Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Motoryzacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
Skuteczny nowoczesny C++ 42 sposoby lepszego posługiwania się językami C++11 i C++14

Skuteczny nowoczesny C++ 42 sposoby lepszego posługiwania się językami C++11 i C++14

79.80zł
63.84zł
Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB 49.00zł 39.69zł
Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB

Tytuł: Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB
Autor: Wincenty Lotko, Krzysztof Górski
ISBN: 978-83-7926-285-4
Ilość stron: 248
Data wydania: 10/2015 (dodruk)
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: WNT
Cena: 49.00zł 39.69zł


Zmniejszające się zasoby energetycznych surowców naturalnych i konflikty polityczne w rejonach ich największego występowania uświadomiły producentom pojazdów zagrożenie globalnym kryzysem paliwowym i konieczność opracowania nowych technologii napędowych. Wprowadzanie innowacji rozpoczęto od modernizacji silników spalinowych zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych składników spalin i hałasu. Następnie rozpoczęto badania nad zastosowaniem paliw alternatywnych pochodzących ze źródeł odnawialnych.

W książce przedstawiono porównanie wyników badań silnika wysokoprężnego z wtryskiem bezpośrednim zasilanego mieszaniną oleju napędowego z eterem etylo-tert-butylowym i zasilanego samym olejem napędowym. Analizie poddano: procesy wtrysku i spalania, parametry robocze i głośność pracy silnika, emisję limitowanych składników paliwa oraz zjawisko stukania w silniku. Opisano również podstawowe własności fizykochemiczne badanych paliw oraz dokonano wstępnej oceny wpływu mieszanin ON z EETB na trwałość uszczelnień systemu zasilania paliwem i procesy korozji.

Wydawnictwo WNT poleca książkę wykładowcom wyższych uczelni i pracownikom naukowym ośrodków badawczych zajmujących się paliwami oraz eksploatacją silników wysokoprężnych, a także studentom kierunków związanych z energetyką i paliwami, budową i eksploatacją maszyn oraz silników wysokoprężnych.

Spis treści:

1. Wprowadzenie  

2. Charakterystyka wybranych paliw stosowanych do zasilania silników o zapłonie samoczynnym        
2.1. Oleje roślinne i ich estry    
2.1.1. Historia zastosowania olejów roślinnych do zasilania silników
2.1.2. Właściwości olejów roślinnych i ich estrów 
2.2. Właściwości fizykochemiczne oleju napędowego (ON)
2.3. Syntetyczny olej napędowy
2.4. Mieszaniny etanolu z olejem napędowym (E-diesel) oraz charakterystyki wybranych alkoholi   
2.4.1. Alkohol metylowy
2.4.2. Etanol   
2.4.3. Propanol
2.4.4. Alkohol butylowy
2.4.5. Alkohol pentylowy i etoksyetylowy
2.5. Etery jako paliwa silnikowe 
2.5.1. Eter dietylowy (DEE)        
2.5.2. Eter dimetylowy (DMĘ)   
2.5.3. Eter metylo-terNbutylowy (EMTB)
2.5.4. Eter etylo-tert-butylowy (EETB)    
2.5.5. Właściwości fizykochemiczne innych eterów 
2.6. Właściwości fizykochemiczne mieszanin oleju napędowego i eteru etylo-tert-butylowego 
2.6.1. Lepkość kinematyczna    
2.6.2. Gęstość 
2.6.3. Wartość opałowa
2.6.4. Smarność 
2.6.5. Liczba cetanowa
2.6.6. Oddziaływanie korozyjne
2.6.7. Napięcie powierzchniowe
2.6.8. Mieszalność oleju napędowego z EETB      
2.7. Kompatybilność różnych paliw z materiałami uszczelnień układu paliwowego
2.8. Oddziaływanie EETB i EMTB na środowisko naturalne
 
3. Metodyka badań silnikowych i opis wykorzystanych urządzeń pomiarowych
3.1. Zakres badań silnikowych
3.2. Konfiguracja systemu pomiarowego parametrów szybkozmiennych procesów tłoczenia, wtrysku i spalania
3.3. Parametry techniczne i regulacyjne badanych silników          
3.3.1. Silnik AD3.152   
3.3.2. Silnik ADCR Andoria       
3.4. Definicje i oznaczenia analizowanych parametrów roboczych silnika

4. Wybrane zagadnienia z zakresu tworzenia mieszanki palnej 
4.1. Prędkość początkowa strumienia wtryskiwanego paliwa        
4.2. Określenie prędkości krytycznych rozpadu wtórnego kropel paliwa     
4.3. Krytyczna średnica kropel paliwa 
4.4. Mikrostruktura strugi paliwa
4.5. Kąt wierzchołkowy strugi wtryskiwanego paliwa

5. Ocena wybranych parametrów roboczych silnika
5.1. Parametry procesu wtrysku paliwa
5.2. Parametry procesu spalania
5.3. Efektywność pracy silnika

6. Aspekty ekologiczne pracy silników wysokoprężnych
6.1. Analiza składników spalin silnika AD3.152 zasilanego mieszaninami oleju napędowego i eteru etylo-tert-butylowego
6.1.1. Niespalone węglowodory 
6.1.2. Emisja tlenku i dwutlenku węgla   
6.1.3. Zadymienie spalin
6.1.4. Emisja tlenków azotu
6.2. Wpływ dodatków tlenowych do oleju napędowego na emisję cząstek stałych z silnika ADCR    

7. Zagadnienia niepowtarzalności procesów roboczych silnika
 
8. Emisja hałasu i stuk silnika o zapłonie samoczynnym         
8.1. Badania emisji hałasu z silnika AD3.152    
8.1.1. Charakterystyka analizatora dźwięku Sound lnvestigator 2260  oraz zastosowanej techniki pomiarowej
8.1.2. Wpływ EETB na emisję hałasu z silnika AD3.152   
8.2. Analiza falkowa w ocenie zjawiska stuku silnika       
8.2.1. Zastosowane narzędzia analizy matematycznej      
8.2.2. Stuk silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego mieszaninami oleju napędowego z eterem etylo-/ert-butylowym


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 39,69zł

Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB
Tytuł książki: "Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB"
Autor: Wincenty Lotko, Krzysztof Górski
Wydawnictwo: WNT
Cena: 49.00zł 39.69zł
Klienci, którzy kupili „Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB”, kupili także:

Umysł fotografa Myślenie kreatywne w fotografii cyfrowej, Michael Freeman, Wydawnictwo G+J RBA

Systemy informatyczne w zarządzaniu procesami Workflow, Bartłomiej Gawin, Wydawnictwo Naukowe PWN

Głodówka krok po kroku Rodzaje głodówek i ich pozytywny wpływ na zdrowie, Jimmy Moore , Dr. Jason Fung, Wydawnictwo GALAKTYKA
<b>Anatomia lidera. Jak zostać świetnym szefem i doskonalić się w sztuce przywództwa</b>, <font color="navy">Michał Chmielecki</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Anatomia lidera. Jak zostać świetnym szefem i doskonalić się w sztuce przywództwa, Michał Chmielecki, Wydawnictwo Onepress

Postaw na użyteczność UX dla deweloperów i projektantów na przykładzie aplikacji mobilnych, Matt Lacey, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Fascynujące liczby pierwsze i hipoteza Riemanna</b>, <font color="navy">Barry Mazur</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Fascynujące liczby pierwsze i hipoteza Riemanna, Barry Mazur, Wydawnictwo Naukowe PWN

Żagle nad pustynią. Z wiatrem przez Gobi, Anna Grebieniow, Wydawnictwo Bezdroża

Sterowanie procesami technologicznymi w produkcji żywności, Marek Ludwicki, Michał Ludwicki, Wydawnictwo Naukowe PWN

Zarządzanie projektami w organizacji, Krzysztof Janasz, Joanna Wiśniewska, Wydawnictwo Difin

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami