi błędów, projektowanie aplikacji korzystających z baz danych, wykorzystanie i dostosowywanie istniejących bibliotek CGI.

Rozdziały:

Część 1. Wstęp do CGI (15)

Rozdział 1. Wprowadzenie do CGI (17)

  • Co to jest CGI? (17)
  • Przykład programów CGI w serwisach WWW (18)
  • CGI: Następny krok (19)
  • Korzyści płynące z użycia CGI (20)
  • Przykład działania CGI (21)
  • Myślenie w sposób UNIX-owy (22)
    • Standardowe wejście (23)
    • Standardowe wyjście (24)
    • Prawa dostępu do plików (24)
  • Wybrane elementy terminologii (26)
    • URL-e i URI (26)
    • Obiekty, dokumenty i zasoby (26)
  • Serwery WWW (27)
    • Co to jest serwer WWW? (27)
    • Struktura serwisu (28)
    • Przegląd platform CGI (29)
    • Serwery UNIX-owe (29)
    • Serwery dla Windows NT (30)
    • Serwery dla Macintosha (30)
  • Podsumowanie (31)
  • Warsztat (31)
    • Pytania i odpowiedzi (31)
    • Quiz (32)
    • Ćwiczenia (32)

Rozdział 2. Tworzenie programów CGI (33)

  • Wybór języka programowania (33)
    • Języki kompilowane kontra interpretowane (34)
    • Biblioteki CGI (35)
  • Perl (35)
    • Użycie Perla z CGI (37)
    • Dlaczego nie używać cgi-lib.pl (38)
  • Visual Basic (38)
  • C/C++ (39)
    • Biblioteki CGI dla C (40)
  • Powłoka Bourne'a (40)
    • Un-CGI (40)
  • AppleScript (41)
    • Pisanie skryptów CGI przy pomocy AppleScriptu (42)
  • Debugging skryptów CGI (42)
    • Testuj swój program w bezpiecznym środowisku (42)
    • Testowanie programów w linii poleceń (43)
    • Testowanie skryptów z poziomu serwera (43)
    • Co trudniejszego (44)
  • Podsumowanie (45)
  • Warsztat (45)
    • Pytania i odpowiedzi (45)
    • Quiz (45)
    • Ćwiczenia (46)

Część 2. Podstawy CGI (47)

Rozdział 3. Wstęp do formularzy HTML (49)

  • Najprostszy formularz: ISINDEX (49)
  • Tworzenie formularzy (52)
    • Znacznik Input (52)
    • Pole tekstowe (53)
    • Przyciski wysyłania formularza (53)
    • Przycisk kasowania formularza (54)
    • Pola typu checkbox (55)
    • Przełączniki radiowe (56)
    • Hasła (56)
    • Przyciski graficzne (57)
    • Pola wyboru pliku (57)
    • Pola ukryte (57)
    • Znacznik textarea (58)
    • Znacznik SELECT (59)
  • Kontrola poprawności danych w formularzach (61)
    • Program w języku JavaScript (62)
    • Formularz w całoci (62)
    • Kolejne rozszerzenie programu (63)
  • Wysyłanie formularzy pocztą elektroniczną (64)
  • Podsumowanie (65)
  • Warsztat (65)
    • Pytania i odpowiedzi (65)
    • Quiz (66)
    • Ćwiczenia (66)

Rozdział 4. Wykorzystanie danych z formularzy (67)

  • Więcej o znaczniku FORM (67)
    • Atrybut ENCTYPE (67)
  • Rodzaje zleceń (69)
    • Metoda get (69)
    • Metoda POST (70)
    • Metoda HEAD (71)
  • Przykładowy skrypt (71)
    • Uwaga ogólna (72)
    • Z powrotem do roboty (74)
  • GET kontra POST (77)
  • Dodatkowa informacja o ścieżce (77)
  • Inne nagłówki (78)
  • Wykorzystanie informacji z nagłówków (80)
  • Podsumowanie (81)
  • Warsztat (81)
    • Pytania i odpowiedzi (81)
    • Quiz (82)
    • Ćwiczenia (82)

Część 3. Elementy CGI (83)

Rozdział 5. Protokół HTTP (85)

  • Podstawy HTTP (85)
  • Przykład sesji HTTP (86)
    • Krok 1. - otwarcie połączenia TCP (87)
    • Krok 2. - przeglądarka wysyła zlecenie do serwera WWW (87)
    • Krok 3. - przeglądarka wysyła nagłówki zlecenia (88)
    • Krok 4. - odpowiedź serwera (88)
    • Krok 5. - serwer wysyła nagłówki odpowiedzi (88)
    • Krok 6. - serwer wysyła dane do przeglądarki (89)
    • Krok 7. - serwer zamyka połączenie TCP (89)
  • Kody odpowiedzi serwera (89)
  • Nagłówki odpowiedzi (91)
    • Cache-control (91)
    • Content-length (91)
    • Content-type (91)
    • Expires (91)
    • Pragma (91)
    • Server (92)
    • Set-Cookie (92)
  • Typy danych (92)
    • Jak serwer wykorzystuje typy MIME (93)
    • Podział typów MIME na kategorie (93)
    • Niestandardowe typy MIME (94)
  • Bezpieczne połączenia (95)
  • Podsumowanie (96)
  • Warsztat (96)
    • Pytania i odpowiedzi (96)
    • Quiz (96)
    • Ćwiczenia (97)

Rozdział 6. Technologia SSI (99)

  • Jak działa SSI (99)
  • Konfiguracja serwera WWW do pracy z SSI (99)
    • Serwery Apache i NCSA (100)
    • Serwer CERN-u (100)
    • Serwer Netscape (101)
    • Microsoft Internet Information Server (101)
    • O'Reilly's WebSite (101)
    • Serwer Webstar (101)
  • Wykorzystanie SSI (101)
    • Dyrektywy SSI (102)
  • Projektowanie stron z użyciem SSI (107)
    • Użycie dyrektywy #include (108)
    • Data modyfikacji pliku (109)
    • Użycie dyrektywy #exec (110)
  • XSSI (110)
    • printenv (111)
    • set (111)
    • Dyrektywa warunkowa if (111)
  • Podsumowanie (113)
  • Warsztat (113)
    • Pytania i odpowiedzi (113)
    • Quiz (114)
    • Ćwiczenia (114)

Część 4. Tworzenie aplikacji CGI (115)

Rozdział 7. Podstawowe aplikacje CGI (117)

  • Internetowa ankieta (117)
    • Krok 1. - Tworzymy formularz (118)
    • Krok 2. - piszemy program CGI (119)
  • Tworzenie menu odnośników (126)
    • Krok 1. - Przygotowanie formularza (127)
    • Krok 2. - dodajemy JavaScript (127)
    • Krok 3. - piszemy skrypt CGI (129)
  • Tworzenie strony na podstawie wzorca (130)
    • Krok 1. - format danych tekstowych (131)
    • Krok 2. - wysłanie nagłówków (131)
    • Krok 3. - czytanie artykułów i ich konwersja (131)
    • Krok 4. - stopka strony (133)
    • Uruchamianie skryptu (134)
  • Podsumowanie (135)
  • Warsztat (135)
    • Pytania i odpowiedzi (135)
    • Quiz (135)
    • Ćwiczenia (136)

Rozdział 8. Dynamiczne tworzenie grafiki (137)

  • Biblioteka gd (137)
    • Jak ją zdobyć? (137)
    • Użycie biblioteki gd w programach (138)
  • Biblioteka gd w zastosowaniu praktycznym (140)
    • Działanie programu (141)
    • Dyrektywy preprocesora (141)
    • Funkcja main() i deklaracja zmiennych (141)
    • Tworzymy tło wykresu oraz stałe elementy (142)
    • Odczytanie argumentów (143)
    • Rysowanie punktów wykresu i ich połączenie (143)
    • Etykiety punktów wykresu (144)
    • Zapisujemy obrazek, zwalniamy pamięć i kończymy program (144)
    • Pełne źródło programu (145)
  • gd w Perlu (146)
    • Powtórka z rysowania wykresów (147)
    • Pełne źródło programu (149)
  • Wykorzystanie dynamicznie generowanej grafiki (150)
  • Podsumowanie (151)
  • Warsztat (151)
    • Pytania i odpowiedzi (151)
    • Quiz (152)
    • Ćwiczenia (152)

Część 5. Uatrakcyjnianie publikacji za pomocą CGI (153)

Rozdział 9. Własna obsługa komunikatów błędów (155)

  • Co to są komunikaty błędów? (155)
  • Zmiana ustawień serwera (157)
    • Apache (157)
    • Serwer Netscape (158)
  • Podstawowe strony komunikatów błędów (159)
  • Bardziej złożone komunikaty (160)
    • Odnonik do poprzedniej strony (160)
    • Dodawanie innych odnoników (161)
  • Bramka CGI do poczty elektronicznej (164)
    • Formularz do wysyłania poczty (165)
    • Sprawdzanie poprawnoci danych i wysyłanie poczty (167)
  • Podsumowanie (175)
  • Warsztat (175)
    • Pytania i odpowiedzi (175)
    • Quiz (176)
    • Ćwiczenia (176)

Rozdział 10. Przechowywanie informacji o użytkownikach i sesji (177)

  • Co oznacza pojęcie zarządzanie sesją? (177)
  • Podstawowy schemat autoryzacyjny (178)
    • Użycie ukrytych pól formularzy (180)
  • Mechanizm Cookie (184)
    • Działanie cookies (185)
    • Użycie cookies do przechowywania danych użytkownika (187)
    • Ustawianie i sprawdzanie cookies przy pomocy JavaScriptu (189)
    • Zarządzanie sesją przy pomocy Cookies (190)
    • Dlaczego CGI i Cookies ze sobą nie współgrają (193)
  • Podsumowanie (194)
  • Warsztat (194)
    • Pytania i odpowiedzi (194)
    • Quiz (195)
    • Ćwiczenia (195)

Część 6. Integracja z bazami danych (197)

Rozdział 11. Wykorzystanie baz danych (199)

  • Co to jest baza danych (199)
    • Pliki o płaskiej strukturze (200)
    • Użycie znaków rozdzielających dane (200)
    • Rozdzielanie danych kolumnami (201)
  • Bazy danych i WWW (201)
  • Projektowanie aplikacji baz danych (202)
    • Formularz HTML (202)
    • Skrypt sprawdzający dane (204)
    • Skrypt dopisujący dane do bazy (211)
    • Skrypt odczytujący bazę danych (213)
  • Podsumowanie (216)
  • Warsztat (217)
    • Pytania i odpowiedzi (217)
    • Quiz (217)
    • Ćwiczenia (217)

Rozdział 12. Język SQL (219)

  • Co to jest relacyjna baza danych? (219)
    • Schemat i klucze (220)
  • Język SQL (220)
    • Polecenie SELECT (221)
    • Złączenia (224)
    • Dodawanie, kasowanie i aktualizacja rekordów (226)
    • To nie wszystko (227)
  • Standard ODBC (227)
  • DBD/DBI (228)
    • Przykładowy program wykorzystujący DBI (229)
    • Krok dalej (231)
    • Warto polecić (231)
  • Podsumowanie (232)
  • Warsztat (232)
    • Pytania i odpowiedzi (232)
    • Quiz (232)
    • Ćwiczenia (232)

Część 7. Bezpieczeństwo i technologie podobne do CGI (233)

Rozdział 13. Bezpieczeństwo CGI (235)

  • Dlaczego bezpieczeństwo? (235)
    • Konkurs "Złam Maca" (236)
    • Ocena ryzyka (237)
  • Zabezpieczanie serwera WWW (238)
    • Korzystanie z aktualnych wersji programów (238)
    • Przechowywanie skryptów w jednym miejscu (239)
    • Prawa dostępu do plików (239)
    • Niebezpieczne opcje serwera (240)
  • Najczęstsze dziury bezpieczeństwa w CGI (240)
    • Uwaga na temat działania CGI (240)
    • Problem przekroczenia wielkoci bufora (241)
    • Bezpośrednie przesyłanie parametrów do poleceń (242)
    • Ryzykowne użycie cieżek (243)
    • Umieszczanie interpretera Perla w cgi-bin (243)
    • Dziura w plikach wsadowych systemu DOS (243)
    • Nie ujawniaj informacji o serwerze (244)
  • Bezpieczne programowanie (244)
    • Używanie powłoki bez używania powłoki (244)
  • Podsumowanie (245)
  • Warsztat (245)
    • Pytania i odpowiedzi (245)
    • Quiz (246)
    • Ćwiczenia (246)

Rozdział 14. Alternatywy dla CGI (247)

  • Patrząc wstecz (247)
    • Dlaczego pojawiły się inne technologie (248)
    • Koniec ograniczeń CGI (248)
  • Rodzaje technologii alternatywnych dla CGI (249)
    • Technologia ASP Microsoftu (249)
    • Komponenty (250)
    • Skrypty (250)
    • Strony HTML (251)
    • Inne platformy ASP (251)
  • Technologia LiveWire firmy Netscape (251)
  • Cold Fusion firmy Allaire (252)
    • Przykładowy kod Cold Fusion (252)
  • Moduł mod_perl dla serwera Apache (254)
    • Zmiana skryptów CGI na mod_perl (254)
  • PHP/FI (255)
    • Przykłady użycia PHP/FI (256)
  • ePerl (257)
  • Java po stronie serwera (258)
    • Użycie Servletów Javy (259)
  • API serwera Netscape (259)
  • API serwera internetowego Microsoftu (260)
  • Podsumowanie (261)
  • Warsztat (261)
    • Pytania i odpowiedzi (261)
    • Quiz (261)
    • Ćwiczenia (262)

Dodatek A. Typy Mime (265)

Dodatek B. Kody i opisy błędów HTTP (269)

Dodatek C. Zmienne środowiskowe CGI (275)

  • Nagłówki zlecenia HTTP (277)

Dodatek D. Perl/CGI - skrócony opis (281)

  • Dodatkowe informacje na temat Perla 5 (281)
  • Wywołanie Perla 5 (282)
    • Wywołanie z linii poleceń systemu UNIX (282)
    • Wywołanie Perla 5 w systemie Windows 95 lub Windows NT (283)
    • Uruchamianie programów w Perlu jako CGI w systemie UNIX (283)
    • Uruchamianie programów w Perlu jako CGI w systemie Windows (283)
  • Opcje wywołania Perla 5 (284)
  • Język Perl 5 (285)
    • Literały, polecenia, wartości, zmienne skalarne i operatory (285)
  • Konstrukcje decyzyjne, prawda/fałsz i bloki (289)
  • Listy i tablice (292)
    • Elementy list (293)
    • Funkcje operujące na tablicach i listach (294)
  • Konstrukcja pętli (295)
    • Kontrola pętli (298)
  • Funkcje użytkownika (299)
  • Tablice asocjacyjne (301)
    • Funkcje do pracy z tablicami asocjacyjnymi (303)
  • Wejcie/wyjście, pliki i katalogi (303)
    • Operatory do sprawdzania plików (305)
    • Funkcje operujące na plikach (307)
    • Praca z plikami w sposób nietekstowy (307)
    • Obsługa katalogów (308)
    • Wyrażenia regularne (308)
  • Zmienne specjalne (310)
  • Standardowe funkcje Perla 5 (313)
  • Referencje, pakiety, moduły, klasy i obiekty (322)
  • Moduły związane z WWW (323)
    • CGI.pm (324)
    • HTML::* (324)
    • LWP.pm (324)
  • Czego tu nie ma (324)
    • Formaty (325)
    • tie (325)
    • Zaawansowana obsługa sieci, sockety i IPC (325)
    • Zaawansowane użycie referencji (325)
    • Standardowa biblioteka Perla i CPAN (325)
    • Informacje diagnostyczne (326)
    • Debugger Perla (326)
    • Integracja z innymi językami (326)
    • Wnętrze Perla (326)
    • Programowanie GUI w Perlu (327)
    • PerlIS i mod_perl (327)
    • Integracja z Emacsem (327)
    • Kompilator Perla (327)

Dodatek E. Omówienie wyrażeń regularnych (329)

Dodatek F. Tablica znaków ASCII (333)

Dodatek G. Odpowiedzi na quiz (335)

CGI
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „CGI”, kupili także:

Odkształcanie i pękanie metali, J. W. Wyrzykowski, E. Pleszakow, J. Sieniawski, Wydawnictwo WNT

Fizjologia sportu Krótkie wykłady, K. Birch, D. MacLaren, K. George, Wydawnictwo Naukowe PWN

Fascynująca fizyka, Anne Rooney, Wydawnictwo Bellona
<b>Architektura aplikacji w Pythonie. TDD, DDD i rozwój mikrousług reaktywnych</b>, <font color="navy">Harry Percival, Bob Gregory</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Architektura aplikacji w Pythonie. TDD, DDD i rozwój mikrousług reaktywnych, Harry Percival, Bob Gregory, Wydawnictwo Helion
<b>Interstellar i nauka</b>, <font color="navy">Kip Thorne</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Prószyński</font>
Interstellar i nauka, Kip Thorne, Wydawnictwo Prószyński

Zarządzanie jakością żywności Systemy, koncepcje, instrumenty, Systemy, koncepcje, instrumenty, Wydawnictwo Difin

Windows 7 PL Optymalizacja, William R. Stanek, Wydawnictwo Helion

Instrukcja podatkowego rozliczania działalności inwestycyjnej i remontowej z wzorami dokumentów, Anna Wyrzykowska, Wydawnictwo ODDK

Komputerowa wizja Metody interpretacji i identyfikacji obiektów, Ryszard S. Choraś, Wydawnictwo EXIT

niedziela, 19 maja 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami