Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Giełda Inwestycje » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy 44.00zł
Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy

Tytuł: Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy
Autor: Magdalena Wereda-Kolasińska
ISBN: 978-83-7556-105-0
Ilość stron: 178
Data wydania: 11/2011
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 44.00zł


Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne, a przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu.

Organizacje funkcjonują po to, by realizować cele stawiane im przez akcjonariuszy, będących najważniejszymi interesariuszami każdej firmy. Inwestor decydując się na inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy, co powinno być równocześnie głównym celem strategii, według której podąża organizacja.

Turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne wpływa na wybór strategiczny, koncepcję oraz realizację strategii przez firmę, to ono również przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego własne środki w dany podmiot. Zatem, to właśnie ryzyko występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinuje poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza.

Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja ryzyka strategicznego, jego wielkości, siły oddziaływania na organizację oraz pokazanie, iż firmy, które mają wdrożone systemy zarządzania ryzykiem strategicznym prezentują wyższą wartość dla akcjonariuszy.

Rozdziały:

Rozdział 1. Pojęcie i rola strategii 9
1.1. Pojęcie strategii 9
1.2. Proces budowania strategii oraz typy strategii 14
1.3. Determinanty skutecznej realizacji strategii 16
1.4. Adaptacja strategii do zmian 19
1.5. Strategia a niepewność 22
1.6. Wpływ strategii na wartość dla akcjonariuszy 25

Rozdział 2. Definicja i rola ryzyka oraz zarządzanie ryzykiem 37
2.1. Skala ryzyka 41
2.2. Zarządzanie ryzykiem 42
2.3. Czynniki sukcesu w zarządzaniu ryzykiem 47

Rozdział 3. Istota i ocena ryzyka strategicznego 51
3.1. Historia i definicja ryzyka strategicznego 51
3.2. Ryzyko strategiczne a ryzyko szczegółowe 62
3.3. Wymiary ryzyka strategicznego 66
3.4. Ocena ryzyka strategicznego 79
3.4.1. Siedem filarów oceny ryzyka strategicznego 79
3.4.2. VAR (Value At Risk) 81
3.4.3. Macierz oceny ryzyka strategicznego 81
3.4.4. Macierz ryzyka strategicznego według PwC 82
3.4.5. CIMA Strategic Scorecard 83

Rozdział 4. Zarządzanie ryzykiem strategicznym 87
4.1. Metody zarządzania ryzykiem strategicznym 89
4.1.1. Podstawy metodyczne 89
4.1.2. The Return Driven Strategy jako metoda zarządzania ryzykiem strategicznym 91
4.1.3. Zarządzanie ryzykiem strategicznym według firmy Decision Strategies International (DSI) 95
4.2. Planowanie w kontekście zarządzania ryzykiem strategicznym 98
4.2.1. Planowanie strategiczne 101
4.2.2. Planowanie scenariuszowe 103
4.3. Zarządzanie ryzykiem strategicznym - pozostałe podejścia 114
4.3.1. Gry wojenne 114
4.3.2. ERM (Enterprise Risk Management) 118
4.3.3. Cykl zarządzania ryzykiem strategicznym 123
4.3.4. Strategiczne opcje i ?Konie Trojańskie? 127

Rozdział 5. Ryzyko strategiczne a wartość dla akcjonariusza - na przykładzie sektora bankowego 135
5.1. Wybór miernika wartości dla akcjonariuszy banków 136
5.2. Wyniki ankiety (badań własnych) 142
5.2.1. Wstępna analiza korelacji rankingowej poprzez wykresy 144
5.2.2. Analiza korelacji według współczynnika korelacji rang Spearmana 149
5.2.3. Ocena istotności statystycznej 150
5.3. Szanse dla sektora bankowego 155
5.4. Rola zarządu, dyrektora ds. strategii i działu zarządzania ryzykiem strategicznym w zarządzaniu ryzykiem strategicznym 157
5.5. Przyszłość - korzyść w przekuwaniu zagrożeń w szanse 162

Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy”, kupili także:

Hydrofitowe oczyszczanie wód i ścieków, Hanna Obarska-Pempkowiak, Magdalena Gajewska, Ewa Wojciechowska, Wydawnictwo Naukowe PWN

Podstawy sieci komputerowych, Russell Bradford, Wydawnictwo WKiŁ

Microsoft Windows Vista AAAbsolutnie dla początkujących, Shelley O`Hara, Ron Mansfield, Wydawnictwo NAKOM
<b>Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji</b>, <font color="navy">Ewa Wilmanowicz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji, Ewa Wilmanowicz, Wydawnictwo Onepress

Farming Simulator. Podręcznik gracza, Jakub Danowski, Bartosz Danowski, Wydawnictwo Helion

ABC GeoGebry Poradnik dla początkujących, Katarzyna Winkowska-Nowak, Edyta Pobiega, Katarzyna Pobiega, Wydawnictwo Pazdro
<b>Mikrokontrolery dla hobbystów. Projekty DIY w języku C i C++</b>, <font color="navy">Miguel Angel Garcia-Ruiz, Pedro Cesar Santana Mancilla</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Mikrokontrolery dla hobbystów. Projekty DIY w języku C i C++, Miguel Angel Garcia-Ruiz, Pedro Cesar Santana Mancilla, Wydawnictwo Helion
<b>Overthinking, czyli gdy myślisz za dużo. 23 techniki pokonywania paraliżu analitycznego i skupiania się na teraźniejszoś</b>, <font color="navy">Nick Trenton</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Overthinking, czyli gdy myślisz za dużo. 23 techniki pokonywania paraliżu analitycznego i skupiania się na teraźniejszoś, Nick Trenton, Wydawnictwo Sensus

Podboje sukuba, Mead Richelle, Wydawnictwo Amber

środa, 24 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami