Tytuł: | Zbiór gier doskonalących burzę mózgów | Autor: | Mike Mulvihill, Mary Scannell | ISBN: | 978-83-264-4379-4 | Ilość stron: | 220 | Data wydania: | 04/2014 | Oprawa: | Twarda | Format: | 176 x 250 mm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 129.00zł |
Burza mózgów to jedno z najskuteczniejszych narzędzi rozwiązywania trudnych problemów i generowania nowych pomysłów. Wymaga jednak od wszystkich uczestników dobrej znajomości jej zasad i sprawnego ich stosowania. Książka zawiera zbiór kilkudziesięciu gier ruchowych i umysłowych, które pozwolą uczestnikom wyćwiczyć te umiejętności, tak by mogli wspólnie osiągać pożądane, niezwykłe nieraz rezultaty.
Szkoleniowcy, trenerzy, liderzy zespołów oraz menedżerowie mogą zapoznać się z zamieszczonymi na początku książki cennymi wskazówkami dotyczącymi przebiegu wzorcowej burzy mózgów, a następnie przeprowadzić zamieszczone tu gry, które: • silnie zaangażują uczestników, dostarczą im wielu inspiracji i rozwiną ich kreatywność, • pozwolą im opanować sprawdzone reguły przebiegu doskonałej burzy mózgów, • umożliwią wytworzenie spójnego środowiska wzajemnego zaufania, złożonego z osób zajmujących różne stanowiska i o różnych kompetencjach, idealnego do przeprowadzania burzy mózgów.
Każda z gier zawiera szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji. Sugerowane warianty modyfikacji gier dają prowadzącemu dodatkowe możliwości ich kreatywnego dostosowania do sytuacji szkoleniowej.
Obszerny zestaw opisów gier wraz z materiałami dla uczestników jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie www.gry-szkoleniowe-brainstorming.abc.com.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
Spis treści:
Rozdział 1. Zapowiada się burza mózgów Czym jest burza mózgów 13
Rozdział 2. Jak przeprowadzić burzę mózgów Zanim rozpoczniesz burzę mózgów 17 W czasie trwania burzy mózgów 21
Rozdział 3. Budowanie odpowiedniej atmosfery Muzyka łagodzi obyczaje 27 Jestem akronimem 29 Reguły burzy 31 Wódz 35 Jestem pod wrażeniem 37 Szkicownik 39 Znajdź najmocniejszy punkt 43
Rozdział 4. Ćwiczenia zapewniające zastrzyk energii Złe pomysły mile widziane! (część 1) 49 10-20-30 51 Trzy przypadkowe słowa 53 Kreatywne kombinacje 55 Na odwrót 57 Dzikie zwierzęta 61 Dwuznaczne definicje 63 Dziewięć kropek 65 Dwaj mężczyźni 69
Rozdział 5. Zmiana paradygmatu Prędkość światła 77 Mentalne kajdany 79 Stare pomysły do lamusa 81 Zmień 5 lub 10 83 Jeden, dwa, trzy 85 Mijanie się 87
Rozdział 6. To nie mżawka, to burza! Złe pomysły mile widziane! (część 2) 91 Rzeźby 93 W jaki sposób? 95 Największa Wanna Świata 99 Magiczna różdżka 101 Plan B 103 To, co nigdy nie ujrzy światła dziennego 105
Rozdział 7. Stosowanie techniki "Tak, i..." Alfabetyczna improwizacja 111 Maszyna 113 Wyeliminować negatywne nastawienie 115 Początek i koniec 117 Tak i nie 119 Kapela garażowa 123 Informacja zwrotna na temat informacji zwrotnej 125 Muzyczna pocztówka 127 Podaj i dodaj 129
Rozdział 8. Ćwiczenia pobudzające pracę mózgu Podaj hula-hoop 135 Wieże ze słodkich pianek i spaghetti 139 Sześcian 141 Kwadraty i trójkąty 143 Wszyscy to mówią 147 W pudełku 153 Słownik 157
Rozdział 9. Zwiększanie zaangażowania Poezja w działaniu 161 To jest właśnie to! 163 Creativeman! 165 Twój największy fan 167 Osłaniam cię! 169 Moja profesjonalna opinia 171
Rozdział 10. Z tej perspektywy sprawy wyglądają zupełnie inaczej Tylko jedno słowo 177 Pięć pocztówek 181 Pierwsze wrażenia 183 Kolory 187 Postaw to na głowie 189 Dzisiejszy gość specjalny 191 Wycieczka 193 Plastyczne zabawki 195 Druga strona 197
Rozdział 11. Na czym polega nasz problem? Prosto z mostu 201 Cięcie, cięcie, cięcie! 203 Wylewanie żalów 205
Rozdział 12. Ćwiczenia na zakończenie burzy mózgów To się nigdy nie uda! 211 A zwycięzcą jest ... 213 Sortowanie na podstawie podobieństwa 215 Co może pójść źle?
Zbiór gier doskonalących burzę mózgów --- Pozycja niedostępna.---
|