Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Logistyka » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 MsPress
Crabby Office Lady biurowa szkoła przetrwania

Crabby Office Lady biurowa szkoła przetrwania

44.10zł
37.49zł
Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw na rynku B2B 49.00zł
Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw na rynku B2B

Tytuł: Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw na rynku B2B
Autor: Grażyna Wieteska
ISBN: 978-83-7641-493-5
Ilość stron: 288
Data wydania: 10/2011
Format: 16.0x23.0cm
Wydawnictwo: Difin
Cena: 49.00zł


Książka stanowi opracowanie z zakresu zwiększania skuteczności działań firm funkcjonujących w łańcuchu dostaw. Przedstawia zarządzanie ryzykiem jako narzędzie determinujące ciągłość prowadzonych przez przedsiębiorstwa procesów operacyjnych. Opracowanie wprowadza w tematykę partnerstwa na rynku B2B, wskazując na zagrożenia pojawiające się podczas współpracy, w tym również w wyniku korzystania z outsourcingu i offshoringu.

W monografii opisano ilościowe oraz jakościowe metody i techniki służące do oceny ryzyka pojawiającego się w relacjach dostawca-odbiorca. Wskazano także narzędzia ograniczające tego typu ryzyko, w tym wymagania systemów zarządzania opartych na międzynarodowych standardach zarządzania (m.in. jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem), koncepcję Six Sigma oraz elementy Toyota Production System (Kaizen, 5S/TPM).

W publikacji zaprezentowano bazującą na najlepszych praktykach, modelową koncepcję zarządzania ryzykiem na rynku B2B, która mogłaby być wykorzystana przez firmy chcące skutecznie zarządzać procesami przepływu w łańcuchu dostaw.

Rozdziały:

Rozdział 1. Istota zarządzania ryzykiem
1.1. Definicja i rodzaje zagrożeń
1.2. Pojęcie i klasyfikacja ryzyka
1.3. Proces zarządzania ryzykiem
1.3.1. Elementy oceny ryzyka
1.3.2. Metody i techniki wykorzystywane w ramach oceny ryzyka
1.3.3. Metody sterowania ryzykiem
1.3.4. Kontrola i monitoring ryzyka
1.4. Ryzyko a bezpieczeństwo

Rozdział 2. Relacje w łańcuchu dostaw
2.1. Koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw
2.2. Istota relacji dostawca-odbiorca na rynku B2B
2.3. Proces zakupu na rynku B2B
2.4. Zarządzanie relacjami z klientami
2.5. Komunikacja w relacjach dostawca-odbiorca na rynku B2B
2.6. Kryteria oceny formułowane przez przedsiębiorstwa wobec źródeł zaopatrzenia bezpośrednich dostawców – wyniki badań

Rozdział 3. Ryzyko w relacjach dostawca-odbiorca na rynku B2B
3.1. Uczestnicy łańcucha dostaw jako źródło ryzyka w relacjach dostawca-odbiorca na rynku B2B
3.1.1. Ryzyko decyzyjne
3.1.2. Zagrożenia dla procesów operacyjnych związanych z realizacją wyrobu
3.1.3. Błędy i celowe działania człowieka
3.1.4. Zakłócenia w funkcjonowaniu infrastruktury technicznej przedsiębiorstwa
3.2. Powiązania gospodarcze jako źródło ryzyka w relacjach dostawca-odbiorca na rynku B2B
3.2.1. Ryzyko kooperacji w relacjach dostawca-odbiorca
3.2.2. Ryzyko wynikające z zależności w relacjach dostawca-odbiorca
3.2.3. Ryzyko związane z outsourcingiem i offshoringiem
3.2.4. Ryzyko związane z kluczowym dostawcą lub odbiorcą
3.3. Identyfikowane zagrożenia związane z relacjami z dostawcami, odbiorcami i funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, brane pod uwagę przez firmy podczas analizy ryzyka – wyniki badań
3.4. Otoczenie jako źródło ryzyka dla przedsiębiorstw
3.5. Czynniki otoczenia brane pod uwagę przez przedsiębiorstwa podczas analizy ryzyka – wyniki badań

Rozdział 4. Narzędzia systemowe i koncepcje ograniczające ryzyko w relacjach dostawca-odbiorca w łańcuchu dostaw
4.1. Elementy Toyota Production System
4.2. Partnerstwo w relacjach dostawca-odbiorca
4.3. Wymagania międzynarodowych standardów zarządzania
4.3.1. System zarządzania jakością
4.3.2. System zarządzania środowiskowego i system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
4.3.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji
4.3.4. System zarządzania ciągłością działania
4.3.5. System zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw
4.3.6. Społeczna odpowiedzialność biznesu
4.3.7. System zapewnienia bezpieczeństwa żywności
4.3.8. System zarządzania ryzykiem
4.4. Six Sigma
4.5. Koncepcja zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw (Supply Chain Risk Management, SCRM)4.6. Koncepcja zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw (Supply Chain Security Management, SCSM)4.7. Koncepcja zarządzania ciągłością działania w łańcuchu dostaw (Business Continuity Management for Supply Chain)4.8. Działania prowadzone przez przedsiębiorstwa w celu ograniczenia ryzyka – wyniki badań

Rozdział 5. Studia przypadków – przykłady identyfikowanych zagrożeń i metod ograniczania ryzyka w relacjach z dostawcami i odbiorcami na rynku B2B
5.1. Studium przypadku A
5.2. Studium przypadku B
5.3. Studium przypadku C
5.4. Studium przypadku D
5.5. Studium przypadku E
5.6. Studium przypadku F
5.7. Studium przypadku G
5.8. Studium przypadku H
5.9. Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań – studia przypadków

Rozdział 6. Modelowa propozycja koncepcji zarządzania ryzykiem w relacjach z dostawcami i odbiorcami dla typowego przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku B2B

Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw na rynku B2B
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw na rynku B2B”, kupili także:

Ekonomia matematyczna Modele makroekonomiczne, Tomasz Tokarski, Wydawnictwo PWE

Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa, Iwona Dittmann , Paweł Dittmann , Ewa Szabela-Pasierbińska , Aleksandr, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych Miękka oprawa Tom 3 Wydanie VII, Włodzimierz Starosolski, Wydawnictwo Naukowe PWN

Zasługujesz na szacunek! Bądź pewny siebie i asertywny, Suzanne Potts, Conrad Potts, Wydawnictwo Onepress

Propagacja fal radiowych w sieciach 5G/IoT, Ryszard J. Katulski, Wydawnictwo WKiŁ

23 sposoby na lenia, czyli jak pokonać prokrastynację dobrym nawykiem, S.J. Scott, Wydawnictwo Sensus

Wzorowe negocjacje Nie wpadaj w pułapki i osiągaj cel, Thomas Wieke, Wydawnictwo Onepress

jQuery Tworzenie animowanych witryn internetowych, Wojciech Majkowski, Wydawnictwo Helion

Księga win Zostań koneserem czyli słodycz dla wytrawnych Wydanie II, Barbara Nowak, Beverly Wichman, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami