Autor: Robert I. Sutton
ISBN: 978-83-246-1262-8
Ilość stron: 280
Data wydania: 02/2008
Świat opiera się na regułach, a postęp na ich łamaniu. Stare i sprawdzone praktyki zarządzania i kierowania ludźmi są… przede wszystkim stare. Nigdzie Cię nie doprowadzą, co najwyżej z powrotem dojdziesz do punktu wyjścia.
Jeśli jesteś menedżerem, który nie boi się podejmowania dziwacznych decyzji i może zgodzić się na ryzyko śmieszności, przed Tobą świetlana przyszłość. Nie mówimy tu o dokonywaniu niepopularnych i kontrowersyjnych wyborów. Mowa o wprowadzaniu w życie pomysłów, których inni nawet nie traktują poważnie. Czas na wielki przełom w życiu Twojej firmy.
Innowacyjność -- to wytrych otwierający potężne drzwi do Twojego sukcesu. Wiesz, że nie będzie łatwo. Musisz nauczyć się patrzeć na wszystko z zupełnie nowej perspektywy. Musisz zacząć rozważać decyzje sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem, a na dodatek zdać sobie sprawę, że rezultaty nie będą widoczne od zaraz.
Jednak właśnie dlatego ludzie nazywają to "wyzwaniem". I dlatego mogą temu sprostać tylko osoby o silnej osobowości, przebojowe, twórcze i błyskotliwe. Decyzja należy do Ciebie. Chcesz zostać przodownikiem świata biznesu czy dalej gonić w piętkę?
Wypróbuj takie dziwaczne pomysły, jak:
- zachęcanie ludzi do ignorowania współpracowników i sprzeciwiania się przełożonym,
- zatrudnianie ludzi, których nie lubisz i w których towarzystwie źle się czujesz,
- planowanie realizacji przedsięwzięć absurdalnych i niepraktycznych,
- uczenie się wyłącznie na własnych błędach i ignorowanie dobrych rad,
- nagradzanie sukcesów oraz porażek i karanie braku działania.
Rozdziały:
Część I Dlaczego zwariowane pomysły się sprawdzają? (7)
1. Dlaczego te pomysły się sprawdzają, choć wydają się zwariowane (9)
2. Czym tak w ogóle jest wyobraźnia? (33)
Część II Zwariowane pomysły (45)
3. Zatrudniajmy ludzi, którzy będą wolno się uczyć (kodeksu korporacyjnego), czyli zwariowany pomysł numer 1 (47)
4. Zatrudniajmy ludzi, z którymi nie czujemy się dobrze i których nie lubimy, czyli zwariowany pomysł numer 11/2 (59)
5. Zatrudniajmy ludzi, którzy (prawdopodobnie) nie będą nam potrzebni, czyli zwariowany pomysł numer 2 (67)
6. Wykorzystujmy rozmowy o pracę do zdobywania nowych pomysłów, a nie do sprawdzania nowych kandydatów, czyli zwariowany pomysł numer 3 (75)
7. Zachęcajmy ludzi do ignorowania przełożonych i współpracowników oraz do sprzeciwiania się im, czyli zwariowany pomysł numer 4 (83)
8. Znajdźmy kilku szczęśliwych ludzi i sprawmy, żeby ze sobą walczyli, czyli zwariowany pomysł numer 5 (105)
9. Nagradzajmy za sukcesy i porażki, wymierzajmy kary za brak działania, czyli zwariowany pomysł numer 6 (115)
10. Zdecydujmy się na zrobienie czegoś, co prawdopodobnie skończy się porażką, a następnie przekonajmy siebie i innych, że sukces jest pewny, czyli zwariowany pomysł numer 7 (127)
11. Pomyślmy o kilku absurdalnych i niepraktycznych rzeczach do zrobienia, a następnie zaplanujmy, jak je wykonać, czyli zwariowany pomysł numer 8 (139)
12. Unikaj, odwracaj uwagę i zanudzaj klientów, krytyków i wszystkich innych, którzy chcą mówić tylko o pieniądzach, czyli zwariowany pomysł numer 9 (155)
13. Nawet nie próbujmy uczyć się czegokolwiek od ludzi, którzy mówią, że się już uporali z problemami, jakie aktualnie nas dotykają, czyli zwariowany pomysł numer 10 (177)
14. Zapomnijmy o przeszłości, a szczególnie o sukcesach naszej firmy, czyli zwariowany pomysł numer 11 (185)
Część III Wprowadzanie zwariowanych pomysłów w życie (211)
15. Budowanie firm, w których innowacja jest stylem życia (213)
Zwariowane pomysły, które się sprawdzają Jak zbudować kreatywną firmę --- Pozycja niedostępna.---
|