Tytuł: | Zarządzanie wiedzą Wydanie 2 | Autor: | Dariusz Jemielniak , Andrzej K. Koźmiński | ISBN: | 978-83-264-1590-6 | Ilość stron: | 496 | Data wydania: | 12/2011 (wydanie 2) | Format: | 17.0x24.0cm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 59.00zł |
Książka zawiera omówienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Prezentuje przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. Książka adresowana jest zarówno do studentów, jak i praktyków biznesu.
Każdy rozdział składa się z części teoretycznej, przykładu z praktyki biznesowej oraz pytań problemowych i testowych, a także krzyżówki pozwalającej na szybkie sprawdzenie przyswojonej wiedzy.
W podręczniku omówiono m.in.: • cele zarządzania wiedzą, • transfer technologii i zagadnienia wiedzy utajonej, • pozyskiwanie wiedzy z otoczenia, wywiad gospodarczy, • pomiar i wycenę zasobów wiedzy, • systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą, • zadania liderów w stymulowaniu kreatywności i zarządzaniu wiedzą.
Rozdziały: 1. Zarządzanie wiedzą. Podstawowe pojęcia 2. Społeczeństwo wiedzy. Rys historyczny 3. Cele zarządzania wiedzą 4. Transfer technologii i wiedza utajona 5. Rola kultury organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą 6. Systemy i struktury gromadzenia i rozpowszechniania wiedzy 7. Pozyskiwanie wiedzy z otoczenia. Wywiad gospodarczy. Relacje z partnerami oparte na wiedzy 8. Pomiar i wycena zasobów wiedzy 9. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą 11. Zadania liderów w stymulowaniu kreatywności i w zarządzaniu wiedzą 12. Pracownicy intelektualni. Profesjonalizacja wiedzy 13. Wiedza i refleksja - podejście action research 14. Wyzwania zarządzania wiedzą
Zarządzanie wiedzą Wydanie 2 --- Pozycja niedostępna.---
|