Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Rachunkowość » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Wartość godziwa Potencjał informacyjny 55.00zł
Wartość godziwa Potencjał informacyjny

Tytuł: Wartość godziwa Potencjał informacyjny
Autor: Alicja Mazur
ISBN: 978-83-7641-409-6
Ilość stron: 260
Data wydania: 04/2011
Format: 16.5x24.0cm
Wydawnictwo: Difin
Cena: 55.00zł


Celem opracowania jest przeprowadzenie analizy potencjału informacyjnego jednostkowego sprawozdania finansowego sporządzonego z zastosowaniem wartości godziwych. Na potrzeby realizacji tego celu sformułowana została teza stwierdzająca, że zwiększenie potencjału informacyjnego sprawozdań finansowych wymaga zastosowania wartości godziwej równolegle do wyceny w wartościach historycznych.

Opracowanie zawiera prezentację wartości godziwej jako zasady wyceny w rachunkowości, w ramach której przedstawiono obszary zastosowania wartości godziwej w sprawozdaniach finansowych polskich jednostek gospodarczych kontynuujących działalność, metodologię jej ustalania, jej zalety i wady jako kategorii wyceny w rachunkowości oraz skutki jej zastosowania w sprawozdaniu finansowym.

Ponadto w opracowaniu podjęto próbę zbadania znaczenia jakie przypisują wycenie w wartościach godziwych odbiorcy sprawozdań finansowych. W tym celu określono potrzeby informacyjne odbiorców sprawozdania finansowego i dokonano ich konfrontacji z informacją zawartą w sprawozdaniu finansowym.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wartość w rachunkowości
1.1. Pojęcie wartości
1.1.1. Wartość w filozofii
1.1.2. Wartość w ekonomii
1.1.3. Pomiar wartości
1.2. Wycena w rachunkowości
1.2.1. Istota wartości w rachunkowości
1.2.2. Pomiar wartości w rachunkowości
1.2.3. Zasady wyceny w rachunkowości
1.3. Istota wartości godziwej
1.3.1. Geneza koncepcji wartości godziwej
1.3.2. Definicje wartości godziwej
1.3.3. Hierarchia wartości godziwych

Rozdział 2. Zastosowanie wartości godziwej do wyceny bilansowej
2.1. Wartość godziwa w systemach rachunkowości
2.1.1. Historia rynkowego podejścia do wyceny
2.1.2. Koncepcja wyceny w wartościach godziwych w teoriach bilansowych
2.2. Wycena bilansowa aktywów i zobowiązań w wartościach godziwych
2.2.1. Wartość godziwa aktywów niematerialnych
2.2.2. Wartość godziwa rzeczowych aktywów trwałych
2.2.3. Utrata wartości aktywów niefinansowych
2.2.4. Wartość godziwa nieruchomości inwestycyjnych
2.2.5. Wartość godziwa aktywów i zobowiązań finansowych
2.2.6. Aktywa trwałe przeznaczone do sprzedaży
2.2.7. Aktywa biologiczne
2.2.8. Pozostałe obszary zastosowań wartości godziwej do wyceny bilansowej
2.2.8.1. Wartość godziwa w rachunkowości zabezpieczeń
2.2.8.2. Wartość godziwa w transakcjach płatności w formie akcji własnych
2.2.8.3. Wartość godziwa w wycenie świadczeń pracowniczych
2.2.8.4. Zapasy
2.2.8.5. Zobowiązania dostarczenia towarów i usług w przyszłości
2.2.8.6. Wartość godziwa przychodów
2.3. Skutki wyceny w wartościach godziwych w sprawozdaniu finansowym
2.4. Wartość godziwa a nadrzędne zasady rachunkowości

Rozdział 3. Wycena w wartościach godziwych w realizacji funkcji informacyjnej rachunkowości
3.1. Odbiorcy sprawozdań finansowych i ich potrzeby informacyjne
3.1.1. Tradycyjne i współczesne podejścia do ustalania użytkowników sprawozdania finansowego
3.1.2. Zapotrzebowanie informacyjne odbiorców sprawozdania finansowego
3.1.3. Potencjał poznawczy wartości godziwej
3.2. Wartość godziwa jako źródło informacji
3.2.1. Cechy jakościowe informacji wyrażonych w wartościach godziwych
3.2.2. Ujawnienia wartości godziwej
3.3. Weryfikacja poprawności ustalania i ujawniania wartości godziwej
3.4. Wartość godziwa jako instrument polityki bilansowej

Rozdział 4. Wartość godziwa w sprawozdaniach finansowych polskich jednostek gospodarczych
4.1. Wykorzystanie wartości godziwej w wycenie bilansowej polskich przedsiębiorstw
4.1.1. Czy jednostki gospodarcze stosują wartość godziwą do wyceny bilansowej?
4.1.2. Obszar zastosowania wartości godziwej do wyceny bilansowej
4.1.3. Przyczyny wyboru danego obszaru zastosowania wartości godziwej
4.1.4. Trudności w ustalaniu wartości godziwej
4.1.5. Kto dokonuje ustalenia wartości godziwej?
4.1.6. Techniki wyceny stosowane w przypadku braku aktywnego rynku dla wycenianego składnika
4.1.7. Ujawnienie sposobu ustalania wartości godziwej
4.2. Potrzeby informacyjne użytkowników sprawozdań finansowych a wycena w wartościach godziwych
4.2.1. Czy wartość godziwa zapewnia odzwierciedlenie rzeczywistego obrazu jednostki w sprawozdaniu finansowym?
4.2.2. Koszt historyczny czy wartość godziwa – która z kategorii wyceny jest bardziej przydatna do podejmowania decyzji przez odbiorców sprawozdania finansowego?
4.2.3. Aspekty przydatności wartości godziwej
4.2.4. Czy wartość godziwa jest wystarczająco wiarygodna do oceny stanu jednostek gospodarczych i podejmowania decyzji?
4.2.5. Czy wartość godziwa powinna zostać zbadana przez biegłego rewidenta, aby można ją było uznać za wiarygodną?
4.2.6. Czy zwiększenie zakresu ujawnień dotyczących ustalania wartości godziwej wpłynie na jej wiarygodność?
4.3. Wycena bilansowa w wartościach godziwych i jej prezentacja – kierunki postulowanych zmian
4.3.1. Wprowadzenie wartości godziwej do wyceny bilansowej
4.3.2. Na jakiej kategorii wyceny powinna bazować wycena bilansowa jednostki gospodarczej kontynuującej działalność?
4.3.3. Czy przedstawienie równocześnie wartości historycznej i godziwej poszczególnych składników bilansu zwiększy potencjał informacyjny sprawozdania finansowego?
4.3.4. W którym miejscu w sprawozdaniu finansowym powinna się znaleźć informacja o wartości godziwej?
4.3.5. Jak powinny być rozliczane skutki przeszacowań wartości godziwej na dzień bilansowy?
4.3.6. Czy wartość ustalona metodami szacunkowymi powinna być określana mianem „wartości godziwej”?
4.4. Wnioski i propozycje rozwiąz

Wartość godziwa Potencjał informacyjny
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Wartość godziwa Potencjał informacyjny”, kupili także:

ABC Word 2016 PL, Aleksandra Tomaszewska, Wydawnictwo Helion

Zarządzanie sobą Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, Beata Kozyra, Wydawnictwo MT Biznes

Słownik polsko-angielski PWN-Oxford, PWN-Oxford, Wydawnictwo Naukowe PWN

Organizacja ruchu kolejowego, Marianna Jacyna , Mirosław Krześniak, Janusz Szkopiński, Wydawnictwo Naukowe PWN

Wielki słownik rosyjsko-polski, Jan Wawrzyńczyk, Magdalena Kuratczyk, Eliza Małek, Wydawnictwo Naukowe PWN

Świetne pomysły Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką, John P. Kotter, Lorne A. Whitehead, Wydawnictwo Onepress

Kolor kurs dla artystów i projektantów, David Hornung, Wydawnictwo Universitas

Jak pisać przenośny kod Wstęp do programowania wieloplatformowego, Brian Hook, Wydawnictwo Helion
<b>The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod</b>, <font color="navy">Christian Mayer</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod, Christian Mayer, Wydawnictwo Helion

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami