Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Zarządzanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Opracowanie produktów spożywczych Podejście marketingowe

Opracowanie produktów spożywczych Podejście marketingowe

89.25zł
72.29zł
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty 55.00zł
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty

Tytuł: Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty
Autor: Ryszard Żuber
ISBN: 978-83-8085-156-6
Ilość stron: 234
Data wydania: 04/2016
Oprawa: Miękka
Format: 16.0x23.0cm
Wydawnictwo: Difin
Cena: 55.00zł


Książka zawiera wiedzę z zakresu strategii innowacji w przedsiębiorstwie oraz wyniki badań empirycznych czynników zarządczych innowacyjności. Zwraca uwagę na szczególną rolę w zarządzaniu innowacjami kierownictwa oraz rolę i cechy menedżera innowacji w przedsiębiorstwie. Wskazuje podstawową wiedzę dla kierownika z zakresu planowania przedsięwzięcia innowacyjnego, zasad współpracy i organizacji zespołów w ramach działalności innowacyjnej, podstawowe źródła finansowania i ekonomiczne aspekty działalności innowacyjnej.

Przedstawia rolę metod twórczego poszukiwania rozwiązań dla praktyki i kadry kierowniczej zajmującej się problematyką innowacji, genezę i charakterystykę inwentyki, podział i klasyfikację metod inwentycznych, zasady organizacji i pracy zespołów inwentycznych oraz skuteczność tworzenia innowacji w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem inwentyki.

Pokazano zastosowanie drzew decyzyjnych w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi i opcje realne w zarządzaniu projektami innowacyjnych technologii, prezentując wybrane modele wyceny opcji oraz zastosowanie opcji realnych w wycenie patentu i w wycenie prac badawczo-rozwojowych.

Książka zawiera również analizę i ocenę efektywności i skuteczności narzędzi wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw z wybranych krajów UE, szczególnie zwracając uwagę na rozwiązania instytucjonalne wspomagające innowacyjność przedsiębiorstw i stosowane narzędzia prawne.

Ostatnia część książki zwraca uwagę na wzrastającą rolę wewnętrznej komunikacji w przedsiębiorstwie jako podstawy skutecznego zarządzania i sprawnego przebiegu procesów innowacji, jej modele, szczególnie narzędzia komunikacji online i kształtowanie jej procesu przy ich wykorzystaniu.

Publikacja może być przydatna dla kadry kierowniczej zarządzającej innowacjami oraz przedsięwzięciami badawczo-rozwojowymi, a także dla studentów Wydziałów Zarządzania i Wydziałów Inżynierii Produkcji politechnik, uniwersytetów oraz wyższych szkół niepublicznych, szczególnie w ramach przedmiotów: zarządzanie innowacjami, zarządzanie strategiczne, zarządzanie projektami, metody twórczego poszukiwania rozwiązań, transfer technologii. Autorami są osoby pracujące i współpracujące z Zakładem Zarządzania Innowacjami, kierowanym przez prof. nzw. dr. hab. inż. Ryszarda Żubera Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Spis treści:

1. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie  
1.1. Istota strategii innowacji
1.2. Podstawowe rodzaje strategii innowacji
1.2.1. Klasyfikacja strategii innowacji według kryterium intensywności badań i rozwoju
1.2.2. Klasyfikacja strategii innowacji według R. Milesa i C. Snowa
1.3. Współczesne koncepcje strategii innowacji
1.3.1. Strategia błękitnego oceanu
1.3.2. Strategia innowacji otwartej
1.3.3. Strategia niszy innowacji
1.4. Tworzenie, wdrażanie i monitoring strategii innowacji w przedsiębiorstwie
1.4.1. Monitoring strategii innowacji
1.5. Czynniki zarządcze innowacyjności – wyniki badań empirycznych
1.5.1. Uzasadnienie podjęcia badań własnych
1.5.2. Opis metodyki badań własnych
1.5.3. Charakterystyka opisowa badanych przedsiębiorstw
1.5.4. Strategiczne czynniki zarządcze innowacyjności przedsiębiorstw Wnioski

2. Innowacje otwarte a struktura sieciowa – ujęcie teoretyczne  
2.1. Tradycyjne i nowoczesne podejście do innowacji
2.2. Charakterystyka struktury sieciowej
2.3. Realizacja innowacji otwartych w strukturze  sieciowej

3. Organizacyjne aspekty zarządzania przedsięwzięciami innowacyjnymi w przedsiębiorstwie  
3.1. Manager Innowacji w organizacji – jego cechy i rola
3.2. Planowanie przedsięwzięcia innowacyjnego
3.3. Współpraca i organizacja zespołów w ramach działalności innowacyjnej
3.3.1. Organizacja sieciowa działalności innowacyjnej
3.3.2. Inicjatywa klastrowa
3.3.3. Organizacja zespołów wirtualnych
3.3.4. Transfer technologii
3.3.5. Ochrona własności intelektualnej
3.3.6. Współpraca wewnątrzorganizacyjna
3.4. Źródła finansowania i ekonomiczne aspekty działalności innowacyjnej

4. Inwentyka – tworzenie innowacji od strony metodycznej  
4.1. Geneza i charakterystyka inwentyki
4.2. Podział i klasyfikacja metod inwentycznych
4.3. Zasady organizacji i pracy zespołów inwentycznych
4.4. Skuteczność tworzenia innowacji w firmie z wykorzystaniem inwentyki
Bibliografia

5. Zastosowanie drzew decyzyjnych i opcji realnych w zarządzaniu projektami innowacyjnych technologii  
5.1. Zastosowanie drzew decyzyjnych w zarządzaniu  projektami badawczo-rozwojowymi
5.2. Opcje realne w zarządzaniu projektami  innowacyjnych technologii
5.3. Modele wyceny opcji
5.3.1. Model Blacka-Scholesa
5.3.2. Model dwumianowy
5.4. Zastosowanie opcji realnych w wycenie patentu
5.5. Zastosowanie opcji realnych w wycenie prac badawczo-rozwojowych
5.6. Dyskusja nad wybranymi modelami

6. Analiza i ocena efektywności i skuteczności narzędzi wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw w wybranych krajach UE  
6.1. Podstawa oceny efektywności narzędzi wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw w wybranych krajach UE
6.2. Narzędzia wspomagania innowacyjności  przedsiębiorstw w Czechach
6.2.1. Zarządzanie innowacjami
6.2.2. Agencja Techniki i Technologii Republiki Czeskiej (TA CR)
6.3. Narzędzia wspomagania innowacyjności  przedsiębiorstw w Holandii
6.3.1. Zarządzanie innowacjami
6.3.2. Królewska Holenderska Akademia Sztuki i Nauki (KNAW)
6.3.3. Holenderski Instytut Badań Naukowych (NWO)
6.3.4. Fundacja Technologiczna STW
6.3.5. Agencja NL
6.4. Narzędzia wspomagania innowacyjności  przedsiębiorstw w Wielkiej Brytanii
6.4.1. Zarządzanie innowacjami
6.4.2. Departament ds. Biznesu, Innowacji i Umiejętności (BIS)
6.4.3. Rada Strategii ds. Technologii (TSB)
6.4.4. Instytut Wspierania Edukacji Wyższej w Angli (Higher Education Funding Council for England – HEFCE)
6.4.5. Research Councils UK – Rady Badawcze UK
 
7. Wspieranie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw – narzędzia wewnętrznej komunikacji on-line  
7.1. Rola komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie
7.2. Modele przepływu informacji
7.3. Wybrane narzędzia on-line stosowane w komunikacji wewnętrznej

Spis tabel
Spis rysunków

Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty”, kupili także:

Ontologie w systemach informatycznych, Krzysztof Goczyła, Wydawnictwo EXIT

Inżynierowie Hitlera Todt, Speer i inni Wydanie III, Blaine Taylor, Wydawnictwo RM

Ćwiczenia narciarskie dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych, Szymon Tasz, Wydawnictwo Landie

ABC Seksualności, Krzysztof Król, Jan Gajos, Wydawnictwo Sensus

Kryptografia teoretyczne podstawy i praktyczne zastosowania, Czesław Kościelny, Mirosław Kurkowski, Marian Srebrny, Wydawnictwo PJWSTK

Podstawy zarządzania jakością, Jens J. Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K. Kanji, Wydawnictwo Naukowe PWN

Nowoczesność i tożsamość Wydanie 2, Anthony Giddens, Wydawnictwo Naukowe PWN

Przedsiębiorczość zorganizowana. Startupy, inwestorzy, pieniądze, Arkadiusz Skuza, Wydawnictwo Onepress

Nowa fizyka i nowa teologia, Michał Heller, Wydawnictwo Copernicus Center Press

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami