Autor: Sylwia Wojciechowska-Filipek
ISBN: 978-83-7641-248-1
Ilość stron: 160
Data wydania: 05/2010
Książka systematyzuje i przybliża problematykę wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w usługach bankowych.
Tematyka ta jest przedstawiona w sposób prosty i przejrzysty, aby była zrozumiała i przydatna nie tylko dla osób zajmujących się tym obszarem zawodowo, ale również dla korzystających z usług banku. W tym celu omówienie typowej bankowości elektronicznej (produkty i usługi) zostało rozszerzone o prezentację systemów rozliczeń oraz systemu informacji kredytowej (BIK).
Zakres tematyczny książki wynika z doświadczeń autorki zdobytych podczas wieloletniej pracy w instytucjach komercyjnych, w bankach, w trakcie pracy ze studentami różnych kierunków oraz z przeprowadzonych badań.
Rozdziały:
Rozdział 1. Bank jako przedsiębiorstwo usługowe 1.1. Bank – specyfika działalności bankowej 1.2. Produkty i usługi bankowe 1.3. Rozwój technologii informatycznej w bankowości 1.4. Bankowość elektroniczna – pojęcia i typologia
Rozdział 2. Elektroniczne instrumenty płatnicze 2.1. Karty płatnicze 2.2. Pieniądz elektroniczny
Rozdział 3. Zdalne kanały dostępu do usług bankowych 3.1. Bankowość telefoniczna 3.2. Bankowość telewizyjna 3.3. Bankowość internetowa
Rozdział 4. Problemy bezpieczeństwa bankowości elektronicznej 4.1. Specyfikacja zagrożeń 4.2. Typologia zabezpieczeń bankowości elektronicznej
Rozdział 5. Uwarunkowania rozwoju IT w produktach i usługach bankowych 5.1. Uwarunkowania ekonomiczno-technologiczne rozwoju bankowości elektronicznej 5.2. Czynniki demograficzno-edukacyjne 5.3. Czynniki psychospołeczne 5.4. Czynniki instytucjonalno-prawne
Rozdział 6. Systemy umożliwiające świadczenie usług bankowych 6.1. Systemy rozliczeń międzybankowych 6.2. System informacji kredytowej BIK
Technologia informacyjna w usługach bankowości elektronicznej --- Pozycja niedostępna.---
|