Autor: Stanisław Ziółkowski
ISBN: 978-83-204-3363-0
Ilość stron: 148
Data wydania: 11/2007
Zawiera CD
W większości dotychczasowych publikacji poświęconych systemom zarządzania jakością (SZJ), które pojawiły się na rynku polskim, aspekty praktyczne związane z procesem wdrażania i certyfikowania tych systemów są poruszane raczej pobieżnie.
Autor niniejszej książki, po latach bardzo intensywnych doświadczeń w zakresie opracowywania, wdrażania i prowadzenia systemów zarządzania jakością oraz HCCP w małych i średnich firmach, postanowił podzielić się z czytelnikami swoimi doświadczeniami. W przystępnej i skondensowanej formie przedstawił te informacje, których brak początkowo sam odczuwał mimo ukończenia odpowiednich kursów i zdobycia potrzebnych certyfikatów.
Książka "Systemy zarządzania jakością w małych i średnich firmach Vademecum menedżera jakości" składa się ze zwięzłej części teoretycznej oraz płyty CD z nadającą się do kopiowania oraz uniwersalnej adaptacji dokumentacją systemu zarządzania jakością, wzorami formularzy i przykładami zapisów. Na płycie znajdują się także informacje na temat akredytowanych jednostek certyfikujących.
Książka jest przeznaczona dla właścicieli i kadry kierowniczej małych i średnich firm, specjalistów zajmujących się opracowywaniem, wdrażaniem i nadzorowaniem SZJ, słuchaczy kursów z zakresu SZJ kończących się uzyskaniem certyfikatu, a także dla studentów kierunku zarządzanie.
Rozdziały:
CZĘŚĆ 1. Wprowadzenie 1.1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością 1.2. Geneza norm ISO serii 9000 1.3. Struktura i charakterystyka rodziny norm ISO 9000:2000 1.4. Kluczowe cele jakościowe 1.5. Podejście procesowe 1.6. Podstawowe zasady zarządzania jakością 1.7. Wymagana przez normy dokumentacja systemu zarządzania jakością 1.8. Specyfika oraz problemy małych i średnich firm w okresie głębokiej transformacji gospodarczej i globalizacji rynku
CZĘŚĆ 2. Planowanie i realizacja systemu zarządzania jakością 2.1. Planowanie procesów opracowania i wdrożenia systemu zarządzania jakością 2.2. Szkolenia niezbędne do wdrożenia i realizacji systemu zarządzania jakością 2.3. Udokumentowanie systemu i transformacja organizacyjna firmy związana z wdrożeniem systemu ządzania jakością 2.4. Transformacja infrastruktury firmy związana z wdrożeniem systemu zarządzania jakością 2.5. Badania i monitorowanie systemu oraz objętych systemem procesów produkcyjnych w celu nadzorowania ich zgodności z wymaganiami klientów i normy ISO 9001:2000 2.6. Badania satysfakcji klientów 2.7. Badania satysfakcji pracowników, doskonalenie kadry 2.8. Analiza i minimalizacja kosztów związanych z opracowaniem, wdrożeniem i utrzymaniem systemu zarządzania jakością
CZĘŚĆ 3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością 3.1. Certyfikacja i audity certyfikacyjne 3.2. Koszty certyfikacji 3.3. Wybór instytucji certyfikującej 3.4. Przygotowanie firmy do auditu oraz działania poauditowe
Bibliografia Słownik pojęć i terminów specjalistycznych Atlas struktur procesów nadzorowanych przez system zarządzania jakością Skorowidz
Systemy zarządzania jakością w małych i średnich firmach Vademecum menedżera jakości --- Pozycja niedostępna.---
|