Autor: Kazimierz Waćkowski, Jacek M. Chmielewski
ISBN: 978-83-246-0747-1
Ilość stron: 448
Data wydania: 08/2007
Czy potrafisz wskazać udaną informatyzację na wielką skalę? A nieudaną? Na pewno w tym drugim przypadku przyszło Ci na myśl o wiele więcej organizacji. Z badań wynika, że zaledwie 30 procent przedsięwzięć informatycznych kończy się pełnym sukcesem, a pozostała część kończy się albo przekroczeniem terminu i budżetu, albo niepełną realizacją oczekiwanej funkcjonalności, albo nawet całkowitym niepowodzeniem i odstąpieniem od realizacji. Co możesz zrobić, aby Twoje projekty znalazły się w tej pierwszej grupie?
Dzięki tej książce poznasz skuteczne i sprawdzone metody realizacji przedsięwzięć informatycznych. Dowiesz się, jakie są najczęściej spotykane przyczyny niepowodzeń projektów oraz jak ich uniknąć, a także jakie zadania stoją przed kierownikiem projektu, który chce sprawnie zarządzać realizacją zadań. Nauczysz się przeprowadzać analizę potrzeb biznesowych oraz tworzyć budżet i harmonogram prac, co zwiększy szansę na udane zakończenie Twoich projektów. W poradniku omówiono m.in. następujące zagadnienia:
- Metodyki i metodologie prowadzenia projektów
- Zadania kierownika projektu
- Analiza strategii firmy i definiowanie wymagań
- Szacowanie ryzyka oraz kosztów i zysków
- Przygotowywanie harmonogramu
- Zarządzanie projektem przy użyciu programu MS Project
- Słownik specjalistycznych pojęć i skrótów
Rozdziały:
Rozdział 1. Ogólne informacje o projektach (15)
- 1.1. Co to jest projekt? (15)
- 1.2. Przyczyny niepowodzeń wielu przedsięwzięć informatycznych (16)
- 1.3. Zarządzanie projektem (18)
- 1.4. Rola kierownika projektu (20)
Rozdział 2. Na początku zawsze jest potrzeba (27)
- 2.1. Wprowadzenie do transformacji przedsiębiorstw (27)
- 2.2. Transformacja przedsiębiorstwa jako generator potrzeb biznesowych (w tym informatyzacyjnych) (29)
- 2.3. Rola inżynierii systemowej i informacyjnej (61)
- 2.4. Analiza strategii biznesu (67)
- 2.5. Ocena ryzyka projektu (165)
Rozdział 3. Budżetowanie i określenie efektywności projektu (173)
- 3.1. Szacowanie kosztów (173)
- 3.2. Analiza kosztów i oszczędności (175)
- 3.3. Przykład zastosowania MS Excel 2003 do kalkulacji kosztów i transz płatności przedsięwzięcia informatycznego (175)
- 3.4. Ocena efektywności przedsięwzięcia (inwestycji) (177)
- 3.5. Prognozowanie (192)
- 3.6. Zastosowanie MS Excel do wyznaczania predykcji regresji i prognozowania trendów (193)
- 3.7. Zastosowanie MS Excel do programowania liniowego (231)
Rozdział 4. Harmonogramowanie projektu - narzędzia kierownika projektu wspomagające zarządzanie przedsięwzięciami (239)
- 4.1. Narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie projektami (241)
- 4.2. MS Project narzędziem kierownika projektu (242)
- 4.3. Definiowanie podstawowych informacji (246)
Rozdział 5. Zarys metodyk stosowanych do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi (335)
- 5.1. Skrócony słownik pojęć użytych w tym rozdziale (336)
- 5.2. Zarys metodyki (metodologii) projektowania strategii biznesu Business Engineering firmy Computer Science Corporation stosowanej do kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstwa (337)
- 5.3. Zarys metodyki zarządzania projektami PROMPT (356)
- 5.4. Zarys metodyki PRINCE 2 (359)
- 5.5. Zarys metodyki Enterprise Project Management (EPM) (398)
- 5.6. Informacja o metodyce Zarządzanie Cyklem Życia Projektu (PCM) (405)
Podsumowanie (407)
Dodatek A. Słownik i użyte skróty (411)
Dodatek B. Literatura (419)
Dodatek C. Załącznik (427)
Wspomaganie zarządzania projektami informatycznymi Poradnik dla menedźerów --- Pozycja niedostępna.---
|