Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Sprzedaż » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
Język C w pigułce. Kompletny przewodnik Wydanie II

Język C w pigułce. Kompletny przewodnik Wydanie II

126.00zł
99.54zł
Technologia i towaroznawstwo 23.00zł
Technologia i towaroznawstwo

Autor: Urszula Łatka

ISBN: 978-83-02-08784-4

Ilość stron: 144

Data wydania: 2008 (wydanie 5)

Książka zawiera wiadomości z zakresu klasyfikacji i znakowania towarów, podstaw procesu produkcyjnego i jego powiązań z jakością wyrobów. Omówiono w nim podstawy normalizacji oraz systemy zapewnienia jakości, zasady certyfikacji i akredytacji w Polsce i na świecie.

Zapoznaje ucznia z prawami i obowiązkami konsumenta i sprzedawcy oraz z gospodarką opakowaniową, zasadami transportu i magazynowania, metodami przedłużania wartości użytkowej towarów oraz z właściwościami towarów (w tym produktów spożywczych).

Podręcznik jest przeznaczony do nauki przedmiotu technologia i towaroznawstwo na poziomie technikum.

Rozdziały:

1. Wiadomości wstępne                   7
1.1. Cel i zakres towaroznawstwa                7
1.2. Towaroznawstwo jako nauka interdyscyplinarna          8
1.3. Towar i pojęcia bliskoznaczne               10
1.4. Klasyfikacja towarów                  11
1.5. Zasady znakowania towarów kodem kreskowym         12
1.5.1. Zasady umieszczania kodów na towarach         15
1.5.2. Korzyści ze stosowania kodów kreskowych         15
1.5.3. Kodowanie książek i czasopism oraz jednostek transportowych    16
1.6. Proces produkcyjny i jego elementy             17
1.6.1. Wiadomości ogólne                 17
Ćwiczenia                       19

2. Jakość i cechy ją określające               20
2.1. Czynniki determinujące jakość towarów            22
2.2. Metody badania właściwości towarów            23
2.2.1. Metody organoleptyczne               23
2.2.2. Metody laboratoryjne               26
2.2.3. Badania techniczno-użytkowe i praktyczno-użytkowe      27
2.3. Ocena i kontrola jakości towarów              27
2.3.1. Zasady pobierania próbek              29
Ćwiczenia                       30

3. Normalizacja i normy                  31
3.1. Działalność normalizacyjna w Polsce i na świecie         31
3.1.1. Organizacje normalizacyjne              32
3.2. Normy                       36
3.3. Budowa i klasyfikacja norm                38
3.4. Numeracja Polskich Norm                41
Ćwiczenia                       42

4. Systemy zapewnienia jakości i zarządzanie jakością       43
4.1. Wprowadzenie                    43
4.2. Normy ISO 9000                   44
4.3. Zapewnienie jakości w produkcji wyrobów spożywczych      47
Ćwiczenia                       49

5. Wymagania prawne dotyczące wyrobów i zgodność z wymaganiami   50
5.1. Wymagania dotyczące wyrobów w krajach Unii Europejskiej     50
5.2. System oceny zgodności                 52
5.3. Certyfikacja                     56
Ćwiczenia                       59

6. Prawa i obowiązki konsumenta i sprzedawcy          60
6.1. Sprzedaż konsumencka                 60
6.2. Uprawnienia i obowiązki konsumenta             61
6.3. Obowiązki sprzedawcy                 62
6.4. Gwarancja a niezgodność z umową             63
6.5. Procedura reklamacyjna                 64
6.6. Promocja i przecena                  66
6.7. Instytucje broniące praw konsumenta             66
Ćwiczenia                       68

7. Gospodarka opakowaniowa                69
7.1. Funkcje opakowań                   69
7.2. Podział opakowań                   70
7.3. Odpady opakowaniowe                 73
7.4. Znakowanie opakowań                  75
7.5. Znakowanie żywności                  83
7.6. Nadzór nad jakością żywności w Polsce            86
7.7. System wymiarowy opakowań               86
Ćwiczenia                       87

8. Transport i gospodarka magazynowa            88
8.1. Magazynowanie towarów                 88
8.2. Czynniki obniżające jakość towaru w czasie przechowywania     90
8.3. Zmiany zachodzące w przechowywanych towarach        97
8.4. Transport towarów                   98
Ćwiczenia                       100

9. Metody przedłużania wartości użytkowej towarów        101
9.1. Utrwalanie towarów                  101
9.1.1. Metody fizyczne                 101
9.1.2. Metody fizykochemiczne               106
9.1.3. Metody biologiczne                106
9.1.4. Metody chemiczne                106
Ćwiczenia                       108

10. Właściwości towarów                  109
10.1. Właściwości fizyczne                 109
10.2. Właściwości chemiczne towarów spożywczych         113
10.2.1. Białka                    114
10.2.2. Tłuszcze (lipidy)                117
10.2.3. Węglowodany                  118
10.2.4. Witaminy                   121
10.2.5. Składniki mineralne               123
10.2.6. Związki szkodliwe w żywności            124
10.2.7. Substancje dodatkowe w żywności           125

Ćwiczenia                        129
Literatura                        130
Certyfikat                        131
Zalecane dzienne normy na energię i składniki odżywcze
Skład i wartość odżywcza w 100 g produktów spożywczych      134

Technologia i towaroznawstwo
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Technologia i towaroznawstwo”, kupili także:
<b>Mała WIELKA Zmiana Jak skuteczniej wywierać wpływ</b>, <font color="navy">Cialdini Robert, Noah J. Goldstein, Steve J. Martin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo GWP</font>
Mała WIELKA Zmiana Jak skuteczniej wywierać wpływ, Cialdini Robert, Noah J. Goldstein, Steve J. Martin, Wydawnictwo GWP
<b>Zarządzanie w płaskim świecie Budowanie relacji w dobie globalizacji</b>, <font color="navy">Susan Bloch, Philip Whiteley</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Zarządzanie w płaskim świecie Budowanie relacji w dobie globalizacji, Susan Bloch, Philip Whiteley, Wydawnictwo Onepress
<b>Fotografia cyfrowa Poradnik bez kantów</b>, <font color="navy">Witold Wrotek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Fotografia cyfrowa Poradnik bez kantów, Witold Wrotek, Wydawnictwo HELION
<b>Świadectwa charakterystyki energetycznej Praktyczny poradnik  Wydanie 2</b>, <font color="navy">Dariusz Gawin, Henryk Sabiniak, ArCADiasoft Chudzik sp. j.</font>, <font color="green"> Wydawnictwo ArcadiaSoft</font>
Świadectwa charakterystyki energetycznej Praktyczny poradnik Wydanie 2, Dariusz Gawin, Henryk Sabiniak, ArCADiasoft Chudzik sp. j., Wydawnictwo ArcadiaSoft
<b>Fotografia cyfrowa Leksykon kieszonkowy Wydanie II</b>, <font color="navy">Derrick Story</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Fotografia cyfrowa Leksykon kieszonkowy Wydanie II, Derrick Story, Wydawnictwo HELION
<b>Marketing wielkich możliwości Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym</b>, <font color="navy">Grzegorz Urban</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Marketing wielkich możliwości Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym, Grzegorz Urban, Wydawnictwo Onepress
<b>Golf bez tajemnic Przewodnik</b>, <font color="navy">Steve Newell</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Solis</font>
Golf bez tajemnic Przewodnik, Steve Newell, Wydawnictwo Solis
<b>Java EE 6. Leksykon kieszonkowy</b>, <font color="navy">Arun Gupta</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Java EE 6. Leksykon kieszonkowy, Arun Gupta, Wydawnictwo HELION
<b>Piękna Młoda Szczupła w 8 tygodni</b>, <font color="navy">Praca zbiorowa</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Edipresse Polska</font>
Piękna Młoda Szczupła w 8 tygodni, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Edipresse Polska
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo WSiP
 Kategoria:
 Informatyczne systemy zarzadzania
Kurs księgowości komputerowej Sage Symfonia 2015 + CD

Kurs księgowości komputerowej Sage Symfonia 2015 + CD

54.00zł
40.50zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
SAP R/3 Przewodnik dla menadżerów Vivek Kale HELION
Blender Podstawy modelowania Bogdan Bociek HELION
Systemy i sieci komputerowe Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Paweł Bensel HELION
Blender Mistrzowskie animacje 3D Tony Mullen HELION
Przewodnik audytora systemów informatycznych Marian Molski, Małgorzata Łacheta HELION
Programowanie strukturalne i obiektowe Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Wydanie II poprawione Tomasz Rudny HELION
RTLinux System czasu rzeczywistego Kazimierz Lal, Tomasz Rak, Krzysztof Orkisz HELION
Serwer SQL 2008 Usługi biznesowe Analiza i eksploracja danych Danuta Mendrala, Marcin Szeliga HELION
Chemia organiczna Część II Clayden J., Dreeves N., Warren S., Wothers P. WNT

czwartek, 13 grudzień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami