Autor: Training Partners
ISBN: 978-83-246-1244-4
Ilość stron: 344
Data wydania: 03/2008
Pracodawcy w ogłoszeniach reklamowo-rekrutacyjnych, specjaliści od analiz konkurencyjnego rynku pracy, kandydaci deklarujący swoje zaangażowanie w wykonywanie przyszłych obowiązków - wszyscy mówią o szkoleniach. Każdy ambitny pracownik od pierwszych dni życia zawodowego ma jasno określony cel - rozwój swoich kompetencji.
Oczywiście najłatwiej osiągnąć ten cel poprzez udoskonalające treningi. Im większe nadzieje i oczekiwania pokładane w menedżerach personalnych i zewnętrznych trenerach, tym większa presja ich pracy i nacisk na imponujące sukcesy. Tymczasem autorzy tego wyjątkowego i nowatorskiego podręcznika zdradzają całą prawdę:
"Szkoleniami niczego nie zmienimy. Samymi szkoleniami. Tak jak mąką nie nakarmimy głodnych. Samą mąką. W tej książce staramy się pokazać, jak z treningu uczynić kompletny projekt, którego efektem są oczekiwane i pozytywne zmiany w ludziach i przedsiębiorstwie."
ze "Wstępu"
Doskonale zaprojektowany trening to nie tylko ciekawe zajęcia i świetne materiały. Treningi mogą być skuteczne pod warunkiem, że stanowią długofalowe projekty rozwojowe. Jeśli zawodowo zajmujesz się organizacją lub prowadzeniem szkoleń albo planujesz oddać się tej pracy w przyszłości, ta książka jest idealna właśnie dla Ciebie. Zespół najbardziej doświadczonych polskich trenerów nauczy Cię szyć szkolenia na miarę klienta. Nim zaczniesz mistrzowsko uczyć innych, dowiedz się, jak:
- określać cele projektów szkoleniowych;
- dobierać odpowiedni program i metodykę;
- tworzyć harmonogramy i wybierać miejsce treningu;
- wielopoziomowo oceniać osiągnięte efekty.
Paul Valery twierdził, że nauka jest zbiorem wypróbowanych przepisów. Ta książka to istna skarbnica przepisów o tym, jak nauczać.
Rozdziały:
1. Projekt szkoleniowy - krok po kroku (17)
- Lista zadań w projekcie (17)
- Wybór firmy szkoleniowej (24)
- Ustalenie zasad współpracy w projekcie (27)
- Badanie potrzeb szkoleniowych (29)
- Cele badania potrzeb szkoleniowych (30)
- Etapy badania potrzeb szkoleniowych (32)
- Wskazówka (34)
- Ustalenie programu szkolenia (40)
- Wybór metodyki szkolenia (44)
- Tworzenie harmonogramu projektu (47)
- Wybór miejsca szkolenia (52)
- Ocena szkolenia (59)
- Poziom 1 - reakcja (61)
- Poziom 2 - uczenie się (69)
- Poziom 3 - zachowanie (75)
- Poziom 4 - wyniki (79)
- Wsparcie szkolenia i wdrożenie rezultatów (83)
2. Organizacja różnych typów szkoleń (89)
- Warsztaty i treningi zamknięte (89)
- Określ precyzyjny cel szkolenia (90)
- Przeprowadź analizę potrzeb i sytuacji (93)
- Zaplanuj szkolenie w odpowiednim momencie (94)
- Stwórz program, który odzwierciedla cele szkolenia (95)
- Wybierz atrakcyjną metodologię (96)
- Wybierz doświadczonego trenera praktyka (99)
- Zorganizuj trening w profesjonalnie przygotowanym miejscu (100)
- Zorganizuj wsparcie poszkoleniowe (101)
- Szkolenia otwarte (103)
- Studia podyplomowe i programy MBA (109)
- Programy MBA (113)
- E-learning (119)
- Warsztaty doradcze i facilitowane (125)
- Uświadomienie (127)
- Zainspirowanie (128)
- Wsparcie w wypracowywaniu rozwiązań (129)
- Zaplanowanie wdrożenia (131)
- Rozrysowanie mapy wdrożenia (131)
- Coaching i wsparcie w bieżącej pracy (132)
- Ocena i adaptacja (133)
- Wyjazdy outdoor (138)
- 6 ważnych kryteriów (140)
- Cele szkoleń i wyjazdów outdoor (141)
- Forma wyjazdu (143)
- Dobór trenerów (147)
- Logistyka i organizacja (149)
- Projekty outdoor dla dużych grup (151)
- Gry symulacyjne (158)
- Zakres tematyczny symulacji (163)
- Metodyka symulacji (165)
- Przebieg symulacji (167)
3. Cykle szkoleniowe dla głównych grup zawodowych (171)
- Cykle szkoleniowe dla menedżerów (171)
- Analiza sytuacji wyjściowej i potrzeb firmy (172)
- Dobór uczestników szkoleń (175)
- Budowanie schematu cyklu (177)
- Modyfikacje i uzupełnienia (179)
- Wdrażanie narzędzi i rezultatów (181)
- Cykle szkoleniowe dla specjalistów (183)
- Cykle szkoleniowe dla handlowców (195)
- Właściwy człowiek na właściwym miejscu (196)
- Pierwszy etap szkolenia (198)
- Wyjazdowo, w biurze, w domu (202)
- Coaching dla handlowców (204)
- Według procedur czy indywidualnie (205)
- Standardy coachingu (208)
- Indywidualne sesje doradcze (210)
- Zaawansowane elementy rozwoju (212)
- Przeciwdziałanie rutynie (214)
- Kompetencje handlowców (217)
- Wzmacnianie rezultatu szkoleń (222)
- Kim jest dobry trener handlowców (223)
- Cykle szkoleniowe dla brygadzistów i kierowników zespołów produkcyjnych (224)
- Kierowanie zespołem (225)
- Budowanie autorytetu lidera (229)
- Motywowanie finansowe i pozafinansowe (231)
- Organizacja pracy w dziale produkcji (233)
- Optymalizacja procesów i minimalizacja kosztów produkcji (236)
- Proponowanie i efektywne wdrażanie innowacji i usprawnień (238)
- Coaching w dziale produkcji (240)
4. Studia przypadków konkretnych projektów (243)
- Program rozwojowy dla wyższych rangą menedżerów w koncernie energetycznym (243)
- Cykl szkoleniowy dla menedżerów w ogólnopolskiej firmie handlowej (250)
- Szkolenia dla sprzedawców w firmie produkcyjno-handlowej (259)
- Cykl szkoleniowy dla specjalistów i menedżerów ogólnopolskiej firmy handlowej (271)
- Cykl szkoleń dla handlowców i szefów sprzedaży firmy farmaceutycznej (279)
- Program rozwojowy dla opiekunów klienta w dużej hurtowni farmaceutycznej (289)
- Cykl szkoleń menedżerskich dla brygadzistów w firmie produkcyjnej (297)
- Szkolenia dla sprzedawców w sklepach kosmetycznych (307)
- Development center w dziale obsługi klienta koncernu energetycznego (312)
- Cykl wyjazdów outdoor dla pracowników oddziałów dużego banku (320)
- Szkolenie outdoor dla menedżerów dużej firmy FMCG (325)
- Gra symulacyjna w programie rozwoju przyszłej kadry menedżerskiej (329)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł
Zarządzanie projektem szkoleniowym
|