Autor: John Battelle
ISBN: 83-01-14826-8
Ilość stron: 238
Data wydania: 11/2006
Twarda oprawa
Czego chce świat? Według Johna Battelle'a firma, która pozna odpowiedź na to pytanie we wszystkich jego odcieniach znaczeniowych, będzie potrafiła rozwikłać najtrudniejsze zagadki biznesu, a także samej kultury. A przez ostatnie lata właśnie do tego zmierza Google.
Wchodząc do gry długo po Yahoo, AltaViście, Excite, Lycosie i innych pionierach, dzięki radykalnie nowemu podejściu do wyszukiwania, Google postawiło do góry nogami marketingowe koncepcje, przeżyło załamanie dotcomów, a następnie wystartowało na giełdzie z największą i najgłośniejszą w historii Doliny Krzemowej pierwszą ofertą publiczną.
Ale Szukaj to nie tylko historia triumfu Google. Jest to zarazem perspektywiczne spojrzenie na przeszłość, teraźniejszość i przyszłość technologii wyszukiwania, oraz jej ogromny wpływ na marketing, media, kulturę pop, randki, poszukiwanie pracy, prawo międzynarodowe, wolności obywatelskie i prawie każdą inną sferę działalności człowieka.
Battelle, co zapewne wyróżnia go spośród dziennikarzy, poświęcił swoją karierę na szukanie świętego Graala technologii – czegoś równie przełomowego jak Macintosh w połowie lat 80. ubiegłego wieku. I w końcu doszedł do wniosku, że jest to wyszukiwanie.
Dla każdego, kto pragnie zrozumieć fenomen sukcesu Google oraz konsekwencje życia w świecie, w którym każde kliknięcie można utrwalić po wieczność, Szukaj jest lekturą obowiązkową i pouczającą.
Książka "Szukaj Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję" została zakwalifikowana do finału konkursu na biznesową książkę roku Business Book of the Year 2005 organizowanego przez Financial Times/Goldman Sachs, a także znalazła się na liście najważniejszych książek roku – Books of the Year 2005 – przygotowanej przez tygodnik The Economist.
Rozdziały:
1. Baza Danych Intencji 7
2. Kto, co, gdzie, dlaczego, kiedy, jak (i za ile) 20
3. Wyszukiwanie przed erą Google 34
4. Narodziny Google 53
5. Ziarnko do ziarnka, aż zbierze się miliard dolarów: Nowy model biznesowy dla Internetu 74
6. Google 2000-2004: od zera do trzech miliardów dolarów w pięć lat 93
7. Ekonomia wyszukiwania 115
8. Wyszukiwanie, prywatność, rząd i zło 141
9. Google wchodi na giełdę 157
10. Google dzisiaj, Google jutro 170
11. Wyszukiwanie doskonałe 186
Epilog 207
Szukaj Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję
|