Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Budownictwo lądowe » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Zarządzanie przestrzenią miasta 51.00zł
Zarządzanie przestrzenią miasta

Tytuł: Zarządzanie przestrzenią miasta
Autor: Maciej J. Nowak, Teodor Skotarczak
ISBN: 978-83-7556-094-7
Ilość stron: 224
Data wydania: 05/2012
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 51.00zł


W książce, w sposób kompleksowy i interdyscyplinarny przedstawiono temat zarządzania przestrzenią miasta - zarówno z punktu widzenia inwestorów, innych użytkowników przestrzeni oraz samorządów.

Publikacja zawiera analizy oraz praktyczne wskazówki na temat m.in.:
- wykorzystywania poszczególnych instrumentów zarządzania przestrzenią,
- kształtowania przestrzeni mieszkaniowej miast,
- finansowych aspektów i konsekwencji zarządzania przestrzenią.

W książce poza konkretnymi propozycjami rozwiązań podawane są liczne przykłady miast prowadzących poprawną politykę w zakresie zarządzania przestrzenią.

Spis treści:

Rozdział 1. Podstawowe instrumenty i uwarunkowania zarządzania przestrzenią w Polsce
1.1. Przestrzeń 9
1.2. Gospodarka przestrzenna i polityka przestrzenna 11
1.3. Podstawowe zasady polityki przestrzennej 14
1.4. Bezpośrednie instrumenty zarządzania przestrzenią 17
1.5. Uwarunkowania zarządzania przestrzenią w mieście a funkcje miasta 20
1.6. Zarządzanie przestrzenią przy wykorzystaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w wybranych miastach - wyniki badań 22

Rozdział 2. Rola urbanisty w procesie zarządzania przestrzenią
2.1. Udział urbanisty w definiowaniu polityki przestrzennej samorządu - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego 30
2.2. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - podstawowy instrument zarządzania przestrzenią 36
2.3. Z kim powinien współpracować samorząd lokalny - czyli wybór urbanisty 42

Rozdział 3. Środowiskowe uwarunkowania polityki przestrzennej
3.1. Świadczenia ekosystemów a jakość życia w mieście 48
3.2. Zagrożenia środowiska przyrodniczego w mieście 56
3.3. Środowisko przyrodnicze jako wyzwanie dla polityki przestrzennej 61

Rozdział 4. Finansowe instrumenty zarządzania przestrzenią miast
4.1. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego a wartość nieruchomości 68
4.2. Renta planistyczna 69
4.3. Odszkodowanie z tytułu obniżenia wartości nieruchomości 71
4.4. Opłata adiacencka a kształtowanie przestrzeni 73
4.5. Zarządzanie przestrzenią a budżet miasta 77
4.6. Opłata adiacencka w gminach województwa zachodniopomorskiego 80
4.7. Renta planistyczna w wybranych miastach Polski 82

Rozdział 5. Zaspokajanie potrzeb mieszkańców miasta jako cel miejskiej polityki przestrzennej
5.1. Polityka miejska Unii Europejskiej 86
5.2. Miejska polityka przestrzenna w warunkach polskich 86
5.3. Zaspokojenie potrzeb mieszkańców a miejska polityka przestrzenna 89
5.4. Stopień zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców w polskich miastach - badania empiryczne 91

Rozdział 6. Rozwój nowoczesnej działalności gospodarczej w mieście jako cel polityki przestrzennej
6.1. Miasto i jego miejsce we współczesnej przestrzeni społeczno-gospodarczej - ujęcie teoretyczne 99
6.2. Narzędzia Strategic Policy Intelligence w zarządzaniu miastem 112
6.3. Znaczenie działalności sektora kreatywnego oraz sektora ICT w rozwoju miast uczących się 120

Rozdział 7. Aktywna gospodarka nieruchomościami jako narzędzie polityki przestrzennej miasta
7.1. Istota i cele aktywnej gospodarki nieruchomościami miast 129
7.1.1. Określenie pojęcia gospodarki nieruchomościami 129
7.1.2. Cele gospodarki nieruchomościami w miastach 132
7.1.3. Cechy aktywnej i pasywnej gospodarki nieruchomościami 134
7.2. Instrumenty aktywnej gospodarki nieruchomościami i determinanty ich stosowania 136
7.2.1. Klasyfikacja instrumentów gospodarki nieruchomościami 136
7.2.2. Kryteria wyboru i efekty oddziaływania instrumentów gospodarki nieruchomościami 138
7.2.3. Bariery prowadzenia aktywnej gospodarki nieruchomościami w miastach 140
7.3. Proinwestycyjna (aktywna) gospodarka gruntami w miastach 144
7.3.1. Kształtowanie zasobów nieruchomości własnych 144
7.3.2. Oferty lokalizacyjne i strefy aktywności gospodarczej 149
7.4. Podatki i opłaty od nieruchomości oraz ich znaczenie w aktywnej gospodarce nieruchomościami 152
7.5. Inwestycje publiczne w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej miast i warunków życia mieszkańców 157

Rozdział 8. Polityka przestrzenna i zarządzanie w obszarach metropolitalnych
8.1. Polityka przestrzenna w obszarach metropolitalnych - wierzchołek góry lodowej 163
8.2. Podejście konceptualne - co podpowiada teoria? 167
8.3. Podejście pragmatyczne - co podpowiadają przykłady niemieckie? 169
8.4. Próby metropolitalnego zarządzania i polityki przestrzennej w Polsce 178

Rozdział 9. Polityka przestrzenna w małych miastach
9.1. Planowanie polityki przestrzennej w małych miastach 199
9.2. Realizacja polityki przestrzennej w małych miast 202
9.3. Podsumowanie - specyfika polityki przestrzennej małych miast 205

Zarządzanie przestrzenią miasta
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Zarządzanie przestrzenią miasta”, kupili także:
<b>Get Sh*t Done. Skuteczne techniki podkręcania wydajności, pokonywania prokrastynacji i zwiększania rentowności</b>, <font color="navy">Jeffrey Gitomer</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Get Sh*t Done. Skuteczne techniki podkręcania wydajności, pokonywania prokrastynacji i zwiększania rentowności, Jeffrey Gitomer, Wydawnictwo Onepress

Tai Chi na co dzień, Robert Parry, Wydawnictwo Septem

Termodynamika procesowa, Stanisław Michałowski, Kazimierz Wańkowicz, Wydawnictwo WNT
<b>SIMATIC Motion Control - sterowanie serwonapędami. Teoria. Aplikacje. Ćwiczenia. Wydanie 2</b>, <font color="navy">Radosław Krzyżanowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
SIMATIC Motion Control - sterowanie serwonapędami. Teoria. Aplikacje. Ćwiczenia. Wydanie 2, Radosław Krzyżanowski, Wydawnictwo Helion
<b>AutoCAD 2022 PL. Pierwsze kroki</b>, <font color="navy">Andrzej Pikoń</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
AutoCAD 2022 PL. Pierwsze kroki, Andrzej Pikoń, Wydawnictwo Helion

Zagadnienia współczesnej informatyki. Wybrane zastosowania technologii informatycznych, Andrzej Cader, Krzysztof Przybyszewski, Piotr Goetzen, Alina Marchlews, Wydawnictwo EXIT

Sektor usług logistycznych W teorii i w praktyce, Anna Maria Jeszka, Wydawnictwo Difin

Marka przywództwa, Dave Ulrich, Norman Smallwood, Wydawnictwo MT Biznes
<b>Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować</b>, <font color="navy">Dale Carnegie & Associates</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować, Dale Carnegie & Associates, Wydawnictwo Sensus

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami