Książka przeznaczona jest dla programistów, którzy chcą, aby ich programy działały dobrze, czyli szybko zwracały wyniki, zużywały mało pamięci i obejmowały szeroki zakres danych wejściowych. Programista początkujący znajdzie tutaj wyjaśnienia podstawowych elementów języka C, a czytelnik zaawansowany dowie się, jak może udoskonalić swój warsztat.
Czytelnik tej książki nauczy się pisać funkcje działające oszczędnie i wydajnie, np. funkcję, która znajduje liczby pierwsze 56 razy większe niż przykłady podawane w standardowych kursach programowania, a przy tym czyni to 7 razy szybciej.
Dowie się, jak poprawnie tworzyć programy sterowane argumentami wywołania. Nauczy się, jak zautomatyzować proces budowania programów złożonych. Będzie potrafił przetwarzać wyrażenia regularne, czy też stworzyć interpreter poleceń podanych w języku naturalnym.
Stanie się dobrym programistą.
Spis treści:
Część I
Lekcja 1. Optymalizowanie funkcji Lekcja 2. Dzaiałanie na bitach Lekcja 3. Alokowanie pamięci
Część II
Lekcja 4. Program główny Lekcja 5. Przetwarzanie opcji Lekcja 6. Przetwarzarzanie parametrów wejściowych - plików
Część III
Lekcja 7. Debugowanie programu Lekcja 8. Budowanie złozonych programów Lekcja 9. Udostępnianie programu
Częśc IV
Lekcja 10. Dynamiczne struktury danych Lekcja 11. Wyrażenia regularne Lekcja 12. Interpreter poleceń
Sztuka dobrego programowania
|