Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Zarządzanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Podstawy Dziesięć kluczy do rzeczywistości

Podstawy Dziesięć kluczy do rzeczywistości

43.00zł
36.55zł
Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2 64.90zł
Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2

Tytuł: Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2
Autor: Zdzisław Pierścionek
ISBN: 978-83-01-16514-7
Ilość stron: 504
Data wydania: 02/2011 (wydanie 2)
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 64.90zł


Nowe, gruntownie poprawione i uaktualnione wydanie książki prof. Zdziasława Pierścionka z 2003 roku. Publikacja przybliża czytelnikowi tematykę zarządzania strategicznego.

Zawarto w niej zagadnienia podstawowe, kwestie związane z konkurencyjnością, a także strategie, koncepcje ich tworzenia, metody oceny i sposoby wdrażania na wszystkich szczeblach organizacji. Książka została wzbogacona o nowe tematy, takie jak: strategie tworzenia i rozwoju sieci, outsourcing, sieci klastrowe, organiczna koncepcja zarządzania strategicznego, skuteczna karta wyników, zarządzanie wiedzą i technologią oraz systemy zarządzania strategicznego.

Autor dostarcza czytelnikowi zweryfikowaną, zaawansowaną wiedzę w dziedzinie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Dzięki tej książce czytelnicy poznają metody budowania strategii przedsiębiorstwa oraz zasady ich wyboru. Oprócz podstawowych wiadomości prezentuje nowe koncepcje zarządzania strategicznego, które są odpowiedzią na wzrost ryzyka i niepewności działania przedsiębiorstw, nowe technologie informacyjne oraz na nowe warunki umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.

Książka przeznaczona jest dla słuchaczy studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych i doktoranckich w zakresie zarządzania, marketingu i ekonomii, dla menedżerów zajmujących się opracowywaniem i wdrażaniem działań rozwojowych w przedsiębiorstwie oraz dla praktyków.

Rozdziały:

Rozdział 1. Źródła i rozwój zarządzania strategicznego                11
1.1. Przedmiot i zakres decyzji strategicznych                  11
1.2. Źródła oraz kierunki rozwoju zarządzania strategicznego              19
1.3. Zarządzanie strategiczne a teorie firmy oraz teorie wzrostu firmy           28
1.4. Klasyczne koncepcje zarządzania strategicznego                 35
1.5. Nowe kierunki w zarządzaniu strategicznym                   50
1.6. Nowe technologie informacyjne. Nowa Gospodarka a zarządzanie strategiczne      53
Pytania kontrolne                              60
Zalecana literatura                              60

Rozdział 2. Koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa oraz analiza strategiczna  62
2.1. Podstawowe koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa         62
2.2. Procedury i etapy zarządzania strategicznego                  69
2.3. Cele i zadania przedsiębiorstwa                        78
2.4. Wizja strategiczna, zamierzenie strategiczne oraz misja przedsiębiorstwa        83
2.5. Cele, zakres oraz metody analizy strategicznej                  88
2.6. Modele i metody analizy otoczenia oraz zasobów przedsiębiorstwa          99
Pytania kontrolne                              124
Zalecana literatura                             125

Rozdział 3. Metoda SWOT oraz modele portfelowe formułowania strategii przedsiębiorstwa 126
3.1. Metoda SWOT formułowania strategii                  126
3.2. Zasady budowy oraz rodzaje modeli portfelowych (portfolio)            136
3.3. Macierz wzrostu/udziału BCG                        141
3.4. Macierz atrakcyjności sektorów/siły konkurencyjnej firmy McKinsey         147
3.5. Model cyklu życia sektora/siły konkurencyjnej firmy A.D. Little           155
3.6. Zalety i wady modeli portfelowych                      161
Pytania kontrolne                              163
Zalecana literatura                             163

Rozdział 4. Konkurencyjność przedsiębiorstw, sektorów, krajów oraz zasobów i umiejętności 164
4.1. Podstawowe obiekty i czynniki analizy konkurencyjności           164
4.2. Rynkowe determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw             169
4.3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa z punktu widzenia odbiorców          177
4.4. Konkurencyjność przedsiębiorstwa z punktu widzenia zarządu, właścicieli oraz potencjalnych inwestorów
4.5. Metody oceny konkurencyjności oraz pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa     184
4.6. Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstwa               189
Pytania kontrolne                              197
Zalecana literatura                             198

Rozdział 5. Koncepcje źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz strategie konkurencji
5.1. Podstawowe koncepcje osiągania i utrzymania konkurencyjności przedsiębiorstwa    199
5.2. Marketingowa koncepcja konkurencyjności. Strategia marketingowa a strategia konkurencji 205
5.3. Przedsiębiorcza koncepcja konkurencyjności przedsiębiorstwa           209
5.4. Koncepcja kluczowych kompetencji firmy                   224
5.5. Wyróżniające firmę zdolności                       231
5.6. Koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa na bazie czasu           238
5.7. Informacja oraz Internet jako z´ródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa    244
5.8. Wirtualizacja przedsiębiorstwa a przewaga konkurencyjna             248
5.9. Organizacja ucząca się                          252
5.10. Relacje przedstawionych koncepcji z´ródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa  257
5.11. Zewnętrzne (krajowe i regionalne) z´ródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa  263
5.12. Wybrane warianty strategii konkurencji                    265
5.13. Ogólne zasady wyboru strategii konkurencji                  275
Pytania kontrolne                              279
Zalecana literatura                             280

Rozdział 6. Strategie wzrostu i rozwoju firmy wyspecjalizowanej           281
6.1. Klasyfikacja strategii wzrostu i rozwoju firmy               281
6.2. Podstawowe warianty strategii na poziomie korporacji              286
6.3. Zasady i metody wyboru strategii na poziomie korporacji             288
6.4. Warianty strategii wzrostu przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego ze względu na stopień specjalizacji produkcji oraz rynków
6.5. Zasady wyboru stopnia specjalizacji oraz zakresu ekspansji geograficznej       306
6.6. Zasady wyboru strategii penetracji rynku oraz rozwoju rynku            312
6.7. Strategie konkurencji oraz wzrostu małych przedsiębiorstw             320
Pytania kontrolne                              335
Zalecana literatura                             335

Rozdział 7. Strategie dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa          336
7.1. Istota oraz rodzaje dywersyfikacji                    336
7.2. Przykłady dywersyfikacji przedsiębiorstw                    344
7.3. Metody oceny poziomu dywersyfikacji przedsiębiorstwa              347
7.4. Skala i tendencje rozwoju dywersyfikacji struktury działalności przedsiębiorstw     351
7.5. Tendencje dywersyfikacji w latach osiemdziesiątych, dziewięćdziesiątych oraz na początku XXI wieku
7.6. Efekty dywersyfikacji produkcji                       360
7.7. Przesłanki decyzji o dywersyfikacji oraz jej kierunkach              366
7.8. Dywersyfikacja a nowe sektory oraz zmienność rynku               376
7.9. Specjalizacja czy dywersyfikacja przedsiębiorstw                 378
Pytania kontrolne                              382
Zalecana literatura                             382

Rozdział 8. Fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne               383
8.1. Rodzaje fuzji i przejęć przedsiębiorstw                  383
8.2. Skala oraz intensywność procesów fuzji i przejęć w krajach rozwiniętych        387
8.3. Fuzje i przejęcia w wybranych sektorach                    393
8.4. Przyczyny, cele i efekty fuzji i przejęć                     414
8.5. Fuzje i przejęcia jako metoda kreowania i rozwoju Nowej Gospodarki        420
8.6. Metoda wewnętrzna versus zewnętrzna oraz procedury M&A          422
8.7. Alianse strategiczne                           428
Pytania kontrolne                              451
Zalecana literatura                             452

Rozdział 9. Umiędzynarodowienie oraz globalizacja przedsiębiorstwa         453
9.1. Istota umiędzynarodowienia oraz globalizacji przedsiębiorstwa         454
9.2. Rozwój korporacji ponadnarodowych                     459
9.3. Strategia rozwoju umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa           467
9.4. Strategia multinarodowa, międzynarodowa, transnarodowa oraz globalna     471
9.5. Formy i metody wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne oraz penetracji tych rynków
Pytania kontrolne                              497
Zalecana literatura                             498
BIBLIOGRAFIA                              499

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie Wydanie 2”, kupili także:

Esencjalista Mniej, ale lepiej, Greg McKeown, Wydawnictwo MT Biznes

Podstawy techniki laboratoryjnej, Zenon Sarbak, Wydawnictwo Fosze

Programowanie systemów SCADA Proficy HMI/SCADA - iFIX 4.0 PL, Ryszard Jakuszewski, Wydawnictwo SKALMIERSKI
<b>Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych Miękka oprawa Tom 1 Wydanie XVIII</b>, <font color="navy">Włodzimierz Starosolski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych Miękka oprawa Tom 1 Wydanie XVIII, Włodzimierz Starosolski, Wydawnictwo Naukowe PWN

Napęd i sterowanie pneumatyczne Wydanie III, Wiesław Szenajch, Wydawnictwo Naukowe PWN

Zmiana pracy Jak wykorzystać szanse i uniknąć błędów, Petra Begemann, Wydawnictwo Onepress

Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV, Greg Perry, Dean Miller, Wydawnictwo Helion
<b>Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego</b>, <font color="navy">Niccolo Machiavelli</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego, Niccolo Machiavelli, Wydawnictwo Onepress

CATIA Narzędzia i moduły Podręcznik inżyniera, Michel Michaud, Wydawnictwo Helion

piątek, 29 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami