Tytuł: | Windows 10 Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych | Autor: | Dawid Borycki | ISBN: | 978-83-01-18345-5 | Ilość stron: | 574 | Data wydania: | 11/2015 | Oprawa: | Miękka | Format: | 16.5x24.0cm | Wydawnictwo: | Naukowe PWN | Cena: | 79.00zł |
Windows 10 to uniwersalna platforma kontrolująca komputery stacjonarne, urządzenia mobilne, rozproszone urządzenia wbudowane IoT (Internet of Things), smartfony, stacje robocze, komputery przenośne, tablety, urządzenia Surface Hub, konsole Xbox, a także okulary holograficzne HoloLens.
Z tego powodu, uniwersalna platforma Windows (UWP) otwiera przed programistami olbrzymie możliwości, gdyż tworzenie aplikacji na tę platformę realizuje się z wykorzystaniem jednego zestawu narzędzi programistycznych. Automatycznie umożliwia to tworzenie oprogramowania dla olbrzymiego grona użytkowników oraz dla zaawansowanych urządzeń mobilnych i optoelektronicznych.
W tej książce, za pomocą dużej ilości przykładowych aplikacji, omówione zostały techniki tworzenia aplikacji UWP.
W szczególności publikacja zawiera informacje o: • aspektach programowania uniwersalnych aplikacji, dostępnych modelach tworzenia aplikacji UWP, a także technikach programowania asynchronicznego, • deklarowaniu interfejsu użytkownika z wykorzystaniem języka XAML, adaptywnych wyzwalaczy styli, dynamicznego konfigurowania stanów komponentów wizualnych, a także nowych kontrolek do tworzenia adaptywnego interfejsu użytkownika aplikacji UWP • tworzeniu animacji oraz konstruowania dwu- i trójwymiarowych przekształceń elementów wizualnych, • zaawansowanych funkcjach systemu Windows 10, takich jak: odczytywanie lokalizacji urządzenia, komunikacja z serwisami sieciowymi, serwisy aplikacji, pobieranie informacji z wbudowanych czujników urządzenia (akcelerometr, magnetometr, czujnik światła, wysokościomierz), rozpoznawanie twarzy, czy pisma odręcznego, a nawet syntezacja mowy, • technikach nawigacji pomiędzy widokami aplikacji, tworzeniu animowanych przejść, jak również przekazywania danych pomiędzy stronami, a także wzorzec architektoniczny Model View ViewModel oraz techniki dostępu do baz danych SQLite, • tworzeniu i aktualizowaniu dynamicznych kafelków oraz adaptywne i interaktywne notyfikacje typu toast.
Spis treśći: 1. Wprowadzenie do programowania uniwersalnych aplikacji dla platformy Windows 2. Programowanie asynchroniczne 3. XAML i projektowanie interfejsu użytkownika 4. Formatowanie kontorlek 5. Animacje, efekty przejść, transformacje afiniczne i przekształcenia 3D 6. Przegląd podstawowych kontrolek 7. Zaawansowane kontrolki i wbudowane mechanizmy systemu Windows 10 8. Gesty oraz ich programowanie i obsługa 9. Cykl życia, aktywacja aplikacji oraz serwisy aplikacji 10. Rozszerzenia SDK i programowanie adaptywne 11. Nawigacja pomiędzy widokamii wzorzec architektoniczny MVVM 12. Baza danych SQLite 13. Dynamiczne kafelki, notyfikacje i centrum akcji Dodatek. Instalowanie środowiska Visual Studio 2015 Enterprise
Windows 10 Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych --- Pozycja niedostępna.---
|