Wywieranie wpływu na innych? Możesz się tego nauczyć!
Perswazja to wyjątkowo cenna umiejętność,, choć jeszcze kilkadziesiąt lat temu postrzegano ją w kategoriach sztuki. A skoro tak, uważano, że zwykłemu śmiertelnikowi trudno jest ją opanować. Na szczęście tematem zainteresowali się naukowcy i okazało się, że perswazja jest nie tylko sztuką, ale i nauką! Rządzą nią naturalne prawa i ściśle określone reguły. Zatem nie tylko można się jej nauczyć, ale także zacząć jej nauczać. Dlatego firmy i organizacje coraz częściej decydują się szkolić w tej dziedzinie pracowników odpowiedzialnych za komunikację, aby potrafili egzekwować niezbędne zobowiązania i ustępstwa oraz dochodzili do porozumienia z partnerami.
Wybitni autorzy tej książki przedstawiają szereg lekcji perswazji, które z pewnością warto przestudiować, przyswoić i zastosować.
Poszczególne rozdziały (eseje) tej książki łączy jedna osoba - Robert Cialdini. Przedstawiono tu zarówno klasyczne, jak i nowatorskie przykłady badań opartych na jego pracach. Dotyczą one zasad psychologii społecznej, aktywowania norm społecznych, zachowań prospołecznych i nowych możliwości, jakie zrozumienie narzędzi wpływu otwiera przed wszystkimi. Książka ta stanowi doskonałe wprowadzenie dla tych czytelników, którzy nie znają jeszcze prac Cialdiniego. Natomiast ci, którzy już je znają, znajdą w niej interesujące, wartościowe analizy jego najważniejszych dokonań.
Spis treści: Wprowadzenie (Douglas T. Kenrick, Noah J. Goldstein i Sanford L. Braver) (15) 1. Sześć poziomów Boba Cialdiniego i pięć zasad wpływu naukowego (Mark Schaller, Douglas T. Kenrick i Steven L. Neuberg) (21) 2. Niedocenianie własnego wpływu przy poszukiwaniu pomocy (Francis J. Flynn i Vanessa K. Bohns) (35) 3. Droga najmniejszego oporu (Brad J. Sagarin i Kevin D. Mitnick) (51) 4. Płynność przetwarzania a wpływ społeczny (Petia Petrova, Norbert Schwarz i Hyunjin Song) (67) 5. Wieloprocesowe ujęcie wpływu społecznego (Richard E. Petty i Pablo Brinol) (79) 6. Pławienie się w cudzej chwale i spełnianie próśb podobnych do nas osób (Jerry M. Burger) (91) 7. Normy społeczne (Noah J. Goldstein i Chad R. Mortensen) (101) 8. Ewolucja, wpływ społeczny i współczynnik płci (Vladas Griskevicius, Jeffry A. Simpson, Kristina M. Durante, John S. Kim i Stephanie M. Cantu) (113) 9. Zaprojektowani pod kątem wpływu społecznego (John T. Cacioppo i Louise C. Hawkley) (127) 10. Wpływ społeczny w zachowaniach reprodukcyjnych u ludzi i innych gatunków (Abraham P. Buunk, Shelli L. Dubbs i Jan A.R.A.M. van Hooff) (137) 11. Egoizm czy altruizm? (Stephanie L. Brown i Jon K. Maner) (151) 12. Psychologia społeczna - teoretyczna, stosowana i w modelu pełnego koła (Stephen G. West i William G. Graziano) (163) 13. Zmiany behawioralne w stylu Cialdiniego (Rick Van Baaren i Ap Dijksterhuis) (181) 14. Kolektywna psychologia społeczna w modelu pełnego koła (Darwyn E. Linder, John W. Reich i Sanford L. Braver) (191) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 29,25zł
Sześć poziomów wpływu społecznego Nauka, praktyka i psychologia Roberta Cialdiniego
|