Autor: Czesław Martysz, Grażyna Szpor, Kajetan Wojsyk
ISBN: 978-83-7526-201-8
ilość stron: 340
Data wydania: 2007
Ustawa o informatyzaji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne reguluje - chaotyczny dotąd - proces informatyzacji szeroko pojętej administracji publicznej.
Ustanowione w niej powszechne zasady planowania, standaryzacji, atestacji, rejestracji i kontroli zasadniczo zmieniają w tym zakresie uprawnienia i obowiązki podmiotów gospodarczych oraz obywateli.
Poruszony w komentarzu temat został opracowany przez prawników i informatyka.
Stan prawny na 1 marca 2007 roku
Rozdziały:
Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Wykaz skrótów 9 Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne 11 Wprowadzenie 11
Rozdział 1. PRZEPISY OGÓLNE 22 Art. 1 [Zakres przedmiotowy ustawy] 23 Art. 2 [Zakres podmiotowy ustawy] 29 Art. 3 [Objaśnienia użytych w ustawie określeń] 36 Art. 4 [Reguły kolizyjne] 48
Rozdział 2. PLAN INFORMATYZACJI PAŃSTWA ORAZ PROJEKTY INFORMATYCZNE O PUBLICZNYM ZASTOSOWANIU 54 Art. 5 [Cele Planu Informatyzacji Państwa] 55 Art. 6 [Tryb ustanawiania Planu Informatyzacji Państwa] 64 Art. 7 [Instrumenty realizacji Planu Informatyzacji Państwa] 69 Art. 8 [Tryb ustanawiania ponadsektorowego projektu informatycznego] 72 Art. 9 [Tryb ustanawiania sektorowego projektu informatycznego] 75 Art. 10 [Wytyczne do rozporządzenia o projektach informatycznych] 76 Art. 11 [Wnioski o ustanowienie projektu informatycznego] 78 Art. 12 [Dotacje wspierające rozwój społeczeństwa informacyjnego] 79
Rozdział 3. SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE UŻYWANE DO REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH, REJESTRY PUBLICZNE ORAZ WYMIANA INFORMACJI W FORMIE ELEKTRONICZNEJ MIĘDZY PODMIOTAMI PUBLICZNYMI 87 Art. 13 [Obowiązki związane z używaniem systemów teleinformatycznych] 90 Art. 14 [Obowiązki związane z prowadzeniem rejestrów publicznych] 97 Art. 15 [Nieodpłatny dostęp do danych rejestrowych] 101 Art. 16 [Obowiązki związane z wymianą informacji] 110 Art. 17 [Rada Informatyzacji] 126 Art. 18 [Tryb określania minimalnych wymagań] 133 Art. 19 [Prowadzenie Krajowej Ewidencji Systemów Teleinformatycznych i Rejestrów publicznych] 138 Art. 20 [Zgłaszanie danych do Krajowej Ewidencji] 144
Rozdział 4. BADANIE ZGODNOŚCI OPROGRAMOWANIA INTERFEJSOWEGO Z ROZWIĄZANIAMI OKREŚLONYMI PRZEZ PODMIOTY PUBLICZNE ORAZ KONTROLA PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW USTAWY 149 Art. 21 [Badanie interoperacyjności] 151 Art. 22 [Egzekwowanie interoperacyjności] 158 Art. 23 [Badanie interoperacyjności przez podmiot publiczny mający autorskie prawa majątkowe do oprogramowania] 161 Art. 24 [Wyłączenie obowiązku badania interoperacyjności] 162 Art. 25 [Zakres kontroli zgodności z minimalnymi wymaganiami] 163 Art. 26 [Upoważnienie do kontroli zgodności z minimalnymi wymaganiami] 169 Art. 27 [Uprawnienia kontrolera] 170 Art. 28 [Kwalifikacje kontrolera] 173 Art. 29 [Wyłączenie kontrolera] 176 Art. 30 [Obowiązki kontrolowanego] 176 Art. 31 [Sporządzanie protokołu kontroli] 179 Art. 32 [Zgłaszanie zastrzeżeń do protokołu] 180 Art. 33 [Odmowa podpisania protokołu] 181 Art. 34 [Upoważnienie do konkretyzacji zasad kontroli] 182 Art. 35 [Wystąpienie pokontrolne] 186
Rozdział 5. ZMIANY W PRZEPISACH OBOWIĄZUJĄCYCH 188 Art. 36 [Zmiany w ustawie - Kodeks postępowania administracyjnego] 188 Art. 37 [Zmiany w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach] 206 Art. 38 [Zmiany w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych] 214 Art. 39 [Zmiany w ustawie o muzeach] 215 Art. 40 [Zmiany w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych] 218 Art. 41 [Zmiany w ustawie o finansach publicznych] 228 Art. 42 [Zmiany w ustawie o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych] 229 Art. 43 [Zmiany w ustawie o leśnym materiale rozmnożeniowym] 245 Art. 44 [Zmiany w ustawie o dostępie do informacji publicznej] 247 Art. 45 [Zmiany w ustawie o podpisie elektronicznym] 252 Art. 46 [Zmiany w ustawie o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub polegających na dostępie warunkowym] 258 Art. 47 [Zmiany w ustawie o systemie oceny zgodności] 260 Art. 48 [Zmiany w ustawie o świadczeniach rodzinnych] 263 Art. 49 [Zmiany w ustawie o systemie informacji oświatowej] 269 Art. 50 [Zmiany w ustawie o pomocy społecznej] 273 Art. 51 [Zmiany w ustawie o wyrobach medycznych] 280 Art. 52 [Zmiany w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy] 282
Rozdział 6. PRZEPISY DOSTOSOWUJĄCE, PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE 285 Art. 53 [Termin przedstawienia projektu Planu Informatyzacji] 286 Art. 54 [Termin powołania Rady Informacji] 286 Art. 55 [Termin udostępnienia danych z krajowej ewidencji] 286 Art. 56 [Termin przekazania danych o rejestrach publicznych i systemach teleinformatycznych] 287 Art. 57 [Termin udostępniania testów akceptacyjnych] 287 Art. 58 [Termin dostosowania systemów teleinformatycznych albo rejestrów publicznych do wymogów ustaw] 288 Art. 59 [Termin dostosowania systemu informatycznego ZUS do wymogów ustawy] 289 Art. 60 [Termin stosowania dotychczasowego systemu przekazywania dokumentów do ZUS] 289 Art. 61 [Wykładnia dotychczasowych przepisów o informatyzacji] 290 Art. 62 [Termin pełnego dostosowania terminologii w ustawach odrębnych] 291 Art. 63 [Termin obowiązywania dotychczasowych przepisów wykonawczych] 292 Art. 64 [Wejście w życie ustawy] 292 Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne 295
Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Komentarz --- Pozycja niedostępna.---
|