Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Zarządzanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Ochrona przeciwporażeniowa w sieciach i instalacjach niskiego napięcia

Ochrona przeciwporażeniowa w sieciach i instalacjach niskiego napięcia

69.00zł
58.65zł
Zarządzanie międzynarodowe Teoria i praktyka 64.90zł
Zarządzanie międzynarodowe Teoria i praktyka

Tytuł: Zarządzanie międzynarodowe Teoria i praktyka
Autor: Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska
ISBN: 978-83-208-2103-1
Ilość stron: 271
Data wydania: 02/2014
Format: 16.2x23.7cm
Wydawnictwo: PWE
Cena: 64.90zł


Jest to nowoczesny podręcznik dotyczący zarządzania międzynarodowego. Zawarto w nim wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu firm działających w skali globalnej. Autorzy mają nadzieję, że stanie się on inspiracją do prowadzenia kolejnych badań nad najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją polskie firmy XXI wieku – umiędzynarodowieniem działalności.

W książce przedstawiono:
• istotę i znaczenie handlu międzynarodowego,
• formy organizacyjne firm międzynarodowych i źródła ich siły ekonomicznej,
• motywy umiędzynarodowienia działalności firm,
• teorie firmy międzynarodowej,
• strategie i struktury firm międzynarodowych,
• zarządzanie operacyjne (łańcuch wartości firm międzynarodowych)
• zarządzanie finansami w firmach międzynarodowych.

Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, badaczy umiędzynarodowienia działalności polskich firm, a także praktyków gospodarczych i menedżerów różnych szczebli zarządzania.

Spis treści:

Rozdział 1. Globalizacja i handel międzynarodowy w perspektywie historyczne j i teoretyczne j (Krzysztof Obłój)
Wprowadzenie: Janusowe oblicze globalizacji
Historyczny wymiar globalizacji
Ewolucja teorii handlu międzynarodowego: od merkantylizmu do przestrzeni produktowej
Podsumowanie

Rozdział 2. Firma międzynarodowa jako przedmiot badań (Krzysztof Obłój)
Wprowadzenie
Złożoność firmy międzynarodowej
Siła ekonomiczna firmy międzynarodowej
Otoczenie instytucjonalne
Znaczenie umiędzynarodowienia firm z gospodarek transformacyjnych dla teorii firmy międzynarodowej
Podsumowanie

Rozdział 3. Motywy umiędzynarodowienia działalności firmy (Aleksandra Wąsowska)
Wprowadzenie
Poszukiwanie rynku i efektywności
Poszukiwanie zasobów
Inne motywy
Podsumowanie

Rozdział 4. Formy umiędzynarodowienia działalności (Aleksandra Wąsowska)
Wprowadzenie
Sposoby obsługi rynków zagranicznych
Uwarunkowania wyboru form umiędzynarodowienia
Podsumowanie

Rozdział 5. Teorie firmy międzynarodowej (Aleksandra Wąsowska)
Wprowadzenie
Perspektywa ekonomiczna: w poszukiwaniu efektywności
Perspektywa organizacyjna: w poszukiwaniu zasobów i kompetencji
Perspektywa instytucjonalna: w poszukiwaniu interesariuszy
Podsumowanie

Rozdział 6. Strategie firmy międzynarodowej: dylematy integracji, responsywności i uczenia się (Mariola Ciszewska-Mlinarič)
Wprowadzenie
Mentalność strategiczna firmy
Presje kształtujące strategie firm międzynarodowych
Teoretyczne opcje strategiczne
Podsumowanie

Rozdział 7. Struktury firm międzynarodowych (Michał Zdziarski)
Wprowadzenie
Podstawowe cechy struktury organizacji
Struktury firm w procesie umiędzynarodowienia
Zasady projektowania struktury organizacyjnej
Rola centrali, regionów i filii
Struktura jako sieć i heterarchia
Podsumowanie

Rozdział 8. Zarządzanie operacyjne: łańcuch wartości firm międzynarodowych (Marcin Pawłowski)
Wprowadzenie
Łańcuch wartości
Lokalizacja operacji w ramach globalnego łańcucha wartości
Integracja pionowa firmy w ramach łańcucha wartości
Łańcuch wartości w początkowej fazie umiędzynarodowienia
Zaangażowanie kapitałowe w budowę ogniw międzynarodowego łańcucha wartości
Podsumowanie

Rozdział 9. Zarządzanie finansami firmy międzynarodowej (Mieczysław Grudziński)
Wprowadzenie
Co różni finanse firmy międzynarodowej i firmy lokalnej?
Struktura i koszt kapitału firm międzynarodowych
Zarządzanie ryzykiem finansowym w firmie międzynarodowej
Finansowe motywy przejęć w strategii umiędzynarodowienia
Podsumowanie

Aneks. Operacjonalizacja głównych zmiennych w badaniach umiędzynarodowienia firm

Zarządzanie międzynarodowe Teoria i praktyka
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Zarządzanie międzynarodowe Teoria i praktyka”, kupili także:

Logistyka Casebook, Radosłąw Śliwka, Wojciech Rokicki, Tomasz Lus, Wydawnictwo Naukowe PWN

Macromedia Flash 8 oficjalny podręcznik, James English, Wydawnictwo Helion

Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTeX, Tomasz Przechlewski, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Gdyby głupota miała skrzydła. Najsłynniejsze katastrofy marketingu hi-tech. Wydanie drugie, Merrill R. (Rick) Chapman, Wydawnictwo Helion

Wycena przedsiębiorstwa Podejście scenariuszowe, Karolina Daszyńska-Żygadło, Wydawnictwo Naukowe PWN

Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej, Tomasz Gordon, Wydawnictwo Onepress

Prezentacja profesjonalna Teoria i praktyka, red. Lidii Jabłonowskiej, Piotra Wachowiaka, Sławomira Wincha, Wydawnictwo Difin

Podręcznik projektanta gazet, Tim Harrower, Wydawnictwo Ex-press

Jak biegać szybciej. Od 5 kilometrów do maratonu, Brad Hudson, Matt Fitzgerald, Wydawnictwo Septem

wtorek, 16 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami