Dobre zarządzanie oznacza pokazanie przeciętnym ludziom, jak wykonywać pracę najlepszych.
Zarządzanie zaangażowaniem pracowników to takie słowo klucz, które co jakiś czas jak bumerang powraca w każdej organizacji. Szczególnie w okresie prosperity sposoby na zwiększenie zaangażowania pracowników wzbudzają zainteresowanie zarządu, niepokój menedżerów i panikę działu HR. Przeprowadza się analizy, zwołuje zebrania kadry zarządzającej, zatrudnia zewnętrzną firmę, która ma „podnieść morale i zwiększyć motywację”, organizuje kilka szkoleń i... cisza. Przychodzi kryzys, obroty spadają, temat umiera śmiercią naturalną. Aż do momentu, kiedy znów ktoś zauważa, że pracownicy są ważni.
Czy zatem zaangażowanie pracowników w lepsze, wydajniejsze wykonywanie powierzonych zadań to tylko mrzonka? Czy należy na nie machnąć ręką i robić swoje? Oczywiście, że nie! Prawda jest taka, że potencjał do zwiększenia entuzjazmu pracowników bez jakichkolwiek nakładów finansowych w większości firm jest potężny! Ludzie przeważnie chcą lepiej pracować.
Problem leży gdzie indziej. Jest nim brak odpowiedniego podejścia wśród menedżerów. A przecież podstawowym zadaniem menedżera jest umiejętność motywowania podwładnych. Tylko dzięki temu firma będzie w stanie rozwijać się, a nawet przetrwać większość rynkowych kryzysów i wyjść z nich zwycięsko.
Spis treści: 1. Zaangażowanie pracowników - czyli czym zaangażowanie różni się od zadowolenia (13) 2. Typy pracowników - czyli jak zachowują się pracownicy i czy rzeczywiście wpływają na wyniki firmy (21) 3. Pomiar poziomu zaangażowania - czyli mierzyć, nie mierzyć. Czym różni się ranking od diagnozy, a monitorowanie od zarządzania? (35) 4. Rola menedżera - czyli kto odpowiada za poziom zaangażowania pracowników (47) 5. Oddziaływanie na zaangażowanie - czyli jak działać proaktywnie, długoterminowo i nie wpaść w pułapkę kosztownych działań reaktywnych (65) 6. Ciężkie czasy - czyli jak wykorzystać sytuacje niepewności i zagrożenia do zbudowania zaangażowanego zespołu (87) 7. Kilka przykładów z ciężkich czasów (105) 8. Kultura korporacyjna - czyli co różni wartości korporacyjne od rzeczywistego zachowania pracowników (121) 9. Zacznijmy od siebie - czyli jak podnosząc zaangażowanie pracowników, nie zapomnieć o sobie. Jak wpływać na swoje zaangażowanie, nie czekając na innych? (135) 10. Uwagi końcowe - czyli liczy się percepcja i skuteczność, a nie fakty i intencja (145) Zakończenie - czyli co dalej z zaangażowaniem pracowników (155) Załącznik. Podsumowanie (161) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 26,18zł
Zarządzanie przez zaangażowanie. Jak bezinwestycyjnie poprawić wyniki firmy
|