Autor: Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides
ISBN: 978-83-283-3313-0
Ilość stron: 376
Data wydania: 02/2017
Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane.
W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia!
W książce "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku" opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce.
Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu.
- Wzorce projektowe w architekturze MVC
- Katalog wzorców projektowych
- Projektowanie edytora dokumentów
- Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne
- Dziedziczenie klas i interfejsów
- Określanie implementacji obiektów
- Obsługa wielu standardów wyglądu i działania
- Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania
Rozdziały:
Rozdział 1. Wprowadzenie (15)
1.1. Czym jest wzorzec projektowy? (16)
1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk (18)
1.3. Opisywanie wzorców projektowych (20)
1.4. Katalog wzorców projektowych (22)
1.5. Struktura katalogu (24)
1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? (26)
1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? (42)
1.8. Jak stosować wzorce projektowe? (43)
Rozdział 2. Studium przypadku - projektowanie edytora dokumentów (45)
2.1. Problemy projektowe (45)
2.2. Struktura dokumentu (47)
2.3. Formatowanie (52)
2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika (55)
2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania (59)
2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych (63)
2.7. Działania użytkowników (69)
2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów (74)
2.9. Podsumowanie (86)
Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne (87)
BUDOWNICZY (BUILDER) (92)
FABRYKA ABSTRAKCYJNA (ABSTRACT FACTORY) (101)
METODA WYTWÓRCZA (110)
PROTOTYP (PROTOTYPE) (120)
SINGLETON (SINGLETON) (130)
Omówienie wzorców konstrukcyjnych (137)
Rozdział 4. Wzorce strukturalne (139)
ADAPTER (ADAPTER) (141)
DEKORATOR (DECORATOR) (152)
FASADA (FACADE) (161)
KOMPOZYT (COMPOSITE) (170)
MOST (BRIDGE) (181)
PEŁNOMOCNIK (PROXY) (191)
PYŁEK (FLYWEIGHT) (201)
Omówienie wzorców strukturalnych (213)
Rozdział 5. Wzorce operacyjne (215)
INTERPRETER (INTERPRETER) (217)
ITERATOR (ITERATOR) (230)
ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (CHAIN OF RESPONSIBILITY) (244)
MEDIATOR (MEDIATOR) (254)
METODA SZABLONOWA (TEMPLATE METHOD) (264)
OBSERWATOR (OBSERVER) (269)
ODWIEDZAJĄCY (VISITOR) (280)
PAMIĄTKA (MEMENTO) (294)
POLECENIE (COMMAND) (302)
STAN (STATE) (312)
STRATEGIA (STRATEGY) (321)
Omówienie wzorców operacyjnych (330)
Rozdział 6. Podsumowanie (335)
6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? (335)
6.2. Krótka historia (339)
6.3. Społeczność związana ze wzorcami (340)
6.4. Zaproszenie (342)
6.5. Słowo na zakończenie (342)
Dodatek A: Słowniczek (343)
Dodatek B: Przewodnik po notacji (347)
B.1. Diagram klas (347)
B.2. Diagram obiektów (349)
B.3. Diagram interakcji (350)
Dodatek C: Klasy podstawowe (351)
C.1. List (351)
C.2. Iterator (354)
C.3. ListIterator (354)
C.4. Point (355)
C.5. Rect (355) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 44,25zł
Wzorce projektowe Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku
|