Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyczne systemy zarządzania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
BPMN standard opisywania procesów biznesowych Budowa modeli procesów BPMN w iGrafx 35.00zł
BPMN standard opisywania procesów biznesowych Budowa modeli procesów BPMN w iGrafx

Autor: Mirosława Lasek, Bartosz Otmianowski

ISBN: 978-83-88311-85-9

Ilość stron: 104

Data wydania: 2007

Wzrost popularności ukierunkowaniana na procesy biznesowe (gospodarcze) nasilił poszukiwanie narzędzi sprawnego modelowania procesów, ich analizy, optymalizacji oraz automatycznego tworzenia aplikacji realizujących te procesy w środowsiku informatycznym.

Przykładem takiego narzędzia, które zdobyło dzięki swoim zaletom ogromne uznanie jest Business Process Modeling Notation, opisywane i znane najczęściej pod skrótem BPMN. Towarzyszy mu specjalny język BPEL oparty na XML i służący do tworzenia kodu programu realizującego proces opisany za pomocą BPMN.

BPMN stał się graficznym standardem modelowania opisów ukierunkowanych na procesy biznesowe oraz standardem opisu usług sieciowych Web. Proponuje semantykę i syntaktykę języka budowy diagramów, służących opisowi procesów.

Rozdziały:

1. Wprowadzenie do metodyki opisywania procesów biznesowych BPMN
(Business Process Modeling Notation) i języka kodowania BPEL
(Business Process Execution Language)    6
1.1. Geneza powstania BPMN    8
1.2. Założenia BPMN    11
1.3. Miejsce metodyki BPMN i języka BPEL w środowisku tworzenia systemów informatycznych   13

2. BPMN - metodyka opisywania procesów biznesowych    14
2.1. Typy procesów opisywanych za pomocą BPMN     14
2.1.1. Proces wewnętrzny (private, internal business process)   14
2.1.2. Proces publiczny - tzw. wychwytujący (abstract, public process)    15
2.1.3. Proces kooperacji B2B (collaboration global process)    16
2.2. Elementy diagramów opisu procesów biznesowych    17
2.2.1. Tory i pasy (swimlanes - pools, lanes)     18
2.2.2. Linie łączące (connecting objects).    19
2.2.3. Elementy aktywne opisu (flow objects)    20
2.2.4. Elementy nieaktywne opisu (artifacts)    35
2.3. Mechanizmy notacji BPMN    37
2.3.1. Synchronizacja procesów poprzez przesyłanie wiadomości (Message Flows)    38
2.3.2. Mechanizm przepływu wyjątkowego (Exceptions Flow)   39
2.3.3. Mechanizm podprocesów wbudowanych (Embedded Subprocesses)   40
2.3.4. Mechanizm kompensacji (Compensation)    41

3. Implementacja BPMN w iGrafx   42
3.1. BPMN a iGrafx    42
3.2. Tworzenie diagramów zgodnych z notacją BPMN    45
3.3. Reguły stosowania standardu BPMN w opisach procesów za pomocą programu iGrafx   46
3.3.1. Implementacja torów i pasów w iGrafx    46
3.3.2. Linie łączące    48
3.3.3. Implementacja elementów aktywnych    49
3.3.4. Elementy nieaktywne - artefakty w iGrafx   54
3.3.5. Implementacja mechanizmów w iGrafx   56
3.4. Różnice między diagramami iGrafx a diagramami standardu BPMN   63
3.5. Menu właściwości (iGrafx Guide)    64
3.6. Sygnalizacja błędów    65
3.7. Zmiana typu diagramu    66

4. Przykłady modeli procesów zgodnych ze standardem BPMN i zbudowanych za pomocą programu iGrafx    67
4.1. Dostarczanie leków w szpitalu - proces wewnętrzny
(private internal business process)   69
4.1.1. Diagram procesu    69
4.1.2. Przeprowadzanie symulacji i przedstawianie wyników   72
4.2. Proces głosowania - przykład procesu publicznego (abstract, public process)    74
4.2.1. Cykl dyskusji -proces wewnętrzny (private internal business process)   77
4.2.2. Zbieranie głosów - proces wewnętrzny (private intenal business process)   78
4.2.3. Przeprowadzenie symulacji i przedstawienie wyników   79
4.3. Proces sprzedaży książek - proces kooperacji, współpracy (collaboration, global process) B2B   80
4.3.1. Przesłanie wiadomości pomiędzy dwoma zadaniami   82
4.3.2. Przeprowadzanie symulacji i przedstawianie wyników    84
4.4. Proces udzielenia dotacji - proces kooperacji, współpracy (collaboration, global process) B2B    88
4.4.1. Przesłanie wiadomości pomiędzy dwoma zadaniami    89
4.4.2. Przeprowadzenie symulacji i przedstawienie wyników    93

5. Podsumowanie     99
5.1. Uwagi o praktyce wdrażania metodyki BPMN    99
5.2. BPMN i BPEL w zastosowaniach - dotychczasowe doświadczenia   99

Literatura    100

Załącznik. Wykorzystywane skróty i oznaczenia   102

BPMN standard opisywania procesów biznesowych Budowa modeli procesów BPMN w iGrafx
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „BPMN standard opisywania procesów biznesowych Budowa modeli procesów BPMN w iGrafx”, kupili także:

Porozumienie ponad pokoleniami. Rodzinny uniwersytet trzeciego wieku, Małgorzata Modrak, Wydawnictwo Sensus

Stereochemia PWN, David G. Morris, Wydawnictwo Naukowe PWN

osCommerce Tworzenie sklepów internetowych Wydanie dla początkujących, David Mercer, Wydawnictwo Helion

Logistyka dystrybucji, Praca zbiorowa pod red. J. Nowakowskiej- Grunt i M. Starostki-Patyk, Wydawnictwo WKiŁ

Chemia i technologia żywic epoksydowych, Piotr Czub, Zbigniew Bończa-Tomaszewski, Piotr Penczek, Jan Pielichow, Wydawnictwo WNT

Jak kochać kłopotliwych bliskich Trening, Bill Klatte, Kate Thompson, Wydawnictwo Onepress

13 lekcji jogi, Agnieszka Passendorfer, Wydawnictwo Sensus

Adaptacja pracowników do przekształceń w przedsiębiorstwach Ocena po 24 latach transformacji w Polsce, Danuta Barańska, Wydawnictwo WNT

Struktura rewolucji metanaukowej, Józef Życiński, Wydawnictwo Copernicus Center Press

piątek, 29 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami