Tytuł: | Zarządzanie strategiczne Podejście zasobowe | Autor: | Steven W. Floyd, Hugh D. Sherman, Anne Huff Sigismund, Siri Terjesen | ISBN: | 978-83-264-1182-3 | Ilość stron: | 476 | Data wydania: | 06/2011 | Format: | 176 x 250 mm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 79.00zł |
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego.
Autorzy zawarli w niej zagadnienia analizowane podczas prowadzanych przez nich programów MBA i zajęć dla studentów zarządzania, dyrektorów firm, pracowników administracji rządowej i menedżerów organizacji non profit.
Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: • definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, • rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, • cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, • tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, • zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, • prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, • kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, • znaczenie przywództwa i rola liderów na różnych szczeblach organizacji, • tworzenie osobistych strategii - planowanie własnej kariery zawodowej
Rozdziały:
1. Określanie strategii Jakie są cechy charakterystyczne skutecznej strategii? Jaki wpływ na strategów mają inni stratedzy? W jaki sposób stratedzy przewodzą innym? Dlaczego sukcesy i porażki innych organizacji są istotne? Wnioski dla strategów
2. Rozwijanie zasobów Które zasoby firmy wiążą się z przewagą konkurencyjną? Jak wygląda tworzenie i utrzymywanie zasobów konkurencyjnych? Jakie rodzaje ryzyka wiążą się z akumulacją zasobów? Zarządzanie strategiczne akumulacją i wykorzystywaniem zasobów Wnioski dla strategów
3. Obsługa klientów Dlaczego relacja z klientem zyskuje na znaczeniu? Co to jest "mentalność usługowa"? Jakie są wskazówki dotyczące modelu biznesowego bazującego na klientach? W jaki sposób firmy gromadzą dane służące identyfikacji i analizie klientów? Czy można przecenić znaczenie relacji z klientem? Wnioski dla strategów
4. Poszukiwanie szans Jakie są sygnały, że można wykorzystać szansę? Jak przebiega wykorzystywanie szans? Czym różni się przedsiębiorczość w małej firmie i w korporacji? Czy rozwiązaniem jest działanie na dwa fronty? Wnioski dla strategów
5. Konkurowanie z rywalami Czym różnią się od siebie otoczenia konkurencyjne? Co wpływa na potencjał zysku w poszczególnych otoczeniach? Jak siły makro wpływają na ewolucję warunków konkurencyjnych? Jak asymetrie tłumaczą przewagę konkurencyjną? Jakie strategie generyczne służą osiągnięciu przewagi konkurencyjnej? Czym cechuje się hiperkonkurencja? Kiedy rywale współpracują? Wnioski dla strategów
6. Określanie modelu biznesowego Jakie są powszechnie spotykane modele biznesowe? Jak analiza łańcucha wartości może się przysłużyć zmianie strategicznej? Jak można wykorzystać cykl życia jako źródło pomysłów dotyczących modelu biznesowego? Czego można się nauczyć od konkurencji, klientów i innych podmiotów? Jaka jest różnica między planami i modelami biznesowymi? Wnioski dla strategów
7. Analizowanie strategii korporacyjnej W jaki sposób stratedzy starają się zapewnić przedsiębiorstwu wzrost? Jakie są sposoby realizowania transakcji gospodarczych między firmami? Czy dywersyfikacja może się przysłużyć wykorzystaniu głównych obszarów kompetencji? Kiedy sojusze prowadzą do uczenia się? Wnioski dla strategów
8. Myślenie globalne Jakie są wady i zalety dywersyfikacji międzynarodowej? Jak ekspansja międzynarodowa może zwiększyć przewagę konkurencyjną? Jakie są alternatywne strategie ekspansji międzynarodowej? Jakie są alternatywne metody wejścia na rynek? Jakie są istotne różnice międzykulturowe? Wnioski dla strategów
9. Odpowiedzialne postępowanie Czym charakteryzuje się zrównoważona strategia? Jak zmieniają się standardy nadzoru właścicielskiego? Jakie siły wewnętrzne sprzyjają odpowiedzialności społecznej? Jakie czynniki nasilają dylematy etyczne? Wnioski dla strategów
10. Dbanie o realizację strategii W jaki sposób realizacja strategii może zaspokajać rosnącą potrzebę elastyczności? Jakim zmianom ulega planowanie strategiczne? Jakie są sposoby doskonalenia efektywności poszczególnych pracowników i jednostek? Wnioski dla strategów
11. Zarządzanie wiedzą Dlaczego wiedza jest coraz ważniejszym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej? Co charakteryzuje wiedzę potrzebną firmom? W jaki sposób stratedzy zarządzają wiedzą i wykorzystują ją? Przechowywanie wiedzy W jaki sposób systemy organizacyjne wpływają na zarządzanie wiedzą? Jakie są najważniejsze zewnętrzne źródła wiedzy? Wnioski dla strategów
12. Zapewnianie przywództwa Jak współcześnie definiuje się przywództwo? Jakie są najważniejsze działania podejmowane przez liderów strategicznych? Jak tworzy się efektywne organizacje i zapewnia ciągłość ich wyników? Wnioski dla strategów
13. Tworzenie osobistych strategii Jakie trendy oddziałują na przyszłe możliwości zatrudnienia? Jakim zmianom ulega relacja zatrudnienia? Jakie są najważniejsze elementy planowania kariery? Dlaczego należy dbać o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym? Wnioski dla strategów
Zarządzanie strategiczne Podejście zasobowe --- Pozycja niedostępna.---
|