Tytuł: | Wskaźniki marketingowe Wydanie 4 | Autor: | Robert Kozielski | ISBN: | 978-83-264-1323-0 | Ilość stron: | 584 | Data wydania: | 02/2011 (wydanie 4) | Oprawa: | Twarda | Format: | 176 x 250 mm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 90.30zł |
Książka zawiera dokładne omówienie 68 wskaźników marketingowych, które opisano według jednolitego schematu - od definicji, poprzez etapyobliczania i zastosowanie, po przykłady i studia przypadków. Dzięki zadaniomz rozwiązaniami czytelnik może sprawdzić swoje umiejętności obliczaniawskaźników i ich interpretacji.
Ta publikacja pojawia się w samą porę. Przypomina o tym, o czym wielu marketingowców,niestety, zapomniało. Mówi: zatrzymajcie się, skupcie i zbadajcie dokładnie,czy to, co robicie, przynosi jakieś efekty. Przypomina, że marketing tak jakwszystkie inne aspekty działalności firmy musi podlegać gruntownej ocenie. Książkata to rzeczowe i praktyczne przedstawienie mierników marketingowych, których właściwezastosowanie może dostarczyć niezwykle cennej wiedzy operacyjnej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Pomiar marketingu - filozofia, systemy i najważniejsze pytania Marketing i organizacja ucząca się a przewaga konkurencyjna jutra Pomiar marketingu a możliwości budowania przewagi konkurencyjnej Systemy pomiaru efektów i działań rynkowych Wskaźnik pomiaru - cechy i kryteria doboru
Rozdział 2. Ocena marketingu na poziomie strategicznym Wprowadzenie Udział w rynku Dynamika wzrostu sprzedaży Wskaźnik satysfakcji klientów Wskaźnik utrzymania klientów Wskaźnik lojalności klientów Wskaźnik utraty klientów Target group index Wskaźnik alokacji środków marketingowych Analiza ryzyka marketingowego Wskaźnik RFM Wartość życiowa klienta (customer lifetime value - CLV) Wskaźnik wartości marki wyznaczony metodą DCF Net promoter score Share of wallet
Rozdział 3. Zarządzanie sprzedażą i dystrybucją towarów Wprowadzenie 12-miesięczny trend sprzedaży Dystrybucja numeryczna Dystrybucja ważona Braki towarów Udział marki w sklepach prowadzących sprzedaż danej marki Średni stan zapasów Stan zapasów w dniach Udział w miejscu na półce Rotacja produktu na półce Zakupy numeryczne Zakupy ważone Średnia sprzedaż marki w punkcie sprzedaży Indeks cenowy Zamiar (intencja) zakupu Próbny zakup Powtórny zakup Stosowanie marki Wskaźnik penetracji rynku Wskaźnik pokrycia rynku Wskaźnik kontroli sprzedaży Średnia wartość zamówienia Wskaźnik skuteczności sił sprzedaży Stopa kanibalizacji
Rozdział 4. Komunikacja marketingowa Wprowadzenie Spontaniczna świadomość marki Pierwsza wymieniona marka Wspomagana świadomość marki Spontaniczna świadomość reklamy Wspomagana świadomość reklamy Zasięg reklamy Efektywny zasięg reklamy Częstotliwość reklamy Efektywna częstotliwość reklamy Wskaźnik intensywności kampanii reklamowej (GRP) Wskaźnik OTS/OTH Wskaźnik kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP) Wskaźnik kosztu dotarcia do tysiąca odbiorców (CPT) Zasięg przypadkowy Współczynnik szumu reklamowego Współczynnik zapytań (reakcji klientów) Wskaźnik kosztu sprzedaży (CPS) Wskaźnik zamówień (konwersji) Współczynnik dopasowania Share of voice
Rozdział 5. E-commerce Wprowadzenie Wskaźnik zapotrzebowania marki na serwis internetowy Wskaźnik lepkości (śliskości) serwisu Wskaźnik skupienia Współczynnik świeżości Wskaźnik personalizacji Wskaźnik tempa zakupu Wskaźnik skuteczności połączenia Wskaźnik CTR Wskaźniki kosztowe - CPA, CPC, CPM
Rozdział 6. Studia przypadków - wskaźniki marketingowe w działaniu Wprowadzenie Firma Sunny - rynek B2C Firma B2B Solutions - rynek B2B
Rozwiązania zadań Pytania testowe Odpowiedzi do pytań testowych Alfabetyczna lista wskaźników marketingowych Alfabetyczna lista angielskich nazw wskaźników marketingowych
Wskaźniki marketingowe Wydanie 4 --- Pozycja niedostępna.---
|