Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Zarządzanie jakością » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Wykład z teorii liczb i kryptografii

Wykład z teorii liczb i kryptografii

44.10zł
35.72zł
Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko 44.90zł
Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko

Tytuł: Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko
Autor: Marek Bugdol, Piotr Jedynak
ISBN: 978-83-246-3398-2
Ilość stron: 200
Data wydania: 07/2012
Oprawa: Miękka
Format: 158x235
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 44.90zł


Trzy dogmaty zarządzania

Każda firma, instytucja i organizacja ma własną kulturę pracy, która stanowi wypadkową rynkowych doświadczeń, specyfiki branży, a nawet charakteru założycieli, właścicieli oraz kadry menedżerskiej. Jeśli chodzi o zarządzanie personelem, sposób prowadzenia działań marketingowych czy też organizację działu sprzedaży, nie ma ścisłych dogmatów, których wszystkie podmioty gospodarcze powinny ściśle się trzymać. Jednak istnieją też takie obszary związane z zarządzaniem, w których nie może być odstępstw od przyjętych modeli referencyjnych. To jakość, bezpieczeństwo i ryzyko.

Niniejsza książka kompleksowo - od strony teoretycznej oraz praktycznej - porusza zagadnienia związane z zarządzaniem jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem. Autorzy przyjęli założenie, że omawiane tu systemy zarządzania są najbardziej dojrzałymi rozwiązaniami, a ich zastosowanie może przynieść korzystne rezultaty (z uwagi na holistyczny charakter proponowanych działań). Podstawowym celem opracowania jest ukazanie zasad, modeli, procesów i narzędzi systemowego zarządzania jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem we współczesnych organizacjach.

Rozdziały:

Rozdział 1. Funkcja zarządzania jakością w organizacji (11)

  • Jakość jako źródło przewagi konkurencyjnej organizacji (12)
    • Podejście pozycyjne (12)
    • Podejście zasobowe (14)
    • Syntetyczne ujęcie przewagi konkurencyjnej (15)
    • Jakość a przewaga konkurencyjna (16)
  • Jakość w działalności wytwórczej, usługowej i handlowej (19)
    • Jakość w działalności wytwórczej (20)
    • Jakość w działalności usługowej (21)
    • Jakość w działalności handlowej (23)
    • Jakość w e-commerce (23)
  • Koszty jakości w organizacji (25)
    • Budowa systemu rachunku kosztów jakości (30)
    • Prowadzenie rachunku kosztów jakości (33)
  • Satysfakcja klientów i jej pomiar w zarządzaniu jakością (37)
    • Metodologiczne aspekty badania satysfakcji klientów w organizacji (39)

Rozdział 2. Zasady zarządzania jakością w świetle aktualnej wiedzy (45)

  • Zasada 1.: orientacja na klienta (46)
    • Dotychczasowe badania (46)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "orientacja na klienta" (47)
  • Zasada 2.: przywództwo (49)
    • Dotychczasowe badania (49)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "przywództwo" (50)
  • Zasada 3.: zaangażowanie pracowników (52)
    • Dotychczasowe badania (53)
    • Praktyczne zastosowanie zasady "zaangażowanie pracowników" (54)
  • Zasada 4.: podejście procesowe (56)
    • Dotychczasowe badania (57)
    • Praktyczne wykorzystanie omawianej zasady (57)
  • Zasada 5.: podejście systemowe do zarządzania (60)
    • Dotychczasowe badania (61)
    • Praktyczne możliwości zastosowania teorii systemowej (62)
  • Zasada 6.: ciągłe doskonalenie (62)
    • Dotychczasowe badania (63)
    • Praktyczne możliwości wykorzystania zasady "ciągłe doskonalenie" (64)
  • Zasada 7.: podejmowanie decyzji na podstawie faktów (65)
    • Dotychczasowe badania (65)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "podejmowanie decyzji na podstawie faktów" (66)
  • Zasada 8.: wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami (68)
    • Dotychczasowe badania (68)
    • Praktyczne wykorzystanie zasady "wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami" (69)
  • Ograniczenia omawianych zasad (69)

Rozdział 3. Znormalizowany system zarządzania jakością zgodny z ISO 9001:2008 (73)

  • Podsystem dokumentacyjny (75)
  • Podsystem społeczny (78)
  • Podsystem rynkowy (82)
  • Podsystem operacyjny (85)

Rozdział 4. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności (93)

  • System zarządzania budowany na podstawie standardu HACCP (94)
  • System zarządzania budowany na podstawie standardu BRC (98)
  • System zarządzania budowany na podstawie standardu IFS (102)
  • System zarządzania budowany na podstawie standardu ISO 22000 (106)

Rozdział 5. Systemy zarządzania zorientowane na ograniczanie ryzyka działalności organizacji (111)

  • Systemy zarządzania środowiskowego (112)
    • Wymagania ogólne (114)
    • Polityka środowiskowa (116)
    • Planowanie (116)
    • Wdrażanie i funkcjonowanie (117)
    • Sprawdzanie (117)
    • Przegląd zarządzania (118)
  • Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (118)
    • Wymagania ogólne (121)
    • Zaangażowanie najwyższego kierownictwa oraz polityka bezpieczeństwa i higieny pracy (121)
    • Planowanie (122)
    • Wdrażanie i funkcjonowanie (122)
    • Sprawdzanie oraz działania korygujące i zapobiegawcze (123)
    • Przegląd zarządzania (123)
    • Ciągłe doskonalenie (123)
  • Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji (124)
  • Systemy zarządzania ciągłością działalności organizacji (127)
    • Planowanie programu (131)
    • Implementacja i bieżące operacje (132)
    • Monitorowanie i przeglądy (132)
    • Utrzymywanie i doskonalenie (132)
  • Systemy zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw (133)
  • Systemy zarządzania ryzykiem (135)
    • Istota i skutki ryzyka dla działalności organizacji (137)
    • Pojmowanie ryzyka (137)
    • Zapisy z oceny ryzyka (138)
    • System klasyfikacji ryzyka (138)
    • Zasady zarządzania ryzykiem (138)
    • Planowanie i projektowanie (139)
    • Implementacja i benchmarking (140)
    • Monitorowanie i pomiary (141)
    • Uczenie się i raportowanie (142)

Rozdział 6. Zarządzanie przez jakość (TQM - Total Quality Management) (143)

  • Możliwości wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość na podstawie systemów znormalizowanych (145)
  • Samoocena organizacji (146)
    • Przykładowe modele samooceny (147)
    • Motywy wdrażania modeli doskonałości (153)
    • Metodyka samooceny na przykładzie modelu EFQM (153)
    • Korzyści stosowania wymagań zawartych w modelach (161)
  • Aktualność tez Deminga (164)
    • Notka biograficzna (164)
    • Zasady i choroby śmiertelne według Deminga (165)
  • Przyszłość koncepcji TQM (171)
    • Warunek 1.: stosowanie jak najlepszych technologii (171)
    • Warunek 2.: etyczne kształtowanie potrzeb klientów (173)
    • Warunek 3.: doskonalenie komunikacji z klientami (174)
    • Warunek 4.: powiązanie wyników TQM z ideą zrównoważonego rozwoju (175)
    • Warunek 5.: dalszy rozwój norm jakości (175)
    • Warunek 6.: wypracowanie nowych zasad współpracy z dostawcami przy realizacji innowacyjnych produktów (176)
Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko”, kupili także:

O co zapytasz człowieka w lustrze? Pytania, które czynią przywódcę, Robert Steven Kaplan, Wydawnictwo Onepress

Niespokojna organizacja. Dlaczego inteligentne firmy robią głupie rzeczy, Jeffrey A. Miller, Wydawnictwo Onepress

Wszyscy jesteśmy dziwni O micie masowości i końcu posłuszeństwa, Seth Godin, Wydawnictwo Onepress

Zarządzanie łańcuchem dostaw Podstawy Wydanie II, Michael Hugos, Wydawnictwo Onepress

Najlepszy sex w twoim życiu, Richard Emerson, Wydawnictwo Hachette

10 fundamentalnych zasad gry na rynku Forex Strategie osiągania zysku, Jared Martinez, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami