Tytuł: | Zarządzanie międzynarodowe | Autor: | Richard Mead, Tim G. Andrews | ISBN: | 978-83-264-1148-9 | Ilość stron: | 596 | Data wydania: | 06/2011 | Format: | 17.0x24.0cm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 99.00zł |
Książka stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe.
Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jaką odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania.
Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalenie wiedzy.
Książka zawiera również aneks poświęcony planowaniu projektu lub rozprawy naukowej z dziedziny zarządzania międzynarodowego, co może się okazać pomocne szczególnie studentom studiów podyplomowych i MBA.
Poza głównymi tematami omówionymi w większości podręczników poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście.
Należą do nich: • wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne, • nieformalny patronat, guanxi i wasda, • globalizacja kontra lokalizacja, • e-komunikacja, • konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach, • znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur, • nadzór nad marką korporacyjną - kluczowy element stosunków między współczesnymi centralami firm i ich filiami.
Rozdziały:
Część I. Wprowadzenie Rozdział 1. Międzynarodowe zarządzanie i kultura
Część II. Zarządzanie międzykulturowe Rozdział 2. Analiza kultur: studium porównawcze Rozdział 3. Analiza kultur od czasów Hofstedego Rozdział 4. Zmiany w kulturze Rozdział 5. Kultura organizacyjna Rozdział 6. Kultura i komunikacja Rozdział 7. Motywacja Rozdział 8. Rozwiązywanie konfliktów Rozdział 9. Struktury formalne Rozdział 10. Systemy nieformalne Rozdział 11. Kultura i metody planowania zmian Rozdział 12. Kiedy kultura ma znaczenie? Przypadek małych i średnich firm
Część III. Zarządzanie międzynarodowe Rozdział 13. Globalizacja i lokalizacja Rozdział 14. Planowanie strategii Rozdział 15. Wdrażanie strategii i wykorzystywanie wiedzy Rozdział 16. E-komunikacja Rozdział 17. Tworzenie międzynarodowej spółki joint venture Rozdział 18. Szanse i zagrożenia: centrala i filia Rozdział 19. Zarządzanie zasobami ludzkimi Rozdział 20. Kontrola poprzez zatrudnianie Rozdział 21. Zarządzanie zagranicznymi wyjazdami służbowymi Rozdział 22. Zagraniczny menedżer do spraw marki
Część IV. Wnioski Rozdział 23. Kultura oddziału: konwergencja i dywergencja Rozdział 24. Etyka i odpowiedzialność biznesu
Zarządzanie międzynarodowe --- Pozycja niedostępna.---
|