Tytuł: | Wybrane aspekty zarządzania jakością i towaroznawstwa żywności. Systemy, metody, narzędzia | Autor: | Piotr Grudowski, Maria Szpakowska, Elwira Brodnicka, Ewa Marjańska, Zb | ISBN: | 978-83-8085-004-0 | Ilość stron: | 198 | Data wydania: | 05/2016 | Oprawa: | Miękka | Format: | 16.0x23.0cm | Wydawnictwo: | Difin | Cena: | 48.00zł |
Książka poświęcona jest wybranym, charakterystycznym problemom zarządzania jakością, od podstaw teoretycznych po uwarunkowania aplikacyjne. Autorzy odnoszą się do konkretnych przykładów w obszarze jakości, bezpieczeństwa i towaroznawstwa produktów żywnościowych.
Publikacja zainteresuje przedstawicieli przemysłu spożywczego, doktorantów i studentów specjalizujących się w obszarach zarządzania, zarządzania inżynierskiego, zarządzania produkcją, zarządzania jakością oraz towaroznawstwa.
Spis treści:
Wykaz najważniejszych skrótów
Wprowadzenie
Rozdział 1. Podstawy zarządzania projakościowego
1.1. Jakość w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Wybrane kategorie instrumentarium zarządzania jakością
1.3. Systemy zarządzania oparte na kryterium jakości
1.4. Podejście procesowe
1.5. Integracja normatywnych systemów zarządzania
1.6. Aspekty ekonomiczne związane z jakością
Rozdział 2. Wybrane systemy związane z jakością i bezpieczeństwem żywności
2.1. Istota bezpieczeństwa żywności
2.2. Programy warunków wstępnych
2.3. System HACCP
2.4. Norma ISO 22000
Rozdział 3. Metody badania preferencji i satysfakcji konsumenta produktów żywnościowych
3.1. Istota badań satysfakcji konsumenta
3.2. Badania sondażowe
3.3. Wybrane metody sensorycznych badań konsumenckich
3.4. Metoda EsSENSE™ profile i metoda MUSA
3.5. Metoda CSI
Rozdział 4. Statystyczne metody doskonalenia procesów
4.1. Istota doskonalenia procesów z użyciem metod statystycznych
4.2. Analiza regresji
4.3. Projektowanie eksperymentów
Rozdział 5. Przykłady zastosowań wybranych metod w zarządzaniu jakością i w towaroznawstwie
5.1. System HACCP dla nowego dania serwowanego w restauracji
5.2. Konsumencka ocena sensoryczna metodą parzystą za pomocą testu dwustronnego
5.3. Metoda EsSENSE Profile™ w badaniach konsumenckich
5.4. Metoda MUSA w analizie satysfakcji konsumentów z produktu żywnościowego
5.5. Ocena satysfakcji konsumentów wybranych win metodą CSI
5.6. Tworzenie i weryfikacja prostego modelu regresyjnego
5.7. Tworzenie i weryfikacja modelu regresji wielorakiej
5.8. Zastosowanie metody projektowania eksperymentów DOE
Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki
Spis tabel i rysunków
Wybrane aspekty zarządzania jakością i towaroznawstwa żywności. Systemy, metody, narzędzia --- Pozycja niedostępna.---
|