Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Zarządzanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Zarządzanie strategiczne Podejście zasobowe 79.00zł
Zarządzanie strategiczne Podejście zasobowe

Tytuł: Zarządzanie strategiczne Podejście zasobowe
Autor: Steven W. Floyd, Hugh D. Sherman, Anne Huff Sigismund, Siri Terjesen
ISBN: 978-83-264-1182-3
Ilość stron: 476
Data wydania: 06/2011
Format: 176 x 250 mm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Cena: 79.00zł


Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego.

Autorzy zawarli w niej zagadnienia analizowane podczas prowadzanych przez nich programów MBA i zajęć dla studentów zarządzania, dyrektorów firm, pracowników administracji rządowej i menedżerów organizacji non profit.

Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą:
• definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji,
• rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości,
• cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej,
• tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów,
• zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej,
• prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach,
• kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw,
• znaczenie przywództwa i rola liderów na różnych szczeblach organizacji,
• tworzenie osobistych strategii - planowanie własnej kariery zawodowej

Rozdziały:

1. Określanie strategii
Jakie są cechy charakterystyczne skutecznej strategii?
Jaki wpływ na strategów mają inni stratedzy? W jaki sposób stratedzy przewodzą innym?
Dlaczego sukcesy i porażki innych organizacji są istotne?
Wnioski dla strategów

2. Rozwijanie zasobów
Które zasoby firmy wiążą się z przewagą konkurencyjną?
Jak wygląda tworzenie i utrzymywanie zasobów konkurencyjnych?
Jakie rodzaje ryzyka wiążą się z akumulacją zasobów?
Zarządzanie strategiczne akumulacją i wykorzystywaniem zasobów
Wnioski dla strategów

3. Obsługa klientów
Dlaczego relacja z klientem zyskuje na znaczeniu?
Co to jest "mentalność usługowa"?
Jakie są wskazówki dotyczące modelu biznesowego bazującego na klientach?
W jaki sposób firmy gromadzą dane służące identyfikacji i analizie klientów?
Czy można przecenić znaczenie relacji z klientem?
Wnioski dla strategów

4. Poszukiwanie szans
Jakie są sygnały, że można wykorzystać szansę?
Jak przebiega wykorzystywanie szans?
Czym różni się przedsiębiorczość w małej firmie i w korporacji?
Czy rozwiązaniem jest działanie na dwa fronty?
Wnioski dla strategów

5. Konkurowanie z rywalami
Czym różnią się od siebie otoczenia konkurencyjne?
Co wpływa na potencjał zysku w poszczególnych otoczeniach?
Jak siły makro wpływają na ewolucję warunków konkurencyjnych?
Jak asymetrie tłumaczą przewagę konkurencyjną?
Jakie strategie generyczne służą osiągnięciu przewagi konkurencyjnej?
Czym cechuje się hiperkonkurencja?
Kiedy rywale współpracują?
Wnioski dla strategów

6. Określanie modelu biznesowego
Jakie są powszechnie spotykane modele biznesowe?
Jak analiza łańcucha wartości może się przysłużyć zmianie strategicznej?
Jak można wykorzystać cykl życia jako źródło pomysłów dotyczących modelu biznesowego?
Czego można się nauczyć od konkurencji, klientów i innych podmiotów?
Jaka jest różnica między planami i modelami biznesowymi?
Wnioski dla strategów

7. Analizowanie strategii korporacyjnej
W jaki sposób stratedzy starają się zapewnić przedsiębiorstwu wzrost?
Jakie są sposoby realizowania transakcji gospodarczych między firmami?
Czy dywersyfikacja może się przysłużyć wykorzystaniu głównych obszarów kompetencji?
Kiedy sojusze prowadzą do uczenia się?
Wnioski dla strategów

8. Myślenie globalne
Jakie są wady i zalety dywersyfikacji międzynarodowej?
Jak ekspansja międzynarodowa może zwiększyć przewagę konkurencyjną?
Jakie są alternatywne strategie ekspansji międzynarodowej?
Jakie są alternatywne metody wejścia na rynek?
Jakie są istotne różnice międzykulturowe?
Wnioski dla strategów

9. Odpowiedzialne postępowanie
Czym charakteryzuje się zrównoważona strategia?
Jak zmieniają się standardy nadzoru właścicielskiego?
Jakie siły wewnętrzne sprzyjają odpowiedzialności społecznej?
Jakie czynniki nasilają dylematy etyczne?
Wnioski dla strategów

10. Dbanie o realizację strategii
W jaki sposób realizacja strategii może zaspokajać rosnącą potrzebę elastyczności?
Jakim zmianom ulega planowanie strategiczne?
Jakie są sposoby doskonalenia efektywności poszczególnych pracowników i jednostek?
Wnioski dla strategów

11. Zarządzanie wiedzą
Dlaczego wiedza jest coraz ważniejszym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej?
Co charakteryzuje wiedzę potrzebną firmom?
W jaki sposób stratedzy zarządzają wiedzą i wykorzystują ją?
Przechowywanie wiedzy
W jaki sposób systemy organizacyjne wpływają na zarządzanie wiedzą?
Jakie są najważniejsze zewnętrzne źródła wiedzy?
Wnioski dla strategów

12. Zapewnianie przywództwa
Jak współcześnie definiuje się przywództwo?
Jakie są najważniejsze działania podejmowane przez liderów strategicznych?
Jak tworzy się efektywne organizacje i zapewnia ciągłość ich wyników?
Wnioski dla strategów

13. Tworzenie osobistych strategii
Jakie trendy oddziałują na przyszłe możliwości zatrudnienia?
Jakim zmianom ulega relacja zatrudnienia?
Jakie są najważniejsze elementy planowania kariery?
Dlaczego należy dbać o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym?
Wnioski dla strategów

Zarządzanie strategiczne Podejście zasobowe
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Zarządzanie strategiczne Podejście zasobowe”, kupili także:

Coaching. Złote zasady, Maciej Bennewicz, Wydawnictwo Onepress

Obsługa komputera (także laptopa) z Windows 7 samouczek-kurs, Praca zbiorowa, Wydawnictwo HELP

Opus magnum C++. Misja w nadprzestrzeń C++14/17. Tom 4, Jerzy Grębosz, Wydawnictwo Helion

Zawód inwestor giełdowy, Alexander Elder, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Najwspanialsze widowisko świata Świadectwa ewolucji Wydanie II, Richard Dawkins, Wydawnictwo CIS

Techniczna mechanika płynów, Roman Zarzycki , Jerzy Prywer, Wydawnictwo Naukowe PWN

Mikroekonomia współczesna, Włodzimierz Rembisz, Agata Sielska, Wydawnictwo Vizja Press&IT

Ruch telekomunikacyjny i przeciążenia sieci pakietowych, Zdzisław Papir, Wydawnictwo WKiŁ

HTML5 Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript, Karl Bunyan, Wydawnictwo Helion

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami