Autor: Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik-Depczyńska
ISBN: 978-83-7641-212-2
Ilość stron: 336
Data wydania: 03/2010 (wydanie 2)
Książka jest wnikliwym studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji.
Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania przedsiębiorstwa.
Działania te są z jednej strony rezultatem szeroko rozumianej wiedzy i praktyki, z drugiej zaś metodą prowadzącą do powstawania i rozwijania wiedzy kapitału ludzkiego oraz samej organizacji, w którym kapitał ludzki funkcjonuje.
Opracowanie ma charakter teoretyczno-poznawczy i metodyczny, ważną jego zaletę stanowi łączenie kwestii teoretycznych z praktycznymi przykładami.
Rozdziały:
Rozdział 1. Koncepcje zarządzania strategicznego 1.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania strategicznego 1.2. Zarządzanie strategiczne jako proces 1.3. Zasady zarządzania strategicznego 1.4. Informacja i wiedza w zarządzaniu
Rozdział 2. Podstawowe koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa 2.1. Istota strategii przedsiębiorstwa 2.2. Główne szkoły i nurty w zarządzaniu strategicznym 2.3. Etapy i procedury zarządzania strategicznego 2.4. Cele i zadania przedsiębiorstwa 2.5. Wizja strategiczna i misja przedsiębiorstwa
Rozdział 3. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 3.1. Poziomy zarządzania strategicznego 3.2. Kryteria i rodzaje strategii 3.3. Strategie na poziomie przedsiębiorstwa 3.4. Strategie dziedzin gospodarowania 3.5. Strategie konkurencji a strategie marketingowe 3.6. Strategie funkcjonalne 3.7. Podstawowe strategie rozwojowe przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Ryzyko i niepewność w zarządzaniu strategicznym 4.1. Istota i znaczenie ryzyka w procesach gospodarczych 4.2. Ryzyko a niepewność 4.3. Proces zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie 4.4. Metody pomiaru, kontroli i ograniczania ryzyka w zarządzaniu strategicznym
Rozdział 5. Analiza makrootoczenia 5.1. Charakterystyka makrootoczenia przedsiębiorstwa 5.2. Metody analizy makrootoczenia 5.2.1. Metody bezscenariuszowe 5.2.2. Metody scenariuszowe
Rozdział 6. Analiza otoczenia konkurencyjnego 6.1. Przedsiębiorstwo w otoczeniu konkurencyjnym 6.2. Metody analizy otoczenia konkurencyjnego
Rozdział 7. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 7.1. Zasoby i kompetencje w organizacji 7.2. Metody analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa
Rozdział 8. Diagnoza strategiczna przedsiębiorstwa 8.1. Istota diagnozy strategicznej 8.2. Metody pozycjonowania strategicznego firmy w diagnozie strategicznej
Rozdział 9. Formułowanie strategii 9.1. Podstawowe koncepcje i modele formułowania strategii przedsiębiorstwa 9.2. Determinanty budowy strategii
Rozdział 10. Implementacja strategii i kontrola strategiczna 10.1. Implementacja strategii 10.2. Kontrola i kontrola strategiczna w organizacji 10.3. Kontroling strategiczny i operacyjny 10.3.1. Strategiczna karta wyników jako narzędzie realizacji strategii
Rozdział 11. Strategie na poziomie korporacji i przedsiębiorstw sektorowych 11.1. Strategie korporacji 11.2. Kontekst sektorowy 11.3. Zarys strategii sektora przemysłowego
Rozdział 12. Strategie rozwoju i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw 12.1. Istota i motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw 12.2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw 12.3. Pojęcie i formy globalizacji 12.4. Formułowanie strategii globalnej w przedsiębiorstwie
Spis rysunków Spis tabel
Zarządzanie strategiczne Koncepcje metody strategie Wydanie 2 --- Pozycja niedostępna.---
|